اوکراین: ارتش روسیه به دونتسک حمله کرده است!

ستادکل ارتش اوکراین امروز مدعی شد که ارتش روسیه حمله شدیدی در ۳ جهت در منطقه دونتسک را آغاز کرده‌ است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ستادکل ارتش اوکراین امروز شنبه دربیانیه ای ادعا کرد که ارتش روسیه حمله شدیدی را در ۳ جهت در منطقه دونتسک آغاز کرده و درگیری‌ ها در آن نیز همچنان ادامه دارد.

در بیانیه صادره از سوی ستادکل ارتش اوکراین در این خصوص ادعا شده است: ارتش روسیه ۲۰۰ سرباز عمدتا در منطقه دونتسک از دست داده است!

اوکراین اعلام کرد که از ۲۴ فوریه تا امروز ۲۰ آگوست، در مجموع ۴۴ هزار ۹۰۰ سرباز روسیه در اوکراین از پای درآمده‌ اند!

بیانیه مذکور در ادامه مدعی شد: در این مدت ۲۳۴ فروند هواپیمای روسیه، ۱۹۷ فروند بالگرد، ۱۹۰۷ عراده تانک، ۴۲۱۲ دستگاه خودروی زرهی، ۱۱۸ فروند توپ، ۲۶۶ فروند موشک انداز و ۱۴۱ سامانه پدافند هوایی روسیه نیز منهدم شده است!

ادعای ارتش اوکراین در حالی مطرح شده است که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین در بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که نیروی هوایی ارتش این کشور در حملاتی با سلاح‌ های بسیار دقیق، پایگاه مزدوران خارجی ارتش اوکراین را در شمال شهر «خارکیف» هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: نیروی هوایی با سلاح‌های بسیار دقیق، مراکز و پایگاه‌ های نظامی ارتش اوکراین در شمال خارکوف را هدف قرار داد که در نتیجه آن ۲۰ مزدور آمریکایی و به علاوه ۱۰۰ ملی‌ گرای تندروی ارتش اوکراین کشته شدند. نیروی هوایی ارتش روسیه در هفته‌ های اخیر شمار زیادی از مزدوران ارتش اوکراین در منطقه خارکیف را خنثی کرده است. نیروهای هوافضای روسیه در هوانوردی تاکتیکی-عملیاتی در نزدیک وِلیکومیخایلووکا در منطقه دِنِپروپتروسِک، پایگاه یک گردان از «تیپ ۱۱۰ دفاع سرزمینی» ارتش اوکراین را تقریباً به صورت کامل نابود کردند.

اصطلاح «خنثی» برای کسی به کار می‌ رود که یا کشته شده یا به علت جراحت زیاد یا قطع عضو دیگر توانایی برگشت به میدان جنگ را ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    زلنسکی هرشب دروغ میگوید سرآمریکا کلاه میگذارد با چرب زبانی سعی دارد حتی سوریه وچین وایران را دوست نشان دهد مخالفین را دستگیر میکند هیچ رسانه منتقدی را باقی نگذاشت . همه را به اسم خائن دستگیر میکند . شهردارها خائن ، کسانی که امکان غلبه براورا در انتخابات دارند را خائن اعلام میکند . دیکتاتور بزرگی متولد شده است او سر اروپاییها هم کلاه گذاشته است . صدای رسانه های أمریکا هم درآمده است . باحرف او نسل روسی در حال انقراض است . جنگی را که پیروزی درأن نیست را فاتحانه جا میزند . فکرمیکند این فیلم بازی کردنها تاآخر نتیجه میدهد . او قصد دارد کریمه را بگیرد وروسیه را شکست دهد ! درهای صلح را بسته و تنها راه رهایی غرب و دنیا ازدست آدمی بی مسئولیت مثل او کنار زدن او توسط همان‌هاست که بلندش کردند ویک صلح طلب را بیاورند . ألمان تاریک شده گرانی در آمریکا زیاد شده واین نشان میدهد دنیا اجیر یاباجگیر بنام زلنسکی شده است . او اگر بمب اتم داشت استفاده میکرد وسعی دارد باانفجاری این فقراتمی را جبران کند تابه اروپا گله کند . دنیا باید بفکر بیفتد
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 2
    تا جون هرچی دلقک صهیونیست هست دربیاد!
  • US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    حمله نکرده
  • US ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    این دلقک حرام صهیونیستی، زلنسکی خوبه نگفته مسکو رو تصرف کردند و پوتین رو هم اسیر کردند!!! دروغ هم حدی داره
  • NL ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    ۴۴ هزار ۹۰۰ سرباز !!!!! بابا جمع کنید این مسخره بازیارو اینم مثل امار روزای اول جنگ میگفتین روسیه تسلیحات موشکیش رو به اتمامه و پوتین سرتان داره جنگ تا هفته اول اگوست تموم میشه تا موقع ای که متوهمانه فکر میکیند به هیچ جا نمیرسید
  • US ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    ارتش روسیه به دونتسک ابتکار عمل کرده است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس