تقلای تل‌آویو برای سازش با مسکو؛ یک هیات اسرائیلی به روسیه می‌رود

مقامات رژیم صهیونیستی پس از ارزیابی وضعیت بحران روابط با مسکو، تصمیم دارند تا یک هیات سیاسی را به روسیه اعزام کنند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی پس از ایجاد بحران «آژانس یهود» در روسیه، ضمن ارزیابی وضعیت تلاش می‌کند تا از راه‌های مختلف به این بحران روابط بین مسکو-تل‌آویو خاتمه دهد.

 رسانه‌های عبری گزارش دادند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی از دو روز گذشته (جمعه) و پس از دستور وزارت دادگستری روسیه مبنی بر تعطیلی فعالیت آژانس یهود در این کشور، جلسه‌ای با وزارت خارجه تل‌آویو و با هدف ارزیابی وضعیت برگزار کرده است.

دو هفته گذشته بود که منابع عبری با اشاره به تنش فزاینده میان تل‌آویو و مسکو، گزارش دادند روسیه به آژانس یهود در این کشور دستور داده است تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه را به اتهام «نقض قوانین» فدراسیون روسیه متوقف کند.

پس از جلسه لاپید با وزارت خارجه تل‌آویو برای ارزیابی وضعیت بحران پیش‌آمده، مقرر شده تا هفته آینده هیات مشترکی از دفتر نخست‌وزیر، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و وزارت جذب و مهاجرت به روسیه برود تا از ادامه فعالیت آژانس یهود در این کشور اطمینان حاصل کند.

این در حالی است که رسانه‌های عبری اذعان می‌کنند کارکنان آژانس یهود در حال کار بر روی طرحی محرمانه برای انتقال دفتر خود در مسکو، پایتخت روسیه به سرزمین‌های اشغالی هستند و آن‌ها به این نکته آگاه‌اند که در حال حاضر هیچ راه حلی برای وضعیت دشوار قانونی که درباره فعالیت آژانس در روسیه به وجود آمده، وجود ندارد.

در میانه این بحران، رسانه‌های روسی به نقل از وزارت خارجه مسکو گزارش دادند که «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور، با «الکسندر بن تسفی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو دیدار داشته و درباره این بحران گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از این نیز، منابع عبری‌زبان از جمله کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی اذعان کردند که روسیه به مقامات تل‌آویو اطلاع داده که از نخست‌وزیر شدن «یائیر لاپید» ناراضی است و تعیین او ممکن است به روابط دوجانبه آسیب برساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس