کد خبر 1407230
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
نحوه جدید تزریق واکسن آبله میمون

ایالات متحده به روش جایگزین تزریق واکسن آبله میمون به منظور افزایش عرضه واکسن مجوز داد.

به گزارش مشرق، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرد، نظام سلامت ایالات متحده آمریکا اجازه تزریق واکسن آبله میمون را به صورت داخل پوستی در بزرگسالان، یعنی بین لایه‌های پوست به جای زیر پوست، در تلاش برای گسترش منابع کم واکسن آبله میمون داده‌ است.

 به نقل از رویترز، مقامات بهداشتی در جلسه توجیهی کاخ سفید گفتند، مجوز استفاده اضطراری برای واکسن آبله میمون Jynneos شرکت باواریا نوردیک، دزهای موجود را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد؛ این واکسن محافظت یکسانی را ارائه می‌کند.

دولت آمریکا تا تقریبا یک ماه پیش حدود ۷ میلیون دز از واکسن‌ آبله را خرید که سال آینده تحویل بگیرد. این‌گونه خریدها باعث کمبود این واکسن شده است.

مجوز FDA پس از آن صادر شد که ایالات متحده و سازمان جهانی بهداشت آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای تقویت واکنش در برابر شیوع این بیماری اعلام کردند.

Jynneos در سال ۲۰۱۹ برای پیشگیری از آبله و آبله میمون در بزرگسالان پرخطر ۱۸ سال و بالاتر تایید شد. تایید اولیه آن قرار بود زیر پوست به صورت دو دز تجویز شود.

تأییدیه سازمان غذا و دارو همچنین به افراد زیر ۱۸ سال این امکان را می دهد که اگر مشخص شود در معرض خطر بالای عفونت آبله میمون هستند، واکسن را با تزریق زیر جلدی دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 1
    آدم فقط باید کودن باشه که اینهمه واکسن تروریستی بزنه. همانطور که هیچ واکسن کرونایی نزدم، این آبله میمون را هم نخواهم زد و واکسن بیماری دستساز بعدی را هم نخواهم زد. خدارو شکر که مغزم سالمه.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      1 0
      به نظر نمیرسه که چندان هم سالم باشه :-)
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 0
      استاد، توی کودکیت شونصد تا واکسن چه می خواستی و چه نمی خواستی بهت زدن. اگر قصد کشتنت رو داشته باشن راه های خیلی راحت تری مثل آلوده کردن آب شهری، مواد غذایی، داروهای روتین وار مثل استامینوفن، امواج مایکروویو و... وجود داره، نیاز به واکسن و اینهمه بلبشو نیست! بعدم ممنونم واقعا، تو و امثال تو خیلی لطف می کنین که نمی زنین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس