نتیجه مثبت مذاکرات وین کاملا محتمل است/ مسئله لاینحلی وجود ندارد

معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه امروز در نشست خبری اعلام کرد: نتیجه مثبت مذاکرات وین کاملا محتمل است و هیچ مسئله لاینحلی در این باره وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، «ایوان نچایف» (Ivan Nechayev) معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به مذاکرات اخیر برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که حصول یک نتیجه مثبت در روند مذاکرات مرتبط با احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در رابطه با برنامه هسته ای ایران امکان پذیر است.

معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: کار روی پروژه بسته احیاء (توافق هسته ای) زمانی به پایان خواهد رسید که منافع همه طرف های مشمول به طور مناسب پذیرفته شود. ما امیدواریم که این موضوع برای واشنگتن و همچنین بروکسل و دیگر پایتخت های اروپایی روشن شده باشد.

«ایوان نچایف» در ادامه اضافه کرد: ما معتقدیم که نتیجه مثبت مذاکرات کاملا محتمل است. هیچ مسئله لاینحلی بین بازیگران کلیدی (در این مذاکرات) وجود ندارد. قبلاً بارها ثابت شده است که نزدیک شدن مواضع کاملاً به اراده سیاسی کافی همه طرف های درگیر بستگی دارد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: مذاکره کنندگان این چند روز از گفتگوها و مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران برای تنظیم دقیق و رسیدگی به تعداد انگشت شماری از موضوعات باقیمانده در متنی که من در ۲۱ ژوئیه گذشته به عنوان هماهنگ کننده برجام بر روی میز گذاشتم، استفاده کردند. با این حال، پشت هر موضوع فنی و هر پاراگراف یک تصمیم سیاسی نهفته است که باید در پایتخت ها اتخاذ شود. اگر این پاسخ ها مثبت باشد، ما می توانیم این قرارداد را امضا کنیم.

جوزف بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران هم گفته بود: معتقدم در دور اخیر گفتگوهای وین، پیشرفت نسبی حاصل شده است. ارزیابی من از این مرحله مذاکرات مثبت است. ما به عنوان هماهنگ کننده به تلاش‌های خود برای نزدیک تر کردن دیدگاه‌ها تا رسیدن به نتیجه خوب برای همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که یک مقام وزارت امور خارجه پیشتر در مورد این دور از مذاکرات وین گفته بود: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده ای در خصوص چند موضوع باقیمانده برای اطمینان از تأمین ملاحظات و نگرانی های کشورمان برگزار شد.

در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد. با توجه به مباحث صورت گرفته طی چهار روز گذشته، امروز انریکه مو را چند ایده در مورد برخی موضوعات باقیمانده به طرف ها ارائه داد؛ ما به محض دریافت این ایده ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتاً این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    4 3
    تا زمانی که هر فرد یا سازمان ودادگاه بی شرف مزدور صهیونیستها در آمریکا بتواند برای منافع اتباع ایران و حکومت قانونی دروغ و افترا واتهام واهی و بی اساس را مطرح و بدون اعمال حق و حقوق بین المللی از طرف ایران حکم غیر قانونی صادر و اعمال شود ،برداشتن تحریمها جز دروغ فریبنده نیست
    • ساسان IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 0
      آقایون اگه دارن وقت میکشن که به سلاح فلان مجهز بشیم که ایول دارن ، اما اگه راه جواتی رو میرن که واویلاس دارن دستو خالی میکنن که ۲ سال دیگه یکی لنگه ی ترامپ بیاد و تهدید موجودیتی و هویتی اتفاق بیوفته
    • ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      خطاب به ناشناس 14:25 امریکا اگر میتوانست علیه ایران به قول شما تهدید موجودیتی ! راه بیندازد مدتها پیش اینکار را کرده بود و نیازی نداشت برای برجام التماس کند مشکل این است که عده ای به غلط امریکا را خیلی دست بالا گرفته اند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    3 1
    چند وقت دیگه نگید. اشتباه کردیم ،،، که اصلاح طلبها بگن واویلا. موضوع پیدا کردیم
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      1 1
      هر وقت آب و روغن باهم قاطی شدن ایران و آمریکا هم میتونن به تفاهم برسند ، مردم رو مسخره نکنید، یه نظرسنجی برای ادامه مذاکرات بذارید، ببینید چقدر از مردم موافق این تفاهم هستند ؟ اگر وجودش رو داشته باشه دولت، اون دولت اعتدال و صاحب کلید که همه چیز رو گره زد به برجام ، ۸ سال وقت مملکت رو هدر داد... الان هم شما دارید همون راه رو میری؟
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    4 2
    امریکا واروپا. دشمنان درجه یک ایران هستند
  • GB ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 3
    هرگز این کلاه گشاد را که حسن فریدون و جواد پهن به کشور بزرگ ایران با همکاری اربابانشان به ایران تحمیل کردند احیا نخواهد شد و آنانی که فکر می‌کنند می‌شود ، یا نا آگاه هستند یا ساده لوح . در یک صورت این اتفاق خواهد افتاد و آن آغاز غنی سازی ۹۰٪ هست و خروج از ان پی تی.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • DE ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    اعلام کرد: نتیجه مثبت مذاکرات وین کاملا محتمل است و هیچ مسئله لاینحلی در این باره وجود ندارد مگر لغو تمام تحریمها و تعهد به عدم خروج از برجام و آوردن تحریمهای جدید. همین فقط . والا . حالا یواشکی کارخانه های خارجی را تهدید خواهند کرد که با ایران کار نکنند اون دیگه جزو بندکشی آجرهای برجام نی.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    اورانیوم های غنی شده نباید از ایران خارج بشه وگرنه به ایران حمله خواهد شد.تهدید غنی سازی 90 درصد باید دست ایران بمونه وگرنه دولت بعدی بازهم نقض خواهد کرد.باید تاوان نقض تعهد بدن و این باید شرط ایران و تضمین باشه
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    خدایا خداوندا تو را به عزّت و جلالت، تو را به بزرگیت، هر چه زودتر سایه این برجام شوم را از سر ملت ایران دور کن. آقاجان ما غلط کردیم سال ۹۲ به شیخ حسن راُی دادیم. اشتباه کردیم. بجاش سال ۹۶ توبه کردیم و بهش راُی ندادیم تا جبران شود! ما برجام نمیخواهیم. آب و نان را قطع کنید اما برجام را کنار بگذارید.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 1
    خداوند عذابی همچون برجام، در دو عالم نصیب روحانی و ظریف بگردان. آمین.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    هر توافقی با غربی صورت ا و اروپایی ها بگیرد باید چندین ماه (حداقل ۶ ماه) راستی آزمایی بشود بعد تعهدات برجامی ایران به حالت قبل برگردد و مجددا اجرایی بشود بالاخره بعد از حدود ۸ سال بدعهدی اروپایی ها و غربی ها در عمل به تعهداتشان این ۶ ماه. اسدی آزمایی حداقل زمان لازم برای راستی آزمایی است و در مقابل اون ۸ سال بدعهدی (۹۶ ماه بدعهدی ) چیزی به حساب نمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس