دستگیری ۱۴۲۴ محتکر در ۲۰ روز/ کشف ۴۵۰۰ تن کالای اساسی

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالای اساسی احتکار شده و دستگیری یک هزار و ۴۲۴ متهم طی ۲۰ روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۸ هزار و ۲۶۴ گروه مشترک در ۲۰ روز گذشته از ۱۴ هزار و ۷۸۹ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی به همراه، بیش از دو میلیون عدد انواع دارو و … را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را بیش از دو هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۸۳۲ دستگاه خودرو توقیف، ۱۹۴ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و یک هزار و ۴۲۴ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    راستی چرا اعلام نمی شود که با این 1424 محتکر چه برخورد قانونی انجام شد فقط دستگیر شدند و البته با دادن پول آزاد شده و به کارهایشان ادامه خواهند داد
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      بر دروغگو لعنت
  • حمید رضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    خیلی بیشتر از اینها محتکر داریم
  • DE ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    راستی از پرونده احتکار وسایل بهداشتی دیجی کالا چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس