کد خبر 1408566
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
الجزیره: ایران پاسخ پیشنهادات اروپا را ارسال کرد

شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی از ارسال پاسخ تهران به پیشنهادات اروپا درباره مذاکرات برچیدن تحریم ها در وین خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد که تهران پاسخش را به پیشنهادات اروپا درباره مذاکرات برچیدن تحریم ها ارسال کرده است.

از سوی دیگر مشاور هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین به الجزیره گفت: از توافق احتمالی پیرامون توافق هسته ای فاصله نداریم.

طبق اعلام الجزیره، مشاور هیات مذاکره کننده ایران افزود: فرصت دستیابی به توافق بسیار زیاد است.

برخی خبرنگاران غربی میگویند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است. لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده بود: حداکثر تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خودمان راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم و بعد باید ببینیم که چه بازخورد و واکنشی می‌بینیم. اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 12
    خدا کنه حالدیگه تموم شه بره پی کارش ، بخدا دیگه رمقی واسه ملت نمونده ، گرونی ، دزدی ، کم فروشی، احتکار ، قاچاق ، و دیگر مسائل از بابت تحریم هاست. کی بفهمه؟
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      8 4
      یعنی زمان طاغوت که این همه بی‌ناموسی، دزدی، غارت، ادم‌کشی، ذلت، ساواک، ظلم، گرانی، زاغه‌نشینی، قحطی، گرسنگی، بیماری، تسلیم به غرب و ... بود به خاطر تحریم بود؟ آخر چرا چرت می‌گویی؟
    • رحیم IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      10 2
      عدم توافق از توافق بد، بهتره. تجربه دولت روحانی
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      2 0
      گرونی و کم فروشی و دزدی احتکار و قاچاق و ... اصلا به تحریم ها ربطی نداره به ناظران دولتی و عدم کفایت مدیران و مسئولان ربط داره اینها همه اش به برجام ربط داده شد تا بزرگ نمایی کرده باشند. در طول تاریخ در دولتهای مختلف هم گران فروش و کم فروش بوده و دزد و قاچاقچی هم که همیشه حضور دارند منتظر غفلت من و شمایند احتکار هم که همیشه بوده ربط دادن اینها به برجام بی انصافی است به دولت ربط داره اگر دولتمردان از مردم طلبکار باشند مثل دولت هاشمی و روحانی و همه وزارای شاخص آن همه اینهایی که نام بردید در زیر چتر آقازادگی به صورت قارچ گونه رشد میکنند و کسی هم پاسخگو نیست ولی اگر دولتمردان از جنس مردم و خادم مردم باشند با همه اینها برخودی قانونی و منطقی خواهد داشت و نظارت را بیشتر خواهد کرد. پس اصلا به برجام ربطی نداره دولت روحانی با این کارها می خواست سبد پر از خالی برجام را به نفع تحریم کننده ها سنگین تر کنه و قدرت چانه زنی آنها را بالا ببره.
  • باغبان پیر FR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 0
    پرداخت خسارات های وارد شده به ایران. برداشتن تحریمها, تضمین معتبر از اجرای برجام , عدم مداخله در پیشرفت های علمی و صنعتی در زمینه های گوناگون
  • حاجی اذری IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    هیئت ایرانی هشیارباشیدطرف مورداعتمادنیست درظاهرمی خندد وازپشت خنجر می‌زند حالا که باتلاش فرزندان خودمان درعلم هسته ای دست بالا دارید تضمین‌های لازم را بگیرید طرف باید خسارت این چندساله رو بدهد اموال بلوکه شده ایران ازادشود ایران بتواند از امتیازات آژانس استفاده کندو.....لایلسع العاقل من حجر مرتین.. عاقل نبایدازیک سوراخ دو بار گزیده شود.
  • FR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    چی بود
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس