سرلشکر سلامی نمایه

سردار حسین سلامی با تجلیل از درخشش ملت ایران در پاسخ به هتاکی اخیر فتنه گران نسبت به شهید سردار حاج حسین همدانی گفت: نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می دهد.

به گزارش مشرق،، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) با حضور در منزل سردار سرافراز و پرافتخار سرلشکر پاسدار حسین همدانی با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر حسین سلامی در این دیدار با تسلیت و تعزیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین  (ع) و اصحاب و یاران با وفای ایشان، با اشاره به  مشاهده نصب تمثال های پر شمار سردار حسین همدانی در فضا و محیط شهر تهران  پس از جسارت اخیر به وی که زینت بخش پایتخت ایران اسلامی شده است، گفت: در پی اهانت اخیر یکی از سردمداران فتنه سال ۸۸ به ساحت شریف این شهید ارجمند الحمدلله فضای شهر به گونه ای معنادار متوجه این شهید عزیز  شده است و انگار شهید همدانی دوباره شهید شده و برای وی  یک درخشش و طلوع جدیدی  رقم خورده است.

وی افزود:  واقعاً احساسم این بود که شهید همدانی دوباره با همان طراوت و تازگی به شهادت رسیده اند ، الحمدلله در فضای مجازی و هیئت ها  نیز نام ، یاد و خاطرات این شهید بزرگوار برجسته تر و کرامت ، بزرگواری ، عظمت و عزت با شکوه و مثال زدنی  او در دیدگان همه بویژه بدخواهان قرار گرفت.
 سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می دهد، به ضرب المثل " عدو سبب خیر شود، اگر خدا خواهد."  اشاره و خاطر نشان کرد:

در ماجرای اخیر شاهد مصداق این  ضرب المثل بودیم و عناصر مطالبه گر انقلاب که ضربات بزرگی را به انقلاب از جمله در فتنه سال ۸۸ زدند ، دوباره می خواستند شهید همدانی را ترور کنند . اما با هوشمندی مردم نتیجه ای نگرفتند.

وی افزود:  آنها می خواهند شهدا را ترور کنند ، اما نتیجه ای معکوس می گیرند  و عزت و عظمت شهید مجددا اوج می گیرد و در صحنه اخیر دیدیم که قلب ها دوباره متوجه شهید همدانی شدند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اینجانب خودم دوباره روی شخصیت شهید همدانی دقیق تر شدم، خاطر نشان کرد: ما از گذشته های دور به شهید همدانی ارادت داشتیم و اورا می‌شناختیم ، چه آن زمان که در دوران دفاع مقدس این مرد واقعاً رشید، جوانمردانه و فداکارانه و مومنانه جهاد کردند و  هیچ وقت شمشیر جهاد از دست او خارج نشد و لباس جهاد هیچگاه از قامت او بیرون نیامد و این تنها به دفاع مقدس هم ختم نشد ، تقدیر این بود که سردار همدانی بمانند و منشأ خدمات بزرگتر در صحنه ها و در متن حوادث بزرگ در مسیر انقلاب و حرکت ملت ایران شود .

فرمانده کل سپاه با برشماری نقش‌آفرینی‌های سردار همدانی پس از هشت سال دفاع مقدس افزود: شهید همدانی چه در نیروی مقاومت بسیج، چه در نیروی زمینی سپاه و قرارگاه ثارالله تهران و چه در سپاه تهران بزرگ و سرانجام هم در قرارگاه امام حسین علیه السلام و جبهه مقاومت اسلامی  که به شهادت شیرین ، مثال زدنی و ماندگار رسید و نامشان جاودان شد، منشا خیرات و برکات فراوانی برای امت اسلامی و ملت ایران بودند.
سرلشکر سلامی تاکید کرد:  شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی و مدافعان سربلند حرم  ، علاوه بر نجات ملت ها و سرزمین های اسلامی منطقه برابر فننه داعش و تروریسم تکفیری ، خطر امنیتی را از کشور ایران دور ساختند.

فرمانده کل سپاه حضور پرشور و شعور  و حیرت انگیز اقشار و آحاد مختلف مردم در آیین های تشییع  و خاکسپاری پیکر مطهر شهید حسین همدانی را از جلوه های دلدادگی مردم ایران به شهید و شهادت و قدرشناسی از قهرمانان خود توصیف و اظهار داشت : همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی  فرمودند ، جمعیت بی انتهایی که برای تشییع پیکر شهید همدانی آمدند و او را روی دستانشان ، با اشک بدرقه کردند آنها همه ملت ایران بودند و کسانی که می خواهند نور خدا را خاموش کنند اینها دشمن جامعه ما هستند .

وی با اشاره به درخشش ملت ایران در پاسخ به هتاکی اخیر فتنه‌گران به شهید همدانی تاکید کرد:  هیچکس به انسانهای فتنه گر و شروری که به دنبال تخطئه ارزش ها و آسیب زدن به مقدسات جامعه ما هستند و با تخریب نمادهای واقعی و ارزش های جامعه می خواهند تاریخ جعلی بسازند و مسیر حرکت استکبار ، صهیونیسم و ارتجاع منطقه را هموار کنند، راه نمی دهد و مردم ایران نیز نشان داده است هیچ فرصتی به این ها نخواهند داد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه در ماجرای اخیر  می بینیم که چقدر همه مردم برافروخته شدند و از شهید سرافراز و پر افتخار همدانی حمایت می کنند ، گفت: به فضای مجازی که نگاه می کنیم مملو از ابراز ارادت و عشق به شهید همدانی و تجلیل از خدمات ارزشمند و فراموش ناشدنی وی به ایران و ایرانی است؛این یعنی شهید همدانی دوباره عزت و عظمتی که داشت را تکرار کرد و دامنه و عمق آن هم بیشتر شد ،بالاتر رفت و معراج جدید پیدا کرد، این پدیده ای نادر و خیلی ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه پدید آمدن اتفاقات مشابه در تاریخ انقلاب و کشور آن هم  در روز عاشورا را الهام بخش و معنادار توصیف کرد و اظهار داشت:عجیب است که این اتفاقات در عاشورا ها تکرار می شود ، عاشورا ها همواره تعیین موقعیت می‌کنند و همه افراد موقعیت شان را نسبت به امام و رهبر جامعه مشخص می کنند که در جبهه یزید هستتد و یا نه در  سپاه حضرت امام حسین (ع) هستند.
وی افزود: این افراد در عاشورای سال ۸۸ منشاء اهانت ، جسارت و هتاکی به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام شدند و از آن جریان حمایت کردند و مردم عاشورایی ایران در ۹ دی ماه همان سال ، آن پاسخ حماسی و یوم اللهی را به آنان دادند و امروز هم دوباره در عاشورا ۱۴۰۱  همان ماجرا  تکرار شد و مقابل ولایت قرار گرفتند و به شهدا حمله کردند .

سرلشکر سلامی تاکید کرد : همانگونه که در همین چند روز گذشته شاهد بودیم به فضل الهی دوباره این افراد  توسط مردم دفع می شوند ، اینها قدرت ماندن در حافظه تاریخی مردم را ندارند و این مسیر دفع کردن کسانی است که به ارزش‌های اسلامی و مقدسات این مردم تهاجم داشته باشند .

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با تقدیر الهی شعله ور شدن بصیرت و هوشمندی مردم و ارادت و قدرشناسی آنان نسبت به شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید حسین همدانی نتیجه این حرکت جاهلانه بود  ، گفت: شهیدان سلیمانی و همدانی نشانه‌های غیرت امت اسلامی و ملت ایران هستند و در این صحنه ی جدید دیدیم که چگونه قلب ها دوباره به این شهید مخلص و سرافراز متمایل شد و فریاد زدند  که شهید همدانی برای دفاع از ما رفت و ما امروز باید از او برابر هتاکان دفاع کنیم.
سرلشکر سلامی در پایان با آرزوی سلامتی، موفقیت و ثبات قدم خانواده معظم شهید سردار حاج حسین همدانی خطاب به همسر و فرزندان ایشان تاکید کرد: تا آخر پای ولایت هستیم و قطعاً پیروزی از آن جبهه حق و شکست از آن جبهه باطل و دشمن است  و پرچم عاشورا و شهدایی که با اقتدا به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در سنگر های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی موجب امنیت ،آرامش افتخار برای میهن اسلامی شدند  همواره برافراشته است و سرافرازی شما نیز همین بازماندگان فهیم و غیور آن سردار بزرگ است.

در این دیدار همسر شهید سرافراز سردار حاج حسین همدانی هم گفت:
در اتفاق اخیر به فرزندان شهید همدانی توصیه کردم شما سکوت کنید مردم جواب او را می دهند ، فرد هتاک عددی نیست که ما بخواهیم پاسخ او را بدهیم.

وی با اشاره به خدمات و مجاهدات های شبانه روزی سردار همدانی در خدمت به انقلاب نظام و ملت ایران به ویژه در میدان دفاع از حرم و مقابله با فتنه‌گران در سال ۸۸ افزود: او در فتنه ۸۸ بسیار غصه خورد و همواره نگران آسیب رسیدن به افراد بی گناه بود تا آسیب و اذیتی به آنان وارد نشود.

همسر شهید همدانی تصریح کرد: اتفاق اخیر هر چند برای ما سخت و ناگوار بود، اما به فرزندان هم تاکید کردم وظیفه ما در قبال این اهانت ، صبر زینبی است و به حول و قوه الهی مردم پاسخ مناسب را خواهند داد.

و هب همدانی فرزند سردار عالیقدر شهیدحسین همدانی نیز واکنش مردم در قبال اهانت به سردار سرافراز را طی همین چند روز اخیر، حیرت انگیز دانست و گفت:  مردم در فضای حقیقی و مجازی با واکنش سریع ، مستدل و محکم ، شور و شعور خود را نمایش و پاسخ های قاطع و توام با احساس و منطق به فرد هتاک دادند.

وی تاکید کرد: حمله به شهید در هیچ منطقی قابل پذیرش و قابل توجیه نیست و کار نیمه تمام شهید همدانی در فتنه ۸۸ با اتفاق اخیر که بدست یکی از سران فتنه رقم خورد ، کامل و با عیان تر شدن چهره پلید آنان نزد  مردم رسوا تر و منفورتر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 7
    خرید آواکس برای روسیه وایران بهترین تصمیم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس