کد خبر 1407026
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
مالک ۱۱ کانتینر بلاتکلیف رها شده در بندر بوشهر پیدا شد

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده از مجموع ۳۰ کانتینر بلاتکلیف رها شده در انبارهای این بندر پس از مدت زمان طولانی مالک اسمی ۱۱ کانتینر از این شمار مشخص شده است.

به گزارش مشرق، علی حسن‌پور  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از ورود این کانتینرها به اداره بندر بوشهر و مراجعه نکردن مالکان به منظور تعیین تکلیف آنها این کالاها به عنوان اموال اعراض شده تلقی خواهد شد.   

مالک ۱۱ کانتینر بلاتکلیف رها شده در بندر بوشهر پیدا شد

حسن پور اضافه کرد: در همین راستا این کالاها به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل می شود تا پیگیری های قانونی برای  تملک آن از طریق دادگاه اصل ۴۹قانون اساسی به عمل آید.

وی گفت: این کالاها شامل لوازم خانگی و وسایل دیگری است و یکی از کانتینرها که حاوی برنج است بلحاظ گذشت زمان قابلیت مصرف نداشته و می بایست امحا شود.

دادستان بوشهر تاکید کرد: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارها یکی از موضوع های مهم است که با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز گذشته در جریان عملیات فک پلمب ۳۰ دستگاه کانتینر کالای بدون صاحب در انبار این بندر با دستور رییس قوه قضاییه گفته بود: علت ثبت نشدن اطلاعات این کانتینرها و کالاهای موجود در آنها در سامانه الکترونیکی ثبت کانتینری و کالای عمومی را از قلم افتادن آنها در هنگام انتقال اطلاعات دستی و کاغذی به سامانه الکترونیکی و یا حذف شدن اطلاعات آنها در جریان حمله سایبری ۲ سال پیش به سامانه های بندری این استان اعلام کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه ۶ مرداد ماه جاری در سفر یک روزه  به استان بوشهر و بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی، اموال تملیکی و اداره بندر بوشهر با مشاهده ۳۰ کانتینر پلمب شده برضرورت تعیین تکلیف این کانتینرها تاکید کرد در همین راستا روز گذشته چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در اداره بندر و دریانوردی بوشهر طبق قانون نسبت به فک پلمپ این کانتینرها اقدام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فرهاد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    27 4
    واقعا که چقدر از سرمایه های مملکت و مردم رو دارید تلف می کنید ... غیر از نابودی سرمایه های ملی و فردی کار دیگه ای بلد نیستید...
    • محمدایوب IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      7 7
      فرهاد مواظب باش اینها جز تلف کردن کاری بلد نیستند حتی حیوانات پس مواظب خودت باش
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      11 1
      توهین کردن در ریشه ی افراد بی ریشه است اگرچه نامی مقدس داشته باشند.
  • سیدجعفرکاظمی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    23 1
    یعنی گمرک اینقدربی صاحب است؟ لابدجاهای دیگرهم همین وضعیت رادارند!!!
  • عباس IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    21 4
    مالک اسمیِ این کانتینرها غلط کرده که حالا پیداش شده!! باید محاکمش کرد که کدوم گوری بوده تا حالا. شاید تا 10سال دیگه هم دست نمیزدن. شاید نگه داشته برای روز گرانی قحطی.
    • ش. AE ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      13 2
      قربون اون دهنت گل گفتی اینا همون هایی هستند که خون ملت میمکند
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      15 0
      اون به کنار گمرک نباید بگه اینا تو حیاطمونه برا کیه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    7 0
    سلام باصداقت صحبت نمیکنند سراق همه چیز دارن منتظر فرصت بودن اونم نشی جون کنن خدا پدر و مادر رئیس قوه قضاییه بیامرزد
  • رجب صفروف IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 2
    شک نکنید اونطرفی که واردات رو انجام داده بیشتر از من وشما دلش فکر تجارتش بوده ولی یطرفه بقاضی نرویم.ازبس اوضاع گمرکات ما درهم برهمه امروز یقانون میاد فردا یکی دبگه لغوش میکنه و تجار سرگردان هستند.خدا وکیلی اگه صدسال دیگه اژه ای نمیومد کسی پیگیر این کانتینرها نمیشد.از اون گذشته ستاد فرمان امام مگه چکارشون میکنه تملک وفروش مال مردم وتاجر.چرا بخودش نمیدن؟
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    4 3
    آنوقت اصلاح طلبان دزد وطن فروش از آغاز کار دولت سیزدهم ورییس قوه قضایبه زر مفت می‌زدند که مدیر باید مانند روحانی تو اطاق شیشه ای و اینها چون کار بلد نیستند به سفرهای استانی میروند نفهمان وطن فروش خودتان مرد کار نیستید حداقل گاله اتان را ببندید اگر اژه ای نمی‌رفت نمی‌دید سالها باز مانده بود
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    5 1
    مالکش بالاخره یک ایرانی بوده یا نه؟ حتی قاچاق هم باشه باید مواد غذایی شو حواستون میبود تا خراب نشه‌‌‌‌. مسوولین این اسرف رو چطور میخوان اون دنیا جواب بدن؟! لابد میگن ماموریم و معذور آره؟
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    4 0
    صدمین باره چنین می شه و صدمین باره که قرار شده پیگیری بشه! ج.ا.ا
  • سروش IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    4 1
    بعضی ها چقدر ساده هستن تمامی این بارهای دپو شده در محوطه گمرک با هماهنگی خود عوامل و گمرک و مالک و انتظامات هست مگر دوره میرزا قلی خان هست که کسی خبر نداشته باشه امروز چه باری وارد یا خارج شده
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    جلوی اسراف گری روهرجاکه باشه باید گرفت....زشترین وبدترین چیزهست که ازنظرمن همپایه رباخواریه....وخودمن کلا سراین موضوع خیلی حساس ووسواسم....واصلا چنین کاری رونه خودم میکنم ونه برای ملت مسلمان میپسندم....بایدجلوی اینکارگرفته بشه وامربه معروف ونهی ازمنکربشه تادرکل کشوراین رسم زشت کلاازبین بره....
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    همش الکیه تواین ۱۳سال مالکش کجا بوده چون فهمیدن محتویاش وسایل برقی وخونس مالک دارشده
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    زنده شده . یا برنده . از این دو تا یکی هست که بنده خدا پیداش شده. شایدم سومی برای پیش گیری از باخت کامل
  • یوسف IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    ببینید دوستان من خودم اهل بوشهرم این ماجرا دو حالت داره یا ارز دولتی وارد کردن و گذاشتن تا روز به روز بره بالاتر و بعد وارد بازار کنن یا اونقدر گمرکیش و پول انبار داریش زیاد شده که برای طرف نمی صرفه که اجناس رو آزاد کنه
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس