کد خبر 1408430
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
روسیه: 100 مزدور لهستانی و آلمانی در خارکیف کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله نیروهای مسلح این کشور به محل استقرار مزدوران خارجی، بیش از ۱۰۰ مزدور لهستانی و آلمانی در منطقه خارکیف کشته شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پایگاه مزدوران خارجی در نزدیکی «زولوچف» در منطقه «خارکیف» هدف قرار گرفته شد و بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی از لهستان و آلمان کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه، توپخانه این کشور تا ۷۰ درصد از یکی از گردان‌های نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه دونتسک از بین برد. در به روز رسانی وزارت دفاع روسیه از دستاوردهای میدانی در جریان جنگ اوکراین همچنین آمده است نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یک انبار تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای در منطقه میکولایف، سه انبار مهمات و دو انبار سوخت را در نزدیکی خارکیف منهدم کردند.

بر اساس اعلام روسیه، در جریان حمله نزدیک «سولدار»، بیش از ۵۰ درصد پرسنل و تجهیزات نظامی یکی از گردان‌های ارتش اوکراین از بین رفت. به گفته وزرات دفاع روسیه همچنین پدافند هوایی این کشور سه پهپاد طرف اوکراینی را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه شنبه (۱۳ اوت) اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده یک شهرک دیگر در منطقه دونتسک را تحت کنترل کامل خود در بیاورد. نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین در حال حاضر در شرق و جنوب شرقی اوکراین و بر استان دونتسک متمرکز است.

روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌ زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارد زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • . IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 7
    اونها برای دفاع از مظلوم کشته شدند چرا میگید مزدور .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس