کد خبر 1409273
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
هراس صهیونیستها از احتمال شکل‌گیری توافق هسته ایران/ تقلای تل‌آویو برای تخریب

یک مقام رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل هرگونه توافق هسته ای طرف های غربی با ایران را توافقی بد می‌داند و به شرکای خوددرخصوص خطر امضای چنین توافقی تاکید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل صفحه توئیتری خبرنگار رسانه اسرائیلی والا نیوز، یک مقام ارشد اسرائیلی که نام وی ذکر نشده، در نشستی خبری مدعی شد: اسرائیل از رویکرد ایران به توافق هسته ای جدید با آمریکا و دیگر قدرت ها و تلاش ایران برای آمادگی افکار عمومی در این کشور برای چنین اقدامی مطلع است.

این مقام عالی رتبه ادعا کرد: این روند با وجود اینکه به معنای نزدیک شدن واقعی مواضع ایران و آمریکا نیست و همچنان شکاف های قابل توجهی وجود دارد، در حال انجام است. شکاف قابل توجهی که همچنان وجود دارد مربوط به تقاضای ایران برای بستن پرونده باز تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد بقایای اورانیوم یافت شده در سایت های  مشکوک در ایران است.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصدی برای «بستن سیاسی» این پرونده‌های باز داشته ندارد.

موضوع دیگری که همچنان محل مناقشه است، ضمانت هایی است که ایرانی ها در صورت خروج مجدد آمریکا از توافق در آینده می خواهند.

وی گفت: با توجه به اختلافات قابل توجه موجود، ارزیابی ما این است که طرفین برای دستیابی به توافق باید از این دو موضوع صرف نظر کنند. علیرغم اختلافات و شکاف های باقی مانده، حرکت و گفتمان مثبت تری برای توافق ایجاد شده است.

این مقام اسرائیلی ادعا کرد: اسرائیل توافق فعلی را توافقی بد می‌داند و به شرکای خود بر خطر امضای چنین توافقی تاکید می‌کند و ایرانی‌ها با یک تاکتیک معروف به هم زدن و به بن بست زدن عمل می‌کنند تا امتیازات بیشتری به دست آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سلام IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    64 5
    من آخر نفهمیدم برجام رو صهیونیست ها به ما تحمیل کردن یا نه.! یه جا میگید هراس پیدا کردن یه جا میگید دولت بنفش رو گول زدن و ذلیل نامه برجام رو بهمون تحمیل کردن
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      2 0
      بعدا می فهمی
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 2
    اسرائیل ...کی باشه?!
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    لطفا هول نشوید فکر کردید خب بلایی سر مملکت می یارید اگر می خواهید درست توافق کنید ۷۶۰۰ موشک کلاهک اتمی آمریکا را در برجام لحاظ کنید آن وقت از برد برد حرف بزنید آمریکا وکشور های غربی امکان ندارد اگر قراردادی منافع آنها را تامین نکند امضاکنند!
  • NL ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    حامیان تروریسم و پولشویان و قاچاقچیان مواد مخدر هرگز زیر بار قوانین بین الملل نخواهند رفت بنابراین توافقی در کار نخواهد بود که کسی دچار هراس! شود
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران یک جنگ با امریکا در پیش رو دارد بهتر است تسلیحات و فن اوری هسته ای داشته باشد تا برجام نافرجام وگرنه عاقبت اوکراین در انتظار است
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    ایران خود دوربین های اسرائیلی را تمام مراکز نظامی اش نصب کرده مرکز اشغالگری نیست اما اردوغان که یک جاسوس اسرائیلی را در قبال چند میلیارد دلار حاضر به معاوضه نیست شده اشغالگر این حرفها همه اش انگلیس یاست
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 1
    برجام ضرر است. راستی دهن این علی کریمی دوزا.. رو کسی نمیخواد گِل بگیره!؟ این جماعت رو فقط باید با توپ سرگرم کرد، و اِلا توپ رو ازشون بگیری، میان تو اجتماع تَکل میزنن! الان که پیر شده، پست توپ جمع کنی رو بدین سرگرم باشه.
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    یک معما !!! اکه صهیونستها هراس دارن از احیای برجام چرا اصولگراها هم انقدر ناراحتن از احیای برجام ؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    خداوکلیلی شما به دنبال چطور تضمینی از آمریکای لعنتی هستین،مگه اتفاقات گذشته براتون عبرت نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس