مرزبانی کشور آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین است

سردار گودرزی گفت: مرزبانی با نفس ولایت برنامه‌های خود را تنظیم می‌کند و تمام سعی ما بر این است تا در اربعین بهترین شرایط را در مرزها برای عبور و مرور زائران مهیا کنیم.

به گزارش مشرق، سردار احمدعلی گودرزی گفت: اگر زمانی در دوران دفاع مقدس که کشورهای غربی با حمایت از رژیم بعث حتی ایران را از داشتن سیم خاردار محروم کرده بودند، امروز ایران اسلامی ما به تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی مجهز شده است.

وی تصریح کرد: در کنار همه نیروهای مسلح، مرزبانی امروز ادامه‌دهنده راه رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است که در عرصه صیانت از مرزها هوشیار و آگاه در صحنه است.

فرمانده مرزبانی ناجای کشور گفت: هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه داریم که ۲ هزار کیلومتر آن مرز دریایی است و در تابستان گرم و زمستان سرد مرزبانان غیور و غیرتمند سعی می‌کنند تا از حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

گودرزی افزود: تأمین امنیت خط قرمز ما در پاسداری از مرزها است و با شجاعت و شهامت مرزداران ما سعی می‌کنند تا امنیت پایداری را برقرار کرده و بدخواهان را در حرکت خود پشیمان کنند.

وی مجهز کردن مرزهای کشور را به تجهیزات هوشمند، الکترونیکی، پهپادی و سایر تجهیزات یادآور شد و خاطرنشان کرد: این امر به اقتدار مرزبانی کشور کمک کرده و دشمن نمی‌تواند به راحتی به مرزهای ایران نفوذ کند.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سخت‌ترین شرایط مرزداران و مرزنشینان ما سعی می‌کنند تا مانع از تحرک معاندان مکتب اسلام باشند که در هفته‌های اخیر نیز در آذربایجان غربی مرزداران ما با گروه‌های ضد انقلاب و معاند مواجه شده و حتی تعدادی از مرزداران ما به درجه شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: با به کارگیری سیستم‌های الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی و تاکتیکی سعی بر این است تا مرزبانان غیرتمند با چشمان بیدار خود مانع از تحرک دشمنان باشند.

سردار گودرزی مرزهای استان اردبیل را به طول ۳۶۹ کیلومتر مرزهای امن و کم حادثه توصیف کرد و ادامه داد: این منطقه مرزی که از آستارا تا بیله‌سوار ادامه پیدا می‌کند، در حقیقت با همراهی کشور آذربایجان به نقطه امن برای مرزنشینان تبدیل شده است.

وی اولین وظیفه مرزبانی را استیفای حقوق ملت و مرزنشینان عنوان کرد و گفت: با دیپلماسی اقتصادی سعی می‌کنیم تا همه مرزبانان را به تقویت روابط و ارائه استوارنامه‌های همکاری متقابل مجهز کنیم تا مرزداران بتوانند از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

گودرزی بخشی از ۳۶۹ کیلومتر مرز ایران با جمهوری آذربایجان را شامل رودخانه، منطقه کوهستانی و خشکی اعلام کرد و افزود: با تجهیزات به کار گرفته شده در مرزها ما سعی می‌کنیم امنیت پایدار را برقرار کنیم و مردم ولایتمدار ایران بدانند که مرزداران غیرتمند هرگز در خواب غفلت فرو نمی‌روند بلکه با هوشیاری تمام سعی می‌کنند تا بهترین شرایط را در مناطق مرزی به وجود آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دشمنان با حربه‌های مختلف و کارشکنی سعی دارند تا امنیت پایدار مرزهای ما را مخدوش کنند، اما نیروهای مرزبانی با عمل به فرامین فرماندهی کل قوا و بهره‌گیری از نفس قدسی رهبر معظم انقلاب در انجام وظایف خطیر خود سرزنده و هوشیار در صحنه هستند.

گودرزی خاطرنشان کرد: در کنار تضمین امنیت و سلامت مرزها، ما به تناسب شرایط کشورهای همسایه تذکری را به آن‌ها می‌دهیم تا در اطراف مرزها دشمنان اسلام را وارد میدان نکنند و قطعاً با تسلط و اشرافیت اطلاعاتی اجازه نخواهیم داد تا برخی از دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران بخواهند در مرزهای مشترک جولان بدهند.

وی به اجرای طرح «مکنا» به عنوان مدیریت کیفی مرزبانی با توجه دادن به مسائل زیست محیطی و ارتقای توانمندی مرزبانان اشاره کرد و ادامه داد: طرح «مکنا» در بسیاری از استان‌های مرزی به ویژه استان اردبیل خوب اجرا شده و نتایج آن را به شایستگی شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجای کشور اضافه کرد: مرزبانی با نفس ولایت برنامه‌های خود را تنظیم می‌کند و تمام سعی ما بر این است تا در ایام اربعین حسینی در مرزها بهترین شرایط را برای عبور و مرور زائران و تأمین امنیت مهیا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس