شبکه صهیونیستی: مذاکرات بازگشایی نمایندگی اسراییل در قطر شکست خورد

یک شبکه خبری صهیونیستی اعلام کرد مذاکرات رژیم صهیونیستی و قطر به منظور بازگشایی دفتر کنسولی این رژیم در دوحه شکست خورد.

به گزارش مشرق، شبکه ۲۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سه ماه پیش از آغاز بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ تلاش های خود را برای حضور هزار تماشاگر از سرزمین های اشغالی در قطر افزایش داده است.

براساس این گزارش قرار بود تماسی تلفنی میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه قطر برقرار شود که اصرار رژیم صهیونیستی بر علنی بودن آن، با مخالفت قطر روبرو شد.

گفت و گوی تلفنی میان لاپید و محمدبن عبدالرحمن آل ثانی درحکم مقدمه ای برای گفت و گوی لاپید و امیر قطر بود که اصرار طرف اسرائیلی بر رسانه ای شدن آن، طرف قطری را وادار به عقب نشینی کرد و مذاکرات برای بازگشایی نمایندگی سیاسی رژیم صهیونیستی شکست خورد.

هدف از این گفت و گوها نیز بازگشایی نمایندگی سیاسی رژیم صهیونیستی در قطر به بهانه پیگیری امور تماشگرانی بود که قرار است در طول دوره برگزاری جام جهانی فوتبال از سرزمین های اشغالی فلسطین به قطر سفر کنند.

رژیم صهیونیستی امیدوار بود که این دفتر کنسولی پس از پایان رقابت های جام جهانی نیز به کار خود ادامه دهد.

قطر نخستین کشور عربی در منطقه خلیج فارس بود که از سال ۱۹۹۶ با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کرد و این رژیم در دوحه دفتر تجاری داشت.

در سال ۲۰۰۰ این دفتر بسته شد و روابط میان دوطرف در سال ۲۰۰۹ پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه قطع شد. قطر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مشروط به تشکیل کشور مستقل فلسطینی کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس