کد خبر 1407303
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
سرمربی نفرین شده برای سومین بار به جام‌جهانی نرسید

فدراسیون فوتبال مراکش «وحید خلیلهوژیچ» بوسنیایی سرمربی تیم ملی این کشور را تنها سه ماه قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برکنار کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از بی بی سی اسپورت، فدراسیون فوتبال مراکش وحید خلیلهوژیچ بوسنیایی سرمربی تیم ملی این کشور را تنها سه ماه قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برکنار کرد. فدراسیون فوتبال مراکش اعلام کرد که این تصمیم به دلیل اختلاف نظر در مورد نحوه آماده سازی شیرهای اطلس برای جام‌جهانی گرفته شده است.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است: دو طرف توافق کردند که راه خود را دوستانه جدا کنند.

خلیلهوژیچ ۶۹ ساله در آگوست ۲۰۱۹ هدایت مراکش را بر عهده گرفت و این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام‌ملت‌های آفریقا در کامرون رساند. او سپس در ماه مارس پس از پیروزی ۵ بر ۲ در مجموع مقابل کنگو، جواز حضور در جام‌جهانی را برای مراکش به دست آورد.

لازم به ذکر است وحید خلیلهوژیچ در آگوست ۲۰۱۹ به‌عنوان جانشین هروه رنار فرانسوی منصوب شد و توانست مراکش را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند اما در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا برابر مصر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

یاسین بونو سنگربان سویا، حکیم زیاش، رومن سایس و اشرف حکیمی از کسانی هستند که با اظهارات شدیدی در جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال مراکش، علیه سبک تاکتیکی و تکنیکی خلیلهودژیچ انتقاد کردند و حالا با جدایی این سرمربی، حکیم زیاش به تیم ملی کشورش بازمی‌گردد.

سرمربی نفرین شده برای سومین بار به جام‌جهانی نرسید

پس از این اتفاقات سرمربی بوسنیایی بارها تلاش کرد تا با بازیکنان لژیونر مراکشی که با آن‌ها اختلاف داشت، از جمله حکیم زیاش، از خود گذشتگی و انعطاف زیادی داشته باشد اما این مسئله نیز کمکی به او نکرد تا شوک غیبت از جام جهانی قطر را دریافت کند.

مراکش در مرحله نهایی جام‌جهانی با کرواسی، بلژیک و کانادا در گروه F دیدار خواهد کرد. 

خلیل هودزیچ با یک نفرین عجیب همراه شده است چرا که ساحل عاج و ژاپن هر دو به ترتیب در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ تحت هدایت این مربی جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کردند. اما هر دو کشور این مربی را قبل از جام جهانی برکنار کردند تا مراکش سومین کشوری شود که خلیلهوژیچ را قبل از جام جهانی برکنار می‌کند. اخراج او توسط ساحل عاج پس از آن اتفاق افتاد که این تیم  در جام‌ملت‌ها شش ماه قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۰ عملکرد ضعیفی داشت  و اسون گوران اریکسون جایگزین او شد. همچنین اتحادیه فوتبال ژاپن نیز به مشکلات "ارتباطاتی" اشاره کرد و مدعی شد که هلیلهوژیچ دو ماه قبل از مسابقات ۲۰۱۸، اعتماد بازیکنان خود را از دست داده است.

سرمربی نفرین شده برای سومین بار به جام‌جهانی نرسید

سرمربی سابق نانت، لیل و پاری سن ژرمن مربی الجزایر در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و این تیم را به مرحله یک شانزدهم نهایی رساند جایی که الجزایر  پس از وقت اضافه ۲ بر یک مغلوب آلمان شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    حکیم زیاش حیف داره میشه
  • سعید رضایی تنظیم کننده و فوتبالیست عالی حرفه ای IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    فقط حکیم زییخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس