مقام روس: اسرائیل عامدانه توافق منطقه حائل در جولان را نقض کرده است

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که تانک‌های رژیم صهیونیستی در هفته جاری عامدانه توافق منطقه حائل در جولان اشغالی سوریه را نقض کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «اولیگ ایگوروف» نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه، شامگاه سه‌شنبه، اعلام کرد که تل‌آویو عامدانه خط حائل در جولان اشغالی را نقض می‌کند.

بنابر گزارش شبکه «روسیا الیوم»، ایگوروف در این باره گفت: «نیروهای اسرائیل عامدانه خاط حائلی که طبق تعهدات اسرائیل و مطابق با قطعنامه شماره ۳۵۰ شورای امنیت صادره به تاریخ ۳۱ می ۱۹۷۴ حق عبور از آن را ندارند، نقض کردند.»

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه اشاره کرد که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی از «تل الفرس» به سمت منطقه «الصباح» و پس از آن به سمت منطقه «عین عیشه» حرکت کرد و پس از توقف ده دقیقه‌ای در منطقه و نشانه رفتن لوله خود به سمت ارتش سوریه پشت خط «برافو»، منطقه را ترک کرده است.

ایگوروف با بیان اینکه این اقدام، روز دوشنبه هفته جاری، رخ داده، اضافه کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی همواره خاک سوریه را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

در همین ارتباط،‌ تانک‌های رژیم صهیونیستی در تاریخ بیست و یکم ماه جاری در روستای الحمیدیه واقع در قنیطره (جنوب سوریه) در مجاورت منطقه حایل سوریه، دو کشاورز سوری را هدف حمله قرار دادند.

روستای الحمیدیه در هفت کیلومتری قنیطره واقع شده که اکثریت ساکنان آن به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت شرکت‌های صهیونیستی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 0
    بکشید صهیونیست یهودی را... دیر و زود داره، سوخت و سوز هرگز. ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس