کد خبر 1407506
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
محک جدی شاگردان عطایی پیش از قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال ایران در جام واگنر سه بازی برگزار خواهد کرد تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی مردان جهان به هماهنگی مدنظر کادر فنی برسد.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین برگزار خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران بامداد روز یکشنبه ۲۳ مردادماه تهران را به مقصد لهستان ترک خواهد کرد تا در جام واگنر شرکت کند.

این رقابت‌ها به میزبانی شهر کراکوف برگزار می‌شود. کراکوف دومین شهر بزرگ بعد از ورشو و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای لهستان است که در جنوب این کشور قرار دارد و تا سال ۱۶۰۹ پایتخت لهستان بود. تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در این رقابت‌ها شرکت کرد و در هر دو دوره، به مقام چهارمی دست یافت و سال ۲۰۲۲ برای سومین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

این رقابت‌ها هر ساله با حضور تیم‌های قدرتمند جهان برگزار می‌شود و مردان والیبال ایران در چند سال اخیر دو بار دیگر به این مسابقات دعوت شدند که به دلیل فشردگی برنامه‌های تیم ملی شرکت نکردند. تیم ملی والیبال صربستان برای نخستین بار در جام واگنر شرکت می‌کند و ملی‌پوشان آرژانتین نیز دومین حضور در این مسابقات را تجربه خواهند کرد.

محک جدی شاگردان عطایی پیش از قهرمانی جهان

* جام واگنر در یک نگاه

مسابقات والیبال هوبرت جرزی واگنر (Hubert Jerzy Wagner)  لهستان از سال ۲۰۰۳ هر ساله از سوی بنیاد واگنر در این کشور و با حضور چهار تیم مطرح و صاحب نام والیبال جهان برگزار می‌شود. سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا این مسابقات برگزار نشد. نوزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر لهستان از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین در شهر کراکوف لهستان برگزار خواهد شد.

تاکنون ۲۰ کشور از قاره اروپا به همراه ۱۰ کشور از دیگر قاره‌ها تجربه حضور در مسابقات والیبال جام واگنر را به دست آوردند که از قاره آسیا تیم‌های چین سه‌بار، ایران دوبار و استرالیا و ژاپن هر کدام یک بار در این رقابت‌ها شرکت کردند و تیم ملی والیبال ایران امسال سومین حضور خود را تجربه خواهد کرد.

در بین ۲۰ کشور اروپایی نیز روسیه با ۶ بار، هلند پنج‌بار و آلمان با چهار حضور بیشترین تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارند. از قاره‌ آفریقا تیم‌های مصر و تونس و از آمریکای جنوبی برزیل و آرژانتین و آمریکای مرکزی نیز کانادا و کوبا تجربه حضور در جام واگنر دارند.

لهستان میزبان این رقابت‌ها در ۱۸ دوره‌ای که برگزار شد، هفده بار روی سکو رفته است که شامل ۹ قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و سه مدال برنز می‌شود. تیم ملی والیبال لهستان تنها در سال ۲۰۱۱ در رتبه چهارم قرار گرفت. روسیه، هلند و برزیل در دو دوره جام واگنر قهرمان شده اند و تیم ملی والیبال بلغارستان، آلمان و ایتالیا نیز سابقه یک قهرمانی در این مسابقات را دارند.

محک جدی شاگردان عطایی پیش از قهرمانی جهان

* آشنایی با هوبرت واگنر

هوبرت الکساندر واگنر یا هوبرت جرزی واگنر بازیکن و مربی والیبال اهل لهستان است که در سال ۱۹۴۱ متولد شد. واگنر در سال ۱۹۷۳ در سن ۳۲ سالگی سرمربی تیم ملی والیبال مردان لهستان شد. وی سابقه هدایت تیم ملی والیبال لهستان را در چند دوره در پرونده کاری خود دارد و مدال طلا و قهرمانی بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال کانادا و قهرمانی جهان سال ۱۹۷۴ در مکزیک از جمله افتخارات این مربی با تیم ملی لهستان است.

واگنر در سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۱ به مدت هشت سال عضو تیم ملی والیبال لهستان بود و در ۱۹۴ مسابقه رسمی این تیم را همراهی کرد. وی در دورانی که به عنوان بازیکن فعال بود، چهار قهرمانی پلاس‌لیگا به همراه تیم ورشو در افتخارات خود دارد. این باشگاه در حال حاضر غیر فعال است.

محک جدی شاگردان عطایی پیش از قهرمانی جهان

* ترکیب بازیکنان و کادر فنی تیم ایران

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، شهروز همایونفرمنش، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن بازیکنان شرکت کننده تیم ایران در جام واگنر هستند.

هدایت تیم ملی والیبال ایران برعهده بهروز عطایی به عنوان سرمربی است و اکبر محمدی (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان، عظیم جزیده و احمد لاهوتی (مربیان)، یاناس (مربی بدنساز)، علی فرهادی (پزشک)، رضا قلی‌پور (تراپیست)، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور) و محمدمهدی افشاری (ماساژور) دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات هستند.

محک جدی شاگردان عطایی پیش از قهرمانی جهان

* برنامه کامل جام واگنر به وقت تهران به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد

ساعت ۲۰؛ آرژانتین – صربستان

ساعت ۲۲:۳۰؛ ایران – لهستان

جمعه ۲۸ مرداد

ساعت ۲۰؛ ایران – صربستان

ساعت ۲۲:۳۰؛ لهستان – آرژانتین

شنبه ۲۹ مرداد

ساعت ۲۰؛ ایران – آرژانتین

ساعت ۲۲:۳۰؛ لهستان – صربستان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس