هرتزوگ در سردرگمی: بهتر است درباره «آژانس یهود» سکوت کنیم

رئیس رژیم صهیونیستی درباره تنش های پیش‌آمده بین مسکو و تل‌آویو اذعان کرد که بهتر است درباره «آژانس یهود» سکوت کنند.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) و در پی بسته شدن دفتر «آژانس یهود» در روسیه اذعان کرد که درباره تنش‌های پیش‌آمده در روابط مسکو-تل‌آویو بهتر است که رژیم صهیونیستی سکوت کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، هرتزوگ در این باره گفت: «بدیهی است که من به موضوعی که در روزهای اخیر درباره فعالیت آژانس یهود در روسیه مورد توجه ما بوده، اهتمام بسیاری دارم و در این مورد به دو چیز متعهد هستم؛ اول آن‌که قاعده‌ای وجود دارد که می‌گوید در برخی موارد سکوت مفیدتر است، من معتقدم که موضوع آژانس از این دست است».

 رئیس رژیم صهیونیستی افزود: «فکر می‌کنم هرچه کمتر صحبت کنیم بهتر است؛ و این ما را قادر می‌سازد به درستی با کل موضوع برخورد کنیم. دوم این‌که، من به نخست‌وزیر لاپید  اعتماد کامل دارم و با او به طور گسترده همکاری خواهم کرد. ما برای دولت اسرائیل و برای مردم یهود کار می‌کنیم؛ من هم تا جایی که بتوانم کمک خواهم کرد».

هرتزوگ در ادامه گفت: «روسیه در کل [جهان] و منطقه کشور مهمی است؛ می‌تواند سناریوهای مختلفی درباره [اختلاف پیش‌آمده ما با آن‌ها] و ده‌ها دلیل گوناگون برای چرایی و چگونگی بزرگ‌شدن این رخداد وجود داشته باشد. من ترجیح می‌دهم وارد تحلیل نشوم. گاهی اوقات چیزهایی را می‌بینیم که آن‌ها را نمی‌فهمیم و چیزهایی را که ما از اینجا می‌بینیم نمی‌توانیم از منظر دیگری ببینیم. بیایید به رخدادها فرصت دهیم تا مسیر خود را طی کند؛ هر چه کمتر صحبت کنیم و بیشتر کار کنیم، بهتر است».

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داد.

چند روز گذشته نیز وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در کشورشان را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. دادگاه قرار است روز پنجشنبه این هفته جلسه مقدماتی را برای رسیدگی به این درخواست را برگزار کند.

رسانه‌های عبری زبان نظیر روزنامه «هاآرتص» امروز در گزارش‌هایی اعلام کردند که مقامات تل‌آویو هم‌اکنون در حال بررسی درخواست از یک مقام ارشد مانند هرتزوگ، رئیس  رژیم صهیونیستی هستند تا برای گفت‌وگو با همتای روس خود آماده شده و تنش پیش‌آمده را حل کند.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در بیانیه‌ای هشدار داده بود که بستن دفاتر آژانس یهود یک حادثه جدی است که بر روابط بین دو کشور تأثیر می‌گذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس