1

در تاریخ ثبت است که نقش عمار در سپاه امیرالمومنین روشنگری و نشاندن غبار صفین بود تا حق از باطل تمییز داده شود. عمار فتنه‌شکن بود.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های پنجشنبه ۲۰ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که صفحات نخست بیشتر روزنامه‌ها با چاپ تصویر و تیترهایی مرتبط با درگذشت هوشنگ ابتهاج شاعر معاصر در ۹۵ سالگی این خبر را بازتاب داده اند. واکنش‌ها به متن تروریستی منتشر شده از میرحسین موسوی و تحلیل‌هایی درباره آخرین وضعیت برجام، از دیگر تیترهایی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه جوان با اشاره به متن موهن سر دسته فتنه‌گران در سال ۸۸ نوشته است:

دورویی در تبیین مواضع محمد خاتمی وصف جدیدی نیست. کافی است نگاهی گذرا به وقایع ۸۸ داشته باشیم. وقتی برگه رأیش را در صندوق انداخت، گفت: «همه شواهد امر حاکی است موسوی انتخابات را برده است، اما من پیشگو نیستم». اما سال ۹۰ در دیدار با فعالان رسانه مدعی شد که من یک هفته قبل انتخابات به موسوی اعلام کرده بودم که پیروز نخواهد بود! در ماجرایی دیگر، موسوی و هاشمی رفسنجانی در مورد جلساتی جداگانه با خاتمی می‌گویند که او هم خواهان ابطال انتخابات است، اما خاتمی منکر می‌شود که چنین خواسته‌ای داشته است! و اگر هم خواهان ابطال انتخابات نبوده، پس چرا به هواداران خود که کف خیابان فریاد ابطال انتخابات سر می‌دادند، هیچ نگفت؟ از سویی او در بیانیه و دیدارهای علنی مطالبات موسوی را روشن دانست و نوشت که این مطالبات «خواست همه ماست»! این همه نفاق خاتمی نبود. او در حالی از خواست فتنه‌گران ۸۸ دفاع کرد که بعدها در جلسات خصوصی اذعان کرد که در انتخابات ۸۸ تقلب نشده است، اما چرا این نظر خود را علنی نکرد؟

آیا خاتمی می‌خواهد شریک دزد باقی بماند؟ / رابط سازمان سیا: توافق با آمریکا بی‌فایده است، اما امضا آن را امضا کنید!

در ادامه این یادداشت آمده است:

خاتمی ترسید پایگاه اجتماعی‌اش را که به لحاظ کیفی دامنه‌ای از اصلاح‌طلب تا ضدانقلاب را پوشش می‌داد از دست بدهد. در عین حال، تلاش کرد نقش اول اردوکشی‌های خیابانی جنبش سبز نباشد تا بتواند ارتباط کج‌دار و مریز خود را با نظام حفظ کند که البته به دلیل مشی صادقانه نظام، موفق نبود و به دلیل همین رویکرد منافقانه از سوی نظام پس زده شد.

روزنامه فرهیختگان نیز با اشاره به انفعال اصلاح‌طلبان در محکومیت اقدامات تروریستی عامل فتنه نوشت:

انفعال و سکوت اصلاح‌طلبان در برابر اظهارات ساختارشکنانه مساله‌ای نیست که مختص به نوشتار اخیر موسوی بشود، اصلاح‌طلبان از ابتدای روی کارآمدن دولت خاتمی در دوم خرداد ۷۶ تاکنون در مواجهه با این ساختارشکنی‌ها دچار انفعال بوده‌اند.

حدود یک دهه قبل سیدمحمد خاتمی در این رابطه در جلسه‌ای با تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب گفته بود: «هرکسی می‌آید یک حرف‌هایی می‌زند و من باید تاوان به حسین شریعتمداری بدهم که بله شما گفتید که علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد، این را اصغرزاده گفته به من چه؟ یا شما گفتید امام‌خمینی به موزه تاریخ سپرده شود، آن را گنجی گفت، من با گنجی اختلاف‌نظر داشتم یا اینکه در عاشورا علیه امام‌حسین شعار دادند، خب غلط کردند، این را چرا به حساب من می‌گذارید؟ شاید ما نقص‌مان این بود که روشن‌تر مطالب خود را نگفتیم.»

آیا خاتمی می‌خواهد شریک دزد باقی بماند؟ / رابط سازمان سیا: توافق با آمریکا بی‌فایده است، اما امضا آن را امضا کنید!

در ادامه این گزارش آمده است:

 آنچه یک دهه قبل خاتمی به‌عنوان یک نقیصه شخصی به آن معترف بود اکنون به یک بیماری رایج بین اصلاح‌طلبان تبدیل شده است، به‌نحوی که سکوت و انفعال اصلاح‌طلبان در مواجهه با بسیاری از ساختارشکنی‌ها ازجمله نوشتار اخیر میرحسین موسوی باعث شده است عملا مرزی بین اصلاح‌طلبی اصلاح‌طلبان و راهبرد براندازی جماعت اپوزیسیون باقی نماند.

خدمتی که حصر کرد...

روزنامه همشهری نیز در تحلیلی پیرامون اقدام موهوم لیدر فتنه و توهین به شهدا نوشته است:

حوادث سال۱۳۸۸ چرا لقب فتنه گرفت؟ ادعای تقلب؟ خیر. اعتراضات غیرقانونی؟ خیر. آدم‌کشی و صدمه زدن به بیت‌المال؟ خیر. عنوان فتنه تنها به یک دلیل بود: امتزاج غبارآلود حق و باطل؛ به نحوی که حق از باطل قابل شناسایی نبود؛ بقیه موارد ذیل همین عنوان بود.

همان سال رهبری فرمودند: «أینَ عمار؟»‌ چرا چنین گفتند؟ مگر نبودند شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای که علیه فتنه موضع‌گیری کنند؟ بودند، پس چرا فرمودند: «أینَ عمار؟»‌ مگر عمار در تاریخ چه کرده است و چرا آن روز نیازمند عمار بودیم؟

در تاریخ ثبت است که نقش عمار در سپاه امیرالمومنین روشنگری و نشاندن غبار صفین بود تا حق از باطل تمییز داده شود. عمار فتنه‌شکن بود.

آن روزها مطالبه منتقدان و مخالفان جنبش سبز محاکمه سران فتنه بود؛ حال آنکه کشور عمار می‌خواست. چرا؟ مگر حق‌شان محاکمه نبود؟ حتما بود. اما قبل از محکمه باید نزد مردم محاکمه می‌شدند. باید فتنه‌ها می‌شکست تا حق نمایان شود.

آیا خاتمی می‌خواهد شریک دزد باقی بماند؟ / رابط سازمان سیا: توافق با آمریکا بی‌فایده است، اما امضا آن را امضا کنید!

پیغام یک نایاکی به تهران!

پیش از آغاز آخرین دور از گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین، اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیش‌نویس متنی را به طرفین ارائه داده است که از آن به عنوان «متن نهایی» یاد شده بود. جورپ بورل مسئول سیاست خارجه اروپا این متن را آخرین تلاش برای بازگشت به برجام خوانده و وزیرخارجه آمریکا این پیش‌نویس به عنوان «توافق خوب» توصیف کرده بود!

علی واعظ مدیرپروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران و رابط سازمان سیا در زمان امضای توافق در سال ۲۰۱۵ طی گفتگو با روزنامه اعتماد نکات قابل توجهی را پیرامون این متن بیان کرده  است، واعظ درباره مشخصات توافق با آمریکا در وین می‌گوید:

بحث بر سر این نیست که توافقی الان به دست بیاید یا ۶ هفته دیگر. بحث بر سر امروز یا ۶ سال دیگر است. فکر کردن به فرصت‌هایی که در این ۶ سال از دست خواهد رفت، هزینه‌ای که ایجاد خواهد شد و ریسکی که وجود خواهد داشت باید تصمیم‌گیری امروز را ساده کند، اما سیاستمداران معمولا بر محاسبات کوتاه‌مدت تمرکز دارند تا محاسبات میان‌مدت و بلندمدت.

  ‌امیدوارم وقفه به وجود آمده در این دور از مذاکرات طولانی نشود برای اینکه اگر آنچه طی مسیر اتفاق افتاد برای ما درس عبرتی باشد، خواهیم دانست که نه تنها با گذر زمان مسائل خود به خود حل و فصل نمی‌شوند یا حل‌شان آسان‌تر نمی‌شود، بلکه مسائل جدیدی نیز چه بر اثر اتفاقاتی که روی زمین رخ می‌دهد و چه بر اثر عمیق‌تر شدن اختلافات رخ می‌دهد.

مدیر گروه بحران و مشاور رابرت مالی ادامه می‌دهد:

‌تصور امتیازگیری بیشتر در فصل زمستان، خطای محاسباتی کامل است، یکموقعی است که یک امتیازی را طرف مقابل در جیب عقب خود دارد و اگر شما اهرم‌های بیشتری داشته باشید ممکن باشد آن کارت را به شما بدهد. اما در صورتی که آن کارت اساسا وجود نداشته باشد، اتلاف سرمایه و اهرم‌هایی است که شما با وقت و هزینه زیاد به دست آورده‌اید.

آیا خاتمی می‌خواهد شریک دزد باقی بماند؟ / رابط سازمان سیا: توافق با آمریکا بی‌فایده است، اما امضا آن را امضا کنید!

نکته مهم درباره ادعای توافق بدون تضمین از جانب آمریکایی‌ها آن است که تصور واشنگتن آن است که با طراحی این فشار مصنوعی (طرح بورل) می‌توان تهران را به‌سوی توافق هدایت کرد تا آمریکا بتواند از زمستان سخت در جنگ اوکراین جان سالم در ببرد، این مهندسی دیپلماتیک در حال حاضر توسط طرف غربی در حال ساخت‌وپاخت است.

دوگانه‌هایی که غرب پنهان می‌کند!

روزنامه رسالت طی یادداشتی در شماره پنجشنبه خود با عنوان دوگانه‌هایی که غرب پنهان می‌کند نوشت:

بازی برجامی غرب، خصوصا در قبال آنچه پیشنهاد غیر قابل تغییر! اروپائیان در پروسه احیای توافق هسته‌ای خوانده می‌شود در نوع خود قابل توجه است! طی روزهای اخیر و در جریان برگزاری مذاکرات وین، مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند خود را در قبال تعیین تکلیف توافق هسته‌ای و حتی تاکتیک‌ها و متدهای بازگشت به این توافق یکدست و متحد نشان دهند. با این حال شواهد و مستندات موجود نشان می‌دهد که حتی در میان دموکرات‌ها نیز این همسانی و همصدایی وجود ندارد!

آیا خاتمی می‌خواهد شریک دزد باقی بماند؟ / رابط سازمان سیا: توافق با آمریکا بی‌فایده است، اما امضا آن را امضا کنید!

در چنین شرایطی دستگاه‌های رسمی و رسانه‌ای در غرب تلاش می‌کنند خود را «یکدست و بی اشتباه» و در مقابل، ایران را در قبال بازگشت به توافق هسته‌ای مردد نشان دهند. آنچه مسلم است اینکه ایران قطعا به دنبال «توافق خوب» می‌باشد، اما تا زمانی که به آن دست پیدا نکند و طرف غربی در قبال آن گام‌های لازم و ضروری را بر ندارد، تسلیم بازی سیاسی-رسانه‌ای آمریکا و اروپا نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • رضا IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    10 2
    خاتمی و کروبی هردو همکارند هستن آنها گوشت رو هم بخورند هیچوقت استخونش را نمی اندازند
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      8 1
      خاتمی فتنه گر شریک دزد و رفیق قافله است.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 0
      از عاملان آشوبگر و تحریم خواه خواهان جدا کردن از نقشه خودشان دارند!!!
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 1
    موهن هستند
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 9
    کشور ما باید به امثال آقای واعظ افتخار کند
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      7 1
      دویست سال در دوره های قاجار و پهلوی به امثال آقای واعظ افتخار کرد! بس نیست؟!؟!؟!
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      11 0
      توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است واعظ چرندیات میگه.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 2
    صفینی جملی قاسطین مارقین ناکثین و خوارج . صفات جمیع قبیله مدعی اصلاحات . با حضور و سکوت و بد گفتاری و بی عملی حتی با یک نهیب نه . بعنوان هشداری نرم . همین باعث شد فکر کنند میتوانند . پس ادامه دادند . یک جورائی بدون آنکه تبری جویند . جلو بودند اما فکر میکردند دیگران متوجه نیستند .
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    وظایف مسئولان قانون مشخص کرده است، سرکشی به احوال مردم هم بایست معقول باشد
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 6
    آقای رئیس جمهور، چه آنهایی رای دادند به شما و چه ندادند در برابر حق الناس مسئولید، گله کردند که چرا طئنه میزنند به سفرهای هفتگی وی! آقای رئیس جمهور، شما از زمان ریاست قوه قضاییه و استان قدس و قبلتر، این همه سفر رفتید، یعنی طی این ده سال اخیر با آن همه سفر در بالاترین مقامات که دستان در تمام ریز اطلاعات کشور باز بوده، خبر نداری بر مردم چه میگذرد که هر فته راه بیفتدی بروی دو سه روز وقت با ارزش مسافرت و هی دستور بدهید؟!
    • شهروند IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      1 4
      موافقم .همش دستور که خروجی اش تکرار بی معنا
  • ایرانی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 1
    دزدهاقابل بخشیدنندولی شریک قتل وقاتل؟
  • رضا IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 2
    بى جهت شلوغش ميكنى جون داداش
  • US ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 5
    وال استریت ژورنال می‌نویسد که متن پیشنهادی اتحادیه اروپا - که آن را دیده است - از ایران «می خواهد تا پیش از احیای برجام به نگرانی‌های آژانس پاسخ دهد. براساس این گزارش متن پیشنهادی می‌گوید که انتظار دارد ایران «با نگاهی در جهت رفع ابهامات» به سوالات آژانس پاسخ دهد. براساس این گزارش «اگر تهران همکاری کند، آمریکا و سایر طرف‌ها در مذاکرات، اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به پایان تحقیقات در این زمینه تشویق می‌کنند.»
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      مگر زمان مذاکرات برجام قرار نشد دیگر راجع به اینها دیگر حرفی زده نشود . دنبال چه چیزی هستند که فکر می کنند از اعلام امکان دستیابی ایران به ساخت سلاح مهمتر است . جواب نگرفتند یا ایران دنبال فکر نوینی هست چیه
  • DE ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    6 3
    تا وقتی خاتمی علنی اعلام برائت نکنه شریک دزد باقی خواهد ماند
  • رضا IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 2
    مشرق جان، خود احمدی نژاد هم گفت درسال 88عده ایی ارازل واوباش اومدن توخیابان
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      به حمایت از که ؟؟!؟!؟!
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      5 1
      موسوی و خاتمی و کروبی باید به جرم تهدید امنیت ملی و تهییج مردم به بلوا و آشوب در فتنه 88 محاکمه و مجازات بشوند.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      5 0
      موسوی و خاتمی و کروبی باید به جرم تهدید امنیت ملی و تهییج مردم به بلوا و آشوب در فتنه 88 محاکمه و مجازات بشوند.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 0
    با سلام بازی های رسانه ای و جنگ های روانی غربی ها بسیار وسیع، گسترده و حجیم و ملال آپر است. همه این بازی ها را قرآن پیش از این مدل سازی کرده و تبیین کرده است. « فاستخف قومه فاطاعوه ». قرآن درباره چگونگی اجبار مردم به فرمانبرداری از فرعونیان می گوید ، او مردم را با تحقیر وادار به اطاعت می کرده است. امروز هم ، غرب با این سیاست تحقیر و یا ناچیز انگاری مقاومت و دستاوردهای اسلام و ملت و مردم ایران قصد دارد تصمیمات خود را به ما دیکته نماید.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    با سلام بازی های رسانه ای و جنگ های روانی غربی ها بسیار وسیع، گسترده و حجیم و ملال آپر است. همه این بازی ها را قرآن پیش از این مدل سازی کرده و تبیین کرده است. « فاستخف قومه فاطاعوه ». قرآن درباره چگونگی اجبار مردم به فرمانبرداری از فرعونیان می گوید ، او مردم را با تحقیر وادار به اطاعت می کرده است. امروز هم ، غرب با این سیاست تحقیر و یا ناچیز انگاری مقاومت و دستاوردهای اسلام و ملت و مردم ایران قصد دارد تصمیمات خود را به ما دیکته نماید. غرب با همه دارائی های مادیش در نزد ملت ما بی ارزش است‌ و حقیقت مسئله در جاء الحق است و جهان در آستانه ظهور است و دنیا بایستی خود را برای قدوم نبارک آخرین حجت الهی آماده سازد. ما هر قراردادی را پس از مطالعه و تدبر و خارج از بازی های رسانه ای و سیاسی رد و یا تائید می نمائیم و هیچ باکی از غربی های به دل راه نخواهیم داد و راه خود در تمدن سازی ادامه می دهیم.
  • احمد IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 9
    همه یکی هستن و سر کاریم....اصلاح طلب و اصولگرا همش الکیه....
    • سید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 2
      نحوه عذرخواهی حامیان قبلی روحانی از وجدانشان!!!
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 1
      باند بازی و رانتخواری و عوامفریبی ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    من به عنوان یک ایرانی (چنانچه تیم دولت و مجلس و قضائیه در خود میبینند که بازار را کنترل کنند) راضی هستم که توافق در این مقطع زمانی انجام نشود، چون آشکارست که طرف غربی در منجلاب خودساخته گرفتارست و بعد از رفع خطر، دوباره عهدشکنی می کند....
  • سید IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    7 1
    همین که عالیجناب علی آقای واعظ رابط سازمان سیا و آن هم در مصاحبه با روزی نامه اعتماد چنین عجله ای ابراز می دارد برای توافق با یانکی ها، خود باید حدیث مفصل خوانیم از این مجمل! که کدام طرف موضوع اکنون تشنه توافق است!!!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 2
    دم میرحسین بریده باد
  • كريم IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 1
    خاتمي اصلا رئيس دزدها بود و حالا هم شريك دزد نيست. او همدستانش بزرگترين دزدان عالم هستند زيرا جوانان ما را از همه ملت دزديد و به غربيها تحويل دادند. مرگ بر جميع سران فتنه 88 و ليدر آنها.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 4
    یه آدم باشرف تو مسئولین باشه همین خاتمیه
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 2
      خاتمی اگر شرف داشت از موسوی که به سرداران شهید توهین کرده اعلام برائت می کرد.
    • محمدایوب IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 2
      11/12تو دیگه چی هستی که به خاتمی میگی باشرف
  • UA ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    9 2
    آقای رئیسی یک سال رئیس جمهوریتان میگذرد ولی هیچ لایحه ای به مجلس برای بازپس گیری استانبول ارائه نکرده اید. این کم کاری نیست؟
  • مجید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 3
    تفرقه کار دشمن است
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      خطر دشمنان داخلی (افساد طلبان) کمتر از خطر دشمن خارجی نیست.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    الف - ه، م - خ، ح - ر و م - ح - م؛ همه از یک جنسند که برای حفظ ظاهر نقش های مختلفی را بازی کرده اند. تمام کارهایشان، برای تضعیف و اگر می توانستند برای از بین بردن نظام اسلامی بود.
  • عطار IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 1
    خاتمی و کروبی خودشون سر دسته دزد ها هستند.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 4
      قطعا تو یه عطار نیستی تو یه مجیزه گوی قدرتی
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    برجام چه نتیجه بدهد یا ندهد تاثیری بر مردم ندارد. هدف کاهش ارزش پول ملی و اینده تاریک و بی ثبات و افزایش فقر و گرسنگی و غارت اموال مردم و روانی کردن و طلاق و قتل و جنایت خیابانی و افزایش معتاد و توزیع و مصرف کننده و خروج اموال به خارج و سود کردن زن و بچه سیاستمدار خیانتکار داخلی بود که محقق شد. اگر پول را ازاد کند دو ریال به کسی سود و منفعت نمیرسد از برجام
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    با این وصف الان دزده.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    همین موسوی و فریدن و خاتمی و احمد و اکبر هاشمی و ابطحی و غیره که الان دزد و غیره مطرح میشوند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 3
    اصلاح طلبان و اصول گرایان هر دو ز یک قماش هستند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    6 0
    اگر نظر اصلاح طلبان را بدون پرده و پوشش جویا هستید ، به نظرات میرحسین نگاهی بیاندازید
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    این طایفه افساد طلب ، آرمانهای انقلاب را فدای قدرت طلبی و دنیا دوستی خود کرده و مسیر انقلاب رامنحرف کردند و وضعیت فرهنگی و اقتصادی فعلی را رقم زدند.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    حکومت طرفداران اصلاحات اگر آزادی مطلق میافت ، تمام دستاوردهای نظامی و استراتژیک ایران را فدای رضایت غرب کرده و ایران را به لیبی و عراق یا سوریه تبدیل مینمود .
  • JP ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    ایران اسم هیچ نژادی نیست. ______این دوازدهمین امپراطوری ایران از‌اول تاریخ است. و‌این بار ایران توسط مکتب شهادت طلبی و پاک شیعه، رویین تن شده است.____ ماموریت این امپراطوری جدید حفاظت از مظلومان عالم تا لحظه ظهور شاه جهان مهدی فاطمه است
    • مهدی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    خاتمی و کروبی خودشان بخشی از این توطئه جدید هستند. انها بعلاوه میرحسین تا اخر جهنم هم با هم خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس