ناامیدی صهیونیستها از پایان ماه عسل عادی سازی روابط با امارات

یک روزنامه صهیونیستی از ناامیدی محافل این رژیم از سطح روابط تجاری ابوظبی با تل آویو به رغم شتاب اولیه روند سازش بین آنها خبر داد.

به گزارش مشرق، "آرییل کهانا" نویسنده روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" از پایان ماه عسل روابط بین "تل آویو" و ابوظبی پس از عادی سازی روابط بین آنها خبر داد و نوشت: طرفین امروز از روابط دوجانبه اظهار رضایتمندی بسیار می کنند، اما پس از دو سال از آغاز عادی سازی، اکنون طرفین در عمل با واقعیت پیچیده ای مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود امضای قرارداد تجارت آزاد بین دو طرف، از چند ماه پیش، هنوز نتایج آن مشخص و ملموس نیست.

این نویسنده صهیونیست تاکید کرد: "درست است که ثبت بیش از ۱۰۰ پروژه مشترک بین اسرائیلی ها و اماراتی ها آمار خوبی است، اما در این میان اسراییلی هایی که نتوانند یک فرد اماراتی را برای شراکت پیدا کنند، عملا نمی توانند کار کنند."

این نویسنده با اشاره به نارضایتی صهیونیست ها از آنچه «عقب‌نشینی امارات از وعده‌هایی که درپی امضای قرارداد عادی‌سازی به آنها برای بهره مندی از منابع ثروت در امارات داده شد» عنوان می کنند، افزود: "پس از گذشت دو سال از عادی‌سازی، اماراتی‌ها هنوز اقبال خاصی از اسرائیلی‌ها نکرده‌اند، مگر به شرطی که فعالیت ارائه شده، مشخصا برای طرف اماراتی سود مشخصی داشته باشد یا شرکت، کارخانه یا استارتاپ پیشنهادی در حوزه کاری آنها فعال باشد لذا این وضعیت موجب ناامیدی اسرائیلی‌ها از غرق شدن در دریای پول امارات شده است" .

وی به مخالفت محسوس اماراتی‌ها با عادی‌سازی رژیم صهیونیستی مشخصا در عجمان و فجیره اشاره کرد و نوشت که "اسرائیلی‌ها برای کار در این مناطق با مشکل جدی مواجه هستند".

به نوشته این رسانه، این بدان معناست که هنوز برای تحقق ذوق زدگی اولیه تل آویو از امضای توافق نامه های عادی سازی و پیش بینی تردد انبوه هواپیماهای حامل تجار صهیونیست به مقصد امارات، بسیار زود است.

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بود که توافق نامه عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس را امضا و به قافله خیانت کاران به آرمان فلسطین پیوست؛ امری که با موجی از محکومیت ها در جهان اسلام مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس