واکنش معاون استقلال به اقدام صدا و سیما؛ حق مان را می خواهیم/سایر تیم ها پشت استقلال و پرسپولیس بیایند

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: باید در چارچوب قانون حق خود را از صدا و سیما بگیریم.

به گزارش مشرق، سعید فتاحی در مورد جلوگیری از ورود دوربین‌های متعلق به باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: حاشیه‌های این بازی فوتبالی نبود بلکه غیرفوتبالی بود. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بیانیه مشترک دادند و امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیز پشت این دو باشگاه بزرگ کشور بیایند تا کمک کنند بتوانیم حق‌مان را از صدا و سیما بگیریم. همه می‌دانند در همه جای دنیا ۷۰ درصد از درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تامین می‌شود. استقلال به احترام هواداران، مردم خوب کشورمان و مطابق با قوانین اعلام کرد که مشکلی با پخش زنده مسابقات ندارد، اما برنامه‌های تولیدی نمی‌توانند بدون پرداخت پول بیایند و بازی را پخش کنند.

وی افزود: نه تنها به ما احترام نگذاشتند و دوربین‌های برنامه‌های تولیدی را به داخل ورزشگاه آمد، بلکه تبلیغات دور زمین را هم پخش نمی‌کنند. با مهدی هاشمی (تهیه کننده برنامه فوتبال برتر) صحبت کردم، نزد او رفتم و خواهش کردم با باشگاه‌ها لج نکنند. از لحاظ پخش زنده که مشکلی ندارید تا وقتی قوانین درست شود و مبادی ذی‌ربط اعلام کنند، مشکلی با ورود دوربین‌های پخش زنده با استادیوم نداریم، اما برنامه‌های تولیدی که از این کار پول درمی‌آورند باید سهم استقلال و پرسپولیس را بدهند.

معاون ورزشی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: شرعاً و عرفاً درست نیست این اتفاقات بیفتد. همه به ما می‌گویند که چنین کاری انجام ندهید، اما باید بگویید چه کاری کنیم. باشگاه استقلال و هوادارانش حق دارند، سهامداران ما نیز حق دارند. نیمه اول بازی با سپاهان با ما تماس گرفته و گفتند دوربین‌ها تبلیغات دور زمین را نشان نمی‌دهند. باشگاه اسپانسر که نداشته باشد، تبلیغات محیطی که نداشته باشند، چرا، چون حقمان را از صدا و سیما خواستیم. از مسئولان کشور خواهش می‌کنم به این مشکلات رسیدگی کنند.

فتاحی اضافه کرد: ما به رسانه ملی احترام گذاشتیم و گفتیم پخش زنده را انجام بدهد، اما اینکه برنامه‌های فوتبال برتر، شب‌های فوتبالی و... که از فوتبال درآمدزایی می‌کنند باید حق فوتبال را هم بدهند. آیا وقتی یک سریال پخش می‌شود، پول بازیگران و عوامل آن را نمی‌دهند؟ اینجا نیز باید همین گونه باشد. بازیکنان استقلال نیز مانند بازیگران یک سریال هستند، باید به خاطر نشان دادن عملکرد آنها حق پخش بدهند. اگر حق پخش نگیریم از چه راهی می‌توانیم تیمی قوی ببندیم و در آسیا از کشورمان دفاع کنیم.

وی در باره اینکه برنامه‌های تولیدی تلویزیون سال گذشته می‌توانستند از دیدارهای استقلال و پرسپولیس تولید محتوا کنند، گفت: سال گذشته برنامه‌ها را پخش می‌کردند اما امروز صبح که ما از ورود آنها جلوگیری کرده و نامه زدیم لجبازی کردند. خدمت مهدی هاشمی رفتم و از او خواهش کردم این کار را نکند، اما گفتند این اقدام استاندارد نیست، می‌توانید این مسابقه را با بازی‌های قبلی مقایسه کنید. زمانی که در سازمان لیگ هم بودم چنین اتفاقی افتاد. وقتی عوامل پخش زنده را به ورزشگاه راه ندادیم، تبلیغات دور زمین را پخش نکردند. نمی‌خواهیم زور بگوییم و حقمان را می‌خواهیم. در راستای قانون می‌خواهیم از حق خود دفاع کنیم و امیدواریم یک نفر صدای ما را بشنود. سایر تیم‌ها هم پشت استقلال و پرسپولیس بیایند.‌

معاون ورزشی باشگاه استقلال‌ در مورد اظهارنظر یکی از افراد مبنی بر اینکه با این شرایط فوتبال ایران چند سال آینده آماتور خواهد شد گفت:‌ دقیقا همین طور است. در آسیا باید با کره جنوبی، چین، ژاپن، عربستان و امارات مبارزه کنیم. اکنون سهمیه بازیکنان خارجی در آسیا ۶ نفر شده، معلوم است،‌با این وضعیت ما دیگر نمی‌توانیم رنگ فینال آسیا را ببینیم. پس باید چه کاری انجام بدهیم، حق فوتبال را چه کسی می‌گیرد.

فتاحی ‌در خصوص اینکه AFC نیز روی صیانت باشگاه‌ها از حق بخش زنده تاکید زیادی کرده توضیح داد: یکی از مواردی که AFC خیلی روی آن تاکید کرده همین حق پخش است. مدام به ظاهر بگوییم حق پخش انجام می‌شود اما کجا چنین کاری انجام می‌شود؟ مدام می‌گویند درباره این بحث صحبت نکنید اما چه کسی باید آن را بگوید؟

وی در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال تاکنون پولی از صدا و سیما گرفته است گفت:‌ حدود ۹-۸ سال قبل آخرین قرارداد سازمان صدا و سیما با سازمان لیگ با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. این قرارداد از طرف فدراسیون فوتبال با ریاست کفاشیان امضا شد اما صدا و سیما آن را امضا نکرد. بعد از آن هم هیچ پولی پرداخت نشده، دوستان مصاحبه کرده و گفته‌اند پولی پرداخت کردیم.

معاون باشگاه استقلال در مورد اینکه مبلغی برای پخش محتوای بازی‌های استقلال از طریق برنامه‌های تولیدی مدنظر این باشگاه است، عنوان کرد: صد درصد. باید مانند همه جای دنیا بیایند و مذاکره کنند، مگر زمانی که می‌خواهیم به جام جهانی برویم حق پخش نمی‌دهیم، من که می‌دانم به آسیا به این دلیل بدهکارید و کنفدراسیون از ما شکایت کرده است. به صدا و سیما نامه زده و خواهش کردیم. گفتیم به احترام هواداران و مردم خوب ایران کاری به پخش زنده نداریم، اما در مورد برنامه‌های تولیدی درخواست بدهند و مذاکره کنند. مگر می‌شود بازی تیم من را پخش کنید و پول زیرنویس، تبلیغات قبل و بعد از بازی را صدا و سیما بگیرد. در این حالت باشگاه‌ها ورشکسته می‌شوند.

فتاحی در خصوص اینکه آیا مشکل ورود تماشاگران برای بازی بعدی استقلال حل خواهد شد، گفت: مشکل تماشاگران بحث دیگری است. سازمان لیگ اعلام کرده تماشاگران به دلیل مشکل گیت‌ها نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند اما همه می‌دانیم گیت‌های ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد. ان‌شاءالله کمک کنند این مشکل حل شود. می‌بینید که امروز افتتاحیه لیگ چقدر سوت و کور برگزار می‌شود. باید برای بازی استقلال و سپاهان، ورزشگاه پر شود.

وی در مورد اینکه چرا پس از اعلام در اختیار گذاشته شدن فقط ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه اعتراضی به این موضوع نکردند، پاسخ داد: ما نباید جنگ را فقط در مطبوعات انجام بدهیم. صد درصد به این موضوع اعتراض کرده‌ایم اما گفتند به این دلیل که مصوبه قبلی روی ۳۰ درصد بوده باید جلسه بگذارند تا بحث استفاده از ظرفیت ورزشگاه به صد درصد برسد. در حالی که ما می‌توانیم مانند بازی آخر فصل گذشته برای صد درصد هم مجوز بگیریم، اما اکنون همان ۳۰ درصد هم انجام نشده است.

معاون باشگاه استقلال در خصوص ممانعت از ورود دوربین‌های باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی، گفت: متاسفانه دوربین‌های شبکه باشگاه استقلال را به ورزشگاه راه ندادند، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. واقعا خنده‌دار است. بازی استقلال است و ما اجاره ورزشگاه را می‌دهیم، اما دوربین‌هایمان را راه نمی‌دهند. از دوستان تشکر می‌کنم که کمک کردند تا دست‌کم دوربین‌های باشگاه وارد استادیوم شوند اما دوربین‌های شبکه استقلال را راه ندادند. دلیلش هم بحث صدا و سیما بود. به این دلیل که ما می‌خواستیم دوربین‌های تولیدی صدا و سیما را راه‌ ندهیم، آنها هم چنین کاری کردند.

فتاحی درباره اینکه این تیم از چه زمانی تمرینات خود را در کمپ ناصر حجازی برگزار می‌کند، توضیح داد: روز گذشته‌ همه وضعیت کمپ را دیدند. از ۲۰ روز تا یک ماه دیگر کمپ آماده می‌شود. امیدواریم هر دو هفته یا ۱۰ روز نیز رسانه‌ها به کمپ حجازی بیایند و روند کار را ببینند. چمن این کمپ آماده است.

وی در خصوص اضافه شدن مهدی قائدی به استقلال گفت: خدا را شکر، فکر می‌کنم دیگر هواداران از بابت نقل و انتقالات نگرانی نداشته باشند.

معاون باشگاه استقلال در خصوص میزان امیدواری‌شان برای دریافت مجوز بازی محمد محبی توضیح داد: زمانی که ITC صادر و پول رد و بدل شود مدتی زمان می‌برد. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هفته دوم دیدار استقلال برسد.

فتاحی درباره اینکه آیا قرار است باشگاه استقلال اقدامات حقوقی را برای دریافت مبلغ رضایت‌نامه امیرحسین حسین‌زاده انجام بدهد، گفت: در چند وقت اخیر درگیر بحث شروع بازی‌ها و تجهیز کمپ بودم خیلی در جریان این موضوع نیستم که کارها چگونه انجام می‌شود اما ان‌شاءالله به زودی همه کارها انجام خواهد شد.

مسئول سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص ارزیابی‌اش از انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ان‌شاءالله هر که صلاحیت دارد و می‌تواند فوتبال را اداره کند به فدراسیون می‌آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 2
    جمعش کنید مسخره ها
    • رمضانی IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      چقدر از این فرد بدم میاد.
  • وطن پرست DE ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 1
    در چهارچوب قانون لطفا مالیات بدید و ارقام قرارداد ها رو شفاف سازی کنید.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    هر وقت شما شفاف شدید صداسیما هم حق پخش به شما میده از همین هفته ی اول هوچی گری ها شروع شده
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    از صدا سیما تقاضا دارم کلا فوتبال پخش نکند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس