اسحاق هرتزوگ

روزنامه «معاریو» مدعی شد که رئیس رژیم صهیونیستی در تماسش با رئیس‌جمهور روسیه، مسکو را به کمک در رساندن تسلیحات به گروه‌های مقاومت فلسطین متهم کرده است.

به گزارش مشرق، روابط روسیه و رژیم صهیونیستی علی‌رغم تماس تلفنی «اسحاق هرتزوگ» رئیس تل‌آویو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه همچنان شاهد وضعیتی پر فراز و نشیب است؛ اگر چه رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که این دو در مسیر تنش‌های بیشتری قرار دارد.

 رسانه های رژیم صهیونیستی برقراری این تماس تلفنی را بنا به درخواست «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت تل‌آویو برای بررسی موضوع بسته شدن دفتر «آژانس یهود» می‌دانند و می‌گویند واضح است که این تماس، آن طور که هرتزوگ ادعا می‌کند، صمیمانه نبوده است.

خبرنگار روزنامه «معاریو» به نقل از منابع آگاه روسی گزارش داد: «هرتزوگ با پوتین درباره ارسال محموله‌های تسلیحاتی از روسیه برای سازمان‌های مسلح فلسطینی صحبت کرده است، اما محافل نزدیک به کرملین این موضوع را تکذیب کرده و گفته‌اند که چنین مسئله‌ای هرگز مطرح نشد».

این خبرنگار اسرائیلی در ادامه گزارشش گفت: «پوتین به هرتزوگ گفته این امکان وجود دارد که این سلاح‌ها نه از کشور روسیه، بلکه از اوکراین به سازمان‌های فلسطینی برسد. اما طرف اسرائیلی مدعی شد که اطلاعاتی در اختیار دارد که مسیر انتقال این تسلیحات و تحویل‌شان به سازمان‌های فلسطینی را نشان می‌دهد. هرتزوگ از پوتین خواست تا اقداماتی را برای مسدودکردن مسیرهای قاچاق سلاح از روسیه به سازمان‌های فلسطینی انجام دهد».

رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه هفته گذشته با پوتین تماس گرفته و ضمن صحبت درباره روابط دوجانبه تل‌آویو و مسکو، درخصوص مسائلی همچون چالش‌های پیش‌روی یهودیان و تنش اخیر پیش‌آمده بین دو طرف در مورد فعالیت «آژانس یهود» در روسیه گفت‌وگو کرده بودند.

هرتزوگ قبل از آن و در پی بسته شدن دفتر «آژانس یهود» در روسیه اذعان کرد که درباره تنش‌های پیش‌آمده در روابط مسکو-تل‌آویو بهتر است که رژیم صهیونیستی سکوت کند.

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • . IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    5 0
    فرصت خوبی است که ایران روسیه را تشویق به ارسال اسلحه به گروههای فلسطینی و حزب الله نماید تا هم محور مقاومت تقویت شوو هم روسیه کارتی داشته باشد در مقابل ارسال سلاح غربیها به اوکراین
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 0
    اسرائیل براس ساخت پهباد های بی قدر ب ترکیه کمک می‌کند. بتازگی با کمک اسرائیل پهباد بیرقدر در اوکراین هم شروع ب ساختن کرده است.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    روسیه هم بخوبی فهمیده که رژیم نژادپرست صهیونیستی سگ نگهبان ناتو و مرکز تروریسم و حمایت از دیکتاتورهای مرتجع عربی برای غارت و سلطه امپریالیست غربی ناتو به انرژی در جهان هست!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    خوب جنگ اوکراین و سیل تسلیحات و قانون جنگل فرصت خوبی برای قاچاق تسلیحات غربی به فلسطین و شمال افریقا است
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    روسیه باید مثل تصرف شهر حلب سوریه شهرهای بزرگ را دور بزند و فقط روستاها و شهرهای کوچک را تصرف کند شهرهای بزرگ با محاصره سقوط می کند
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    روسیه باید مثل تصرف شهر حلب سوریه شهرهای بزرگ را دور بزند و فقط روستاها و شهرهای کوچک را تصرف کند شهرهای بزرگ با محاصره سقوط می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس