مخالفت اکثریت قاطع مردم کویت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت قاطع مردم کویت هر گونه تعامل ورزشی، تجاری و... با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مردم کویت بشدت هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابند و بر موضع ثابت خود در حمایت از مردم فلسطین تأکید دارند.

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، شامگاه دوشنبه، با انتشار نظرسنجی مرکز «الخلیج» گزارش داد که ۹۵ درصد مردم کویت مخالف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو و ۷۰ درصد مردم این کشور «به‌شدت» هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند.

الخلیج اونلاین با اشاره به اینکه مردم کویت اصرار بر تحریم رژیم صهیونیستی دارند، خبر داد که این این تحریم در موارد ذیل نمود یافته است: رد هر گونه تعامل ورزشی و تجاری با تل‌آویو، ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل کالا از مبدأ اراضی اشغالی و بالعکس به آب‌های کویت، تظاهرات در مناسبت‌های مختلف در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین وجود ۴۱ گروه و سازمان کویتی منتقد توافق عادی‌سازی روابط.

این پایگاه خبری همچنین خاطرنشان کرد دولت و مردم کویت سرسختانه از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند و بر لزوم اجرای راهکار دودولتی به عنوان تنها راه پایان درگیری در اراضی اشغالی پافشاری دارند.

مخالفت اکثریت قاطع مردم کویت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

بر اساس این گزارش، کشور کویت تاکنون هیچ گونه تعاملی با رژیم صهیونیستی نداشته و ضمن رد آنچه «معامله قرن» خوانده می‌شود، هیچگاه موافقت خود را با توافق‌های عادی‌سازی روابط ابراز نکرده است.

این وبگاه اضافه کرد که هیچ کدام از ورزشکاران، سیاستمداران، فرهیختگان و نویسندگان کویتی با ساکنان اراضی اشغالی در یک مکان حضور پیدا نکرده‌اند و مردم کویت در هیچ مراسمی که نمایندگانی از اراضی اشغالی در آن حضور داشته باشند، مشارکت نمی‌کنند.

پارلمان کویت پیشتر قانون جرم‌انگاری تعامل با رژیم صهیونیستی و عدم به رسمیت شناختن این رژیم را تصویب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس