کد خبر 1407000
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
محسن مهدیان

بیانیه موسوی تصریح موکدی بود بر مرزبندی که از ۸۸ با مردم و این خاک و انقلاب پیدا کرد. آنروز نقاب و امروز بی نقاب؛ همین. بیشتر هم لازم نیست جدی گرفته شود.گذشت دوران نفاق؛ این جامعه بلوغ یافته است.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

یکم. یک اصل کلیدی را فراموش نکنیم؛ جامعه ای که در آن نفاق کم شود، جامعه رشد یافته است.

نفاق از کفر بدتر است. چون منافق، همان کافر در لباس نفاق است. جامعه ای که در آن نفاق کم شود، جامعه بلوغ یافته است چراکه دشمن نمی تواند با تزیین و ظاهرسازی آنها را دچار خطا کند.

دوم. حوادث ۸۸ چرا لقب فتنه گرفت؟ ادعای تقلب؟ خیر. اعتراضات غیرقانونی؟ خیر. آدم کشی و و صدمه زدن به بیت المال؟ خیر. عنوان فتنه تنها به یک دلیل بود: امتزاج غبارآلود حق و باطل؛ به نحوی که حق از باطل قابل شناسایی نبود؛ بقیه موارد ذیل همین عنوان بود.

سوم. همان سال رهبری فرمودند أین عمار؟ چرا چنین گفتند؟ مگر نبودند شخصیت های سیاسی و رسانه ای که علیه فتنه موضع گیری کنند؟ بودند؛ پس چرا فرمودند این عمار؟ مگر عمار در تاریخ چه کرده است و چرا آنروز نیازمند عمار بودیم؟

چهارم. در تاریخ ثبت است که نقش عمار در سپاه امیرالمومنین روشنگری و نشاندن غبار صفین بود تا حق از باطل تمییز داده شود. عمار فتنه شکن بود.

  آنروز ها مطالبه منتقدین و مخالفان جنبش سبز محاکمه سران فتنه بود؛ حال آنکه کشور عمار می خواست.

چرا؟ مگر حق شان محاکمه نبود؟ حتما بود. اما قبل از محکمه باید نزد مردم محاکمه می شدند. باید فتنه ها می شکست تا حق نمایان شود.

پنجم. هدف نهایی حصر چه بود؟ حصر کمک کرد زمان بگذرد و غبارها بنشیند و باطل خود را نشان دهد. حصر کمک کرد هیجان های کف خیابان تمام شود تا جامعه عاقلانه صحنه را ببیند. نقش حصر فرصت روشنگری و انداختن نقاب نفاق بود.

و این پروژه کلان انقلاب اسلامی است. باید مردم بخواهند تا هر تصمیمی ولو قهریه کارساز باشد. امام با بنی صدر و بازرگان و منتظری نیز با همین راهبرد رفتار کرد. برای تک تک آنها فرمود "از اول می دانستم محق نیستند" اما همراهی می کنند تا با گذر زمان و روشنگری نقاب ها بیافتد. رهبری نیز با موسوی و جنبش سبز و جریان فتنه همین کردند. با امثال احمدی نژاد نیز.

ششم. و حالا توهین ها و هتاکی ها در بیانیه موسوی مهم نیست. مهم اینست که گذشت روزگار فتنه. رقیب موسوی آگاهی مردم است. همه چیز روشن است. یک خط است با دو سو؛ یا جریان انقلاب اسلامی و یا مقابل آن که طرفداران داعش و تروریست ها و آدم کش ها و سلطنت طلب ها و رجوی ها و غیره اند.

بیانیه موسوی تصریح موکدی بود بر مرزبندی که از ۸۸ با مردم و این خاک و انقلاب پیدا کرد. آنروز نقاب و امروز بی نقاب؛ همین. بیشتر هم لازم نیست جدی گرفته شود.

گذشت دوران نفاق؛ این جامعه بلوغ یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    5 3
    با حسن فری هم همانگونه رفتار میشود ، مردم با گذشت زمان فتنه گر قهار را باید بشناسند و مطالبه جدی محاکمه معاویه صفت را بخواهند
    • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      2 0
      بهتر است باور کنیم این بی سواد در واقع زبان امثال تاجزاده و زیباکلام و عباس عبدی شده است که چون خود جرأت و جسارت اهانت به مدافعان حرم را نداشته اند، این بخت برگشته همه چیزباخته را به پیش کرده اند تا سخن دل شان را بگوید!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 3
    با حسن فری هم همانگونه رفتار میشود ، مردم با گذشت زمان فتنه گر قهار را باید بشناسند و مطالبه جدی محاکمه معاویه صفت را بخواهند
    • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      2 0
      موسوی هنوز هم همان دانشجوی پیرو تفکرات التقاطی است که در نوشته هایش موج می زند! ایضاً اصلاح طلبان تهوع آور هم از همان آبشخور التقاطی می نوشند که امثال موسوی و دکتر یزدی و بنی صدر و قطب زاده و حتا احمدی نژاد سیرآب شده اند! افرادی مانند تاجزاده و عبدی و زیباکلام و ....!!
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    6 3
    موسوی را به جای حصر به خانه سالمندان یا مرکز توان بخشی ببرید. او مشکل مشاعیر پیدا کرده
  • محمدایوب IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 1
    حالا که نقاب افتاده بی بصیرتان هم فهمیدند وشناختند وقت محاکمه رسیده است دیگر مردم شناختند وطن فروشان وسربازان آمریکا را نمونه روزی تاج زاده کشور رابه هم می‌ریخت امروز این شغال در اسارت است آب ازاب تکان نخورد وطن فروشان افساد طلب غلطی نتوانستند بکنند پس به خواست مردم عمل کنید
  • رضوی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 1
    هیچ اهمیتی ندارد . فقط هذیان‌های یک ساده لوح شکست خورده را نشان میدهد .ملت ایران در بلوغ و آگاهی کامل هستند . در تشییع باشکوه سردار دلها و ... بصیرت خود را نشان داده اند .
  • حامد IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    اقای موسوی با گذشت زمان ذات خودشان را بیشتر ، رو نمودند. ان شاء... ایشان توبه کنو ، خدا عاقبتش را بخیر کند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    عالی بود و روشنگر ممنون از نویسنده محترم
  • NG ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق جدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس