دوئل ۲ ابرقدرت برای کسب کرسی ریاست کمیته المپیک/ حاشیه‌سازان ورزش به قدرت می‌نشینند؟

در بین نامزدهای ریاست کمیته ملی المپیک به نظر می‌رسد تلاش برای کسب کرسی و رقابت بین ۲ نامزد باشد که پست‌های مهمی در ورزش کشور داشتند.

به گزارش مشرق، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست، نواب‌رئیسی و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک روزهای ۵ تا ۲۰ مرداد انجام شد و کاندیداها برای رقابت جهت کسب کرسی مهم در ۴ سال آینده مشخص شدند. در حالی که شایعاتی مبنی بر حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان شنیده می‌شد اما هر دو مدیر ورزشی کشورمان با عدم حضور در انتخابات به شایعات پایان دادند تا بنا بر گفته صالحی‌امیری راه برای دیگر مدیران ورزشی جهت رقابت برای کسب کرسی ریاست باز شود.

هادی ساعی، محمود خسروی‌وفا، مهدی علی‌نژاد، بهرام قدیمی، مجید شایسته، آرش میراسماعیلی، فضل‌الله باقرزاده و کیکاووس سعیدی نامزدهای ریاست کمیته ملی المپیک هستند اما اینکه تا روز انتخابات کدام یک از نامزدها برای حضور در انتخابات ورود کند و کدام یک کنار برود مشخص نیست اما در خصوص برخی از نامزدها جدیت و تلاش برای کسب کرسی ریاست وجود دارد به طوری که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی لازم را برای این کار انجام داده‌اند.

* جدایی خسروی‌وفا از پارالمپیک و ورود به مرحله جدید مدیریت ورزش؟

در این بین شایعات زیادی در خصوص محمود خسروی‌وفا برای ورود به رقابت کرسی ریاست کمیته ملی المپیک شنیده می‌شد و وی با ثبت‌نام در انتخابات تائیدی بر این شایعات زد. البته رئیس کمیته پارالمپیک در زمان ثبت‌نام اعلام کرده بود در صورت ورود صالحی‌امیری از انتخابات کنار می‌رود اما حالا با عدم حضور رئیس کمیته ملی المپیک به نظر می‌رسد رئیس سابق فدراسیون جانبازان مصمم برای کسب کرسی باشد. خسروی‌وفا در دوره قبل هم نامزد ریاست انتخابات کمیته ملی المپیک بود اما بعد از ورود صالحی‌امیری کنار کشید تا او بدون رای‌گیری با ذکر صلوات رئیس کمیته شود.

حالا که نه وزیر ورزش وارد انتخابات شده و نه صالحی‌امیری، به نظر می‌رسد محمود خسروی‌وفا که همیشه چهره محبوبی در بین ورزشی‌ها بوده گزینه جدی برای کسب کرسی ساختمان سئول باشد اما در این راه احتمالا سختی‌هایی داشته باشد چرا که دیگر رقبا نیز از حالا برای رسیدن به قدرت تلاش خواهند کرد. با وجود اینکه در اساسنامه کمیته ملی المپیک قید شده ریاست کمیته شغل نیست اما باید دید خسروی‌وفا که سالها با جانبازان و معلولین کار کرده و موفقیت‌های زیادی در این مسیر داشته، پارالمپیک را رها خواهد کرد؟

دوئل ۲ ابرقدرت برای کسب کرسی ریاست کمیته المپیک/ حاشیه‌سازان ورزش به قدرت می‌نشینند؟

* ورود معاون سابق وزیر؛ علی‌نژاد محبوبیت لازم را دارد؟

مهدی علی‌نژاد که سالها به عنوان رئیس فدراسیون ووشو فعالیت داشت، در زمان مسعود سلطانی‌فر معاون وزیر ورزش شد. وی اعلام کرد باتوجه به سوابقی که در ورزش دارد تصمیم گرفته برای ریاست ورود کند اما سوال اصلی اینجاست آیا علی‌نژاد در بین اعضای مجمع برای گرفتن رای اعتماد محبوبیت و مقبولیت لازم را دارد؟ 

وی در واکنش به این سوال گفته بود:  آدم ناشناخته‌ای در مجمع نیستم و امیدوارم رای اعتماد بگیرم، در این صورت ثبت‌نام نمی‌کردم.

دوپینگ چند ورزشکار و رسانه‌ای نکردن آن و اتفاقات عجیب مجمع فدراسیون فوتبال از حاشیه‌های این معاون وزیر است. خردادماه امسال که مجمع فدراسیون برای بررسی وضعیت عزیزی‌خادم برگزار شد، رسانه‌ها گزارش کردند او با حضور در هتل محل اقامت نماینده فیفا خودش را معاون وزیر ورزش معرفی کرد تا بتواند از این طریق وی را متقاعد به دیدار کند اما با ورود مسئولان حراست هتل، نماینده فیفا متوجه این موضوع شد که علی‌نژاد سمتی در وزارت ورزش ندارد و حاضر به برگزاری جلسه با وی نشد.

دوئل ۲ ابرقدرت برای کسب کرسی ریاست کمیته المپیک/ حاشیه‌سازان ورزش به قدرت می‌نشینند؟

* تلاش برای مقامی بالاتر از ریاست فدراسیون

آرش میراسماعیلی، هادی ساعی، مجید شایسته، بهرام قدیمی و فضل‌الله باقرزاده از روسای فدراسیون‌هایی هستند که بعد از ریاست در فدراسیون‌های ورزشی حالا برای مقامی بالاتر تلاش می‌کنند. در بین این نامزدها، پیکان انتقادات به سمت مجید شایسته بیش از همه بود. وی که دوران خوبی را در تنیس سپری نکرده بود در زمان عضویت در هیات اجرایی هم همیشه مورد انتقاد رسانه‌ها و اهالی ورزش قرار داشت چرا که در مدت ۴ سال حضورش در کمیته ملی المپیک سفرهای زیاد اعزام شد و عملکرد چشمگیری در کمیته ملی المپیک نداشت. 

هادی ساعی هم اخیرا با سفر به قونیه با حواشی که داشت خبرساز شد. اگرچه وی حتی در زمانی که در فدراسیون تکواندو هم فعالیت داشت با چک زدن به دبیر سازمان لیگ، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در خصوص فضل‌الله باقرزاده هرچند چنین حواشی‌ وجود ندارد اما اختلافات اخیر شمشیربازان باعث شده تا این فدراسیون بیش از گذشته در صدر خبرها قرار بگیرد. باقرزاده در این ۴ سال نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک بود که به همین خاطر در انتخابات فدراسیون‌های زیادی هم شرکت داشت. حالا باید دید وی که در دوره سرپرستی به سر می‌برد می‌تواند آراء لازم را به خود اختصاص دهد یا خیر؟

*اعلام عدم حضور صالحی امیری از طریق دبیرکل

کیکاووس سعیدی هم از دیگر گزینه‌های ریاست است که روز آخر کاندیداتوری خود را برای ریاست و نایب‌رئیسی اعلام کرد. وی در این ۴ سال خزانه‌دار و دبیرکل بود که البته برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک با پست ریاست آکادمی ملی المپیک با حق رای در مجمع شرکت خواهد کرد.

وی در این سالها از یاران نزدیک به صالحی‌امیری بود. سعیدی در آخرین روز انتخابات در تماس تلفنی که با صالحی‌امیری داشت از جانب او عدم حضورش در انتخابات را اعلام کرد.

انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است روز ۶ شهریورماه برگزار شود و باید دید به دلیل اداره چند فدراسیون با سرپرست و احتمال به حدنصاب نرسیدن اعضای المپیکی مجمع، این انتخابات در تاریخ مقرر برگزار می‌شود یا ممکن است به تعویق بیفتد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    هر جای دنیا بود اینا رو محاکمه میکردن ، اینجا شدن مسئول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس