.

وزارت دفاع امریکا رسما اعلام کرد که موشک های ضد رادار اهدا شده به اوکراین از جنگنده‌های Mig۲۹ نیروی هوایی این کشور شلیک می شوند که به منظور استفاده از این تسلیحات پیشرفته ارتقای لازم را پیدا کرده اند.

سرویس جهان مشرق _ نبرد در خاک اوکراین همچنان با روندی فرسایشی ادامه داشته و هیچ کدام از دو طرف قادر به پیشروی خاصی نیستند.

تحولات روز صد و هفتاد و پنجم جنگ اوکراین:

آغاز مجدد پیشروی‌های ارتش روسیه در جبهه شرقی/ آیا فاجعه اتمی چرنوبیل برای اروپا تکرار می‌شود؟ +نقشه و تصاویر

با وجود حملات گسترده به انبارهای مهمات، مراکز فرماندهی و پل های ارتباطی استان خرسون، همچنان خبری از آغاز ضد حمله و عملیات زمینی ارتش اوکراین برای بازپس گیری مرکز این استان نیست.

پنتاگون: جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند/ تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه +نقشه و تصاویر

در سوی مقابل نیز ارتش روسیه در جبهه شرقی تمرکز خود را بر تصرف شهر باخموت قرار داده است اما دفاع سرسختانه مدافعین اوکراینی تا کنون مانع از سقوط این نقطه کلیدی در منطقه دونباس شده است.

پنتاگون: جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند/ تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه +نقشه و تصاویر

حملات پرتعداد پهپادی به شبه جزیره کریمه

در هفته‌های اخیر ارتش اوکراین حملات گسترده ای را با راکت های توپخانه ای و پهپادهای انتحاری به نقاط مختلفی در شبه جزیره کریمه ترتیب داده است.

در این حملات، انبارهای مهمات ارتش روسیه، مخازن سوخت، مراکز انتقال برق و پایگاه های هوایی هدف قرار می‌گیرند.

شب گذشته نیز چندین فروند پهپاد انتحاری اوکراینی قصد حمله به مناطقی نظیر بندر سواستوپل و پل راه آهن تنگه کرچ را داشتند که با مقابله سامانه‌های پدافندی روسی نظیر اس۴۰۰ و پانتسیر این حملات خنثی شد.

به نظر می‌رسد ارتش اوکراین قصد دارد با حمله به عمق خطوط لجستیک ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه، توان پشتیبانی آنها از جبهه های استان خرسون و زاپروژیا را تضعیف کرده و عملیات زمینی خود را آغاز کنند.

جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند

چندی پیش تصاویری از بقایای یک فروند موشک ضد رادار توسط منابع روسی منتشر شد که کمی بعد مشخص شد این موشک از مدل AGM-۸۸ موسوم به "هارم" بوده است. مقامات امریکایی بدون اشاره به مدل دقیق سلاح، اعلام کرده بودند که موشک های ضد رادار را برای مقابله ارتش اوکراین با پدافند هوایی روسیه به این کشور ارسال کرده اند اما همچنان پلتفرم شلیک این موشک برای کارشناسان نامشخص بود.

پنتاگون: جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند/ تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه +نقشه و تصاویر

اما امروز وزارت دفاع امریکا رسما اعلام کرد که موشک های ضد رادار اهدا شده به اوکراین از جنگنده‌های Mig-۲۹ نیروی هوایی این کشور شلیک می شوند که به منظور استفاده از این تسلیحات پیشرفته ارتقای لازم را پیدا کرده اند.

تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه

چندی پیش ارتش اوکراین در عملیاتی که هنوز ابعاد دقیق و نوع تسلیحات به کار رفته در آن مشخص نشده است، پایگاه هوایی Saki در شبه جزیره کریمه را هدف حمله خود قرار داد که منجر به نابودی چندین فروند جنگنده سوخو۳۰ و سوخو۲۴ روسی در این پایگاه شد.

بررسی عملکرد پدافند و نیروی هوایی روسیه در جنگ اوکراین/ آیا سوخو۳۵، اس۴۰۰ و آواکس برای ایجاد برتری هوایی کافی نبودند؟ +تصاویر

در روزهای گذشته اخباری از شنیده شدن صدای چند افنجار در اطراف یک پایگاه هوایی دیگر در شبه جزیره کریمه به نام "بلبک" منتشر شده بود و بسیاری گمان میکردند که احتمالا یک حمله موفق دیگر توسط ارتش اوکراین صورت گرفته است.

پنتاگون: جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند/ تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه +نقشه و تصاویر

اما تصاویر منتشر شده توسط ماهواره تجاری Planet از این پایگاه نشان می دهد هیچ گونه آسیبی به تاسیسات اصلی یا جنگنده های مستقر در این منطقه وارد نشده است.

پنتاگون: جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند/ تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه +نقشه و تصاویر

بسته جدید تسلیحات اهدایی امریکا به اوکراین

وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" جزئیات بسته جدید ۷۷۵ میلیون دلاری خود برای ارسال به کی‌یف را اعلام کرد:

پنتاگون: جنگنده‌های میگ۲۹ اوکراینی به موشک ضد رادار مجهز شده‌اند/ تکذیب حمله جدید به پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه +نقشه و تصاویر

- تعداد نامشخصی راکت برای سامانه های توپخانه‌ای هیمارس.

_ ۱۶ عراده هویتزر ۱۰۵ میلی متری و ۳۶۰۰۰ گلوله برای آنها.

_ ۱۵ فروند پهپاد شناسایی اسکن ایگل.

_ ۴۰ دستگاه خودروهای محافظت شده زرهی یا MRAP.

_ موشک های ضد رادار از مدل و تعداد نامشخص.

_ سامانه ضد زره "تاو" به همراه ۱۰۰۰ تیر موشک که نخستین بار است به اوکراین ارسال می‌شوند.

_ ۱۰۰۰ تیر موشک ضد زره جاولین.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 5
    میگ 29 ملقب به سگ کور ، شلیک موشک ضد رادار !!!!!!!!!!!!!!!! به نظر فقط سکوی شلیک هستند و متکی به کاونده خود موشک .
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 1
    ما هو باید این موضوع موشک ها ضد رادار را جدی بگیریم و پخش کننده امواج فیک برای اهداف فیک بسازیم .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    18 8
    جنگ روسیه در اوکرین نیست. بلکه جنگ روسیه با ناتو می باشد.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      5 5
      ناتو چیه بچه؟ پوتین شانس بیاره گیر سربازهای خودش نیفته. بدجوری ازش عصبانی هستند.
  • ب IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 11
    نبرد در خاک اوکراین همچنان با روندی فرسایشی ادامه داشته و هیچ کدام از دو طرف قادر به پیشروی خاصی نیستند با خوندن این جمله یاد دیالوگ فیلم هالک شگفت انگیز افتادم که یکی از شخصیت ها به هالک گفت: نهایت زورت همین بود؟ حالا حکایت ارتش روسیه ست.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      13 3
      اوایل جنگ طرف های غربی فکر می‌کردن با فرسایشی شدن جنگ ، روسیه را له می کنند ، ولی الان می بینیم که اگر روسیه بتواند هزینه هایش را مدیریت کند و با گرانی نفت و گاز و مواد غذایی این طرف ها اروپایی هستند که ضرر می کنند . و الان یکی از شکاف ها ی ایجاد شده بین اروپا و زنیسکی این مسئله است که طرف های اروپایی به اکراین می گویند زمین بده و جنگ را تمام کن . در نتیجه شاید روسیه به این نتیجه رسیده که فتح کامل اکراین به سودش نیست و جنگ فرسایشی بهتر است .
    • رضا IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 5
      یه نگاه به تورم سنگین و رشد اقتصادی منفی توی روسیه بنداز شاید نظرت عوض بشه. کار سختی نیست یه سرچ ساده کن ببینی چجوری دارن ضعیف میشن.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 1
    آقا یک مسئله مهم اینکه الان اکراین مثل بازار می مونه ، حتی این موشک هم به شرط سالم بودن و مصرف کننده اصلی بودن فروخته میشه .
  • مورخ ایرانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    13 13
    یادم می آید که پوتین و مدودف گفتند اگر اوکراین به کریمه حمله کند قیامت به پا خواهد شد! اوکراین به کریمه حمله کرد و روسیه هم هیچ کاری نکرد؛ قیامت هم نشد!
    • GB ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      10 8
      بله متاسفانه همین مماشات که بخاطر وجود تعداد زیادی اوکراینی تبار در سطوح بالای تصمیم گیریه ارتش روسیه هست کار رو به اینجا کشونده. با مهربانی نمیشه جنگ کرد.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      6 2
      مال این حرفا نیست،یه قمپزی در کرده
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 9
    جنگ فقط با آزادسازی دونباس و کریمه پایان خواهد یافت
    • TR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      9 9
      جنگ با آزاد سازی مسکو چچنستان تاتارستان و..پایان خپاهد یافت
    • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 6
      باور بفرمایید این جمهوری هایی که نام بردید جوانانش افراطی گر پرچم قومی میبرند بالا البته همه جا دنیا اینجوری هستش میگه هند و چین خوب هستش
    • TR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 3
      جناب مجتبی فارس دیگه این کلک ها قدیمی شده اسم زنجان تبریزو...بذاری خودتو جای تورک ها جا بزنی بیایی بین تورک ها تفرقه بندازی
    • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      3 2
      من آذری ایرانی هستم
    • TR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 1
      همون که میگی اذری ایرانی هستی مشخصه فارسی
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 4
    تحلیلای مشرق از جنگ اوکراین دقیقا کپی برداداری از سایتا و رسانه های غربیه. زشته واسه سایتی مثل مشرق که تحلیل مستقلی نداشته باشه. حتی تحلیل گرای مستقل غربیم میدونند ضد حمله اوکراین به خرسون فقط فریب رژیم اوکراین برای گرفتن پول و تجخیزات بیشتر از غربه.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 1
    راحت ترین کار برای روسیه اینه که ارتش ومقاومت را در سوریه یمن و... تجهیز کنه برای حمله به اهداف امریکایی تا امریکا بفهمه
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 3
    میزان و نوع سلاح ها قابل توجه هستند روس ها کار سختی در پیش دارند
  • DE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    جنگ به نفع امریکاست هم روسیه تضعیف میشه و هم یه پولی گیر امریکا میاد چون پول این سلاح ها رو اروپایی ها میدن .
  • US ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 3
    ابرقدرت پوشالی
  • DE ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 5
    کار روسیه تمام شده است روسیه الان فقط درحال دست و پا زدن الکی هست اگر زمان بگذره هم ارتش روسیه فرسایش پیدا میکنه و هم اقتصادش چون جنگیدن هزینه بالایی داره به جای این کار روسیه مذاکره کنه تحریم ها کم بشه ارتشش عقب نشینی کنه و صلح برقرار بشه و گرنه با ورود نفت و گاز ایران به بازار که در شهریورماه اتفاق میافته قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد و دچار فروپاشی یا تجزیه خواهد شد
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 0
      بعدش میان سراغ ما :-/
    • DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 0
      ۴۳ سال است کل دنیا ایران را تحریم کرده و باجود وطنفروشان داخلی و غربگداها و هزاران مشکل و ۳۲ سال فساد افساد طلبان هنوز ایران روی پاهاش ایستاده. روسیه که تازه نه تنها از ایران قوی تر بزگتر و ثروتمندتره تازه جاسوس غربگدا نداره و ۳۲ سال هم روسیه دست غربگداها نبوده اونوقت نشستی کرکری میخونی که کار روسیه تمامه! بارها و بارها نوشتند تروریست های داعش و النصره و منافقین و هزاران مزدور کمک دلقک از خروج مردم از مناطق جنگی جلوگیری میکنند تا کشته ها بالا بره و مثلا دنیا به روسیه اعتراض کنه .ولی اگر روسیه حتی یک میلیون نفر از اوکراینیها را بکشه تازه میشه تعداد عراقی که جنایتکاران الکلی کشتند حالا عراق و افغانستلن و سوریه و یمن و لیبی ....صدجا دیگه را حساب نکردیم . ضمنا دلقک بیش از ۳۰ درصد اوکراین را از دست داد و صدها شهر و روستا به ویرانه تبدیل شدند و زیرساخت های کل کشور نابود ارتش از بین رفته و فقط تروریستها جنگ پارتیزانی میکنند میلیاردها دلار اسلحه غربی و اسلحه های خودشون تاحالا دود شده رفته هوا و بازارسیاه پر است از اسلحه های اهدایی غرب.. امریکا همیشه از اروپای یکپاچه وحشت داشت و برای همین مزدوران وطنفروش بی غیرت حیوان صفت و غربگداها و بهایی ها و منافقین همراه با رفرمیست ها سالهاست به ماله کشی جنایات عموسام گاوچران مشغول و روس هراسی را به دستور اربابشون عموسام در دستور کارشان است. امریکا ابرجنایتکار است دنیا باید از روسیه بترسد!!!!! حزب خائن توده از شوری دفاع میکرد غرب گداها و رفزمیست های مفلوک بدبخت از جنایات گاوچرانهای بیفرهنگ.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    تاریخ خیلی عجیب و عبرت آموز است . صد و خورده ای سال پیش هم تزار نیکلای آخرین تزار روسیه در جنگ جهانی اول همین اشتباه پوتین را انجام داد . و با نفرات و نیروی زمینی بسیار انبوه و ناکارآمد به جنگ طرفهای درگیر که از او پیشرفته تر و تعدادشان کمتر بود رفت و شکست بسیار بسیار بدی خورد که منجر به سقوط امپراطوری تزارها شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس