کد خبر 1409241
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
رئیس جمهور عراق: ادامه وضعیت کنونی کشور پذیرفتنی نیست

رئیس جمهور عراق بر ضرورت ترسیم نقشه راهی برای راه‌حل‌های روشن جهت حفظ منافع کشور و شهروندان تأکید کرد و گفت که ادامه وضعیت کنونی پذیرفتنی نیست.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در کاخ السلام بغداد میزبان گروهی از روسا و نمایندگان سندیکاها و اتحادیه‌های عراق بود و در این نشست تحولات کشور بررسی شد.

صالح اجرای گفت‌وگوها را راه‌حل سریع برای بحران سیاسی موجود دانست و تأکید کرد که ضروری است اولویت در این گفت‌وگو تأمین حقوق شهروندان برای زندگی آزاد و آبرومندانه، حرکت به سمت اصلاحات سیاسی، حفاظت از صلح مدنی و تدوین نقشه راه روشن و راه‌حل‌هایی باشد که منافع عالی ملی را تأمین و نیازهای شهروندان را برآورده کند.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق(واع)، صالح تداوم وضعیت فعلی را غیر قابل قبول خواند و احترام به خواسته عراقی‌ها به عنوان اساس خروج از بحران و بن‌بست سیاسی در کشور تأکید کرد.

عراق این روزها شاهد تظاهرات و تحصن طرفداران «سید مقتدی الصدر» از یک طرف و  حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان از سوی دیگر است. قرار بود حامیان جریان صدر شنبه پیش رو نیز تظاهرات گسترده‌ای داشته باشند اما رهبر این جریان، دیروز از تعویق در برگزاری این تظاهرات خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس