کد خبر 1407953
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
هشدار کیسینجر درباره جنگ میان آمریکا با چین و روسیه

تنها وزیر خارجه رئالیست تاریخ آمریکا درباره جنگ میان قدرت های بزرگ هشدار داد.

به گزارش مشرق، هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت، آمریکا در آستانه جنگ با روسیه و چین است.

 کیسینجر معتقد است واشنگتن در آستانه جنگ با مسکو و پکن بر سر مسائلی قرار دارد که آمریکا خودش ایجاد کرده است.

کیسینجر گفت: ما در آستانه جنگ با روسیه و چین درباره مسائلی هستیم که خود بخشی از آن را ایجاد کرده ایم. ما هیچ توجهی به این موضوع نداریم که این به چه منتهی می‌شود.  آمریکا می‌تواند تنها از افزایش تنش‌ها جلوگیری کند و راه حل‌هایی را ارائه کند.

تنها وزیر خارجه رئالیست آمریکا در تاریخ این کشور درباره اوکراین گفت: در گذشته اوکراین همانند فنلاند به منزله خط حائلی بین روسیه و غرب عمل می‌کرد، اما به هر حال از این به بعد با اوکراین باید به عنوان عضوی از ناتو رفتار شود.

کیسینجر همچنین پیشتر گفته بود روسیه باید کریمه و بخشی‌هایی از دونباس را در چارچوب یک راه حل رفع تخاصم با کی یف حفظ کند. وی همچنین خواهان یک راه حل دیپلماتیک برای اوکراین شده بود.

ماه گذشته کیسینجر که به احیای روابط بین آمریکاو چین در دهه ۱۹۷۰ میلادی کمک کرد به جوبایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تقابل بی پایان با پکن هشدار داد.

کیسینجر همچنین در مصاحبه‌ای که با شبکه بلومبرگ داشت گفت: بایدن و دولت‌های پیشین آمریکا تحت تاثیر برداشت‌های داخلی از موضوع چین بوده اند.

این دیپلمات ۹۹ ساله گفت ژئوپولتیک امروز به انعطاف پذیری دوران نیکسون برای کاهش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس