وزیر کشور

وزیر کشور با تأکید بر مرزبندی گروه‌های سیاسی با فتنه‌گران گفت:‌ گروه‌های سیاسی که می‌خواهند در چارچوب قانون عمل کنند، باید در اینگونه حوادث مرزبندی مشخصی داشته باشند.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری امروز شنبه (۲۹ مرداد) در مورد بازارچه‌های مرزی و ساماندهی کوبران گفت: بازارچه‌های مرزی جزو موضوعات قابل‌توجه دولت است، چراکه باعث تعاملات اقتصادی با کشورهای همجوار می شود، لذا اهمیت زیادی دارد و در دولت تلاش کردیم بازارچه‌های مرزی فعال شود.

وی افزود: برخی از این بازارچه‌ها به خواست کشورهای مقابل فعالیتش متوقف شده است که برای رفع آن تلاش می کنیم.

وزیر کشور در مورد ساماندهی کولبران گفت: آیین نامه مفصلی با کمک وزارتخانه ذی‌ربط طرح شده که نیاز به مجوزهایی داشت که ان‌شاءالله این موضوع هم حل خواهد شد و به دنبال این هستیم تا کولبران به اندازه مشخصی بتوانند کالا حمل و نقل کنند.

وحیدی در مورد لایحه جامع انتخابات گفت: دولت قبل لایحه ای به مجلس فرستاده بود که نیاز دارد تکمیل شود؛ این لایحه باید منطبق بر سیاست های کلی انتخابات باشد و تلاش می کنیم لایحه ای جامع ارائه دهیم که هر سه نوع انتخابات را پوشش دهد.

وی افزود:‌لایحه جامع انتخابات شامل موضوعات متعددی است، اگر بخواهیم لایحه‌ای جامع برای اصلاح قانون که انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را شامل می‌شود تهیه کنیم، زمان بسیار لازم دارد. ما اگر بتوانیم،انتخابات، مجلس، ریاست جمهوری، شوراها را در جریان اصلاح قانون انتخابات پوشش خواهیم داد و لایحه جامع انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها را تهیه و به مجلس می‌فرستیم.

وحیدی تصریح کرد: لایحه باید منطبق با سیاست‌های کلی انتخابات انجام شود که این موضوع چندین سال است که مغفول مانده است و از مسائل مهم وزارت کشور است تا طبق بیانات رهبر معظم انقلاب انجام شود و دوستان در تلاشند سرعت انجام آن بیشتر شود.

وی در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان گفت: تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان است و هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است. در مرزها نیز در تلاش هستیم حساسیت مضاعف درست نشود و امیدواریم که موضوع مدیریت و کنترل شود.

وزیر کشور در مورد درگیری ها با طالبان و امکان انسداد مرز گفت: این مسئله در دستور کار است.

وی در مورد مشخص شدن مرزبندی با فتنه‌گران گفت: این موضوع جدی است تا گروه‌های سیاسی که می‌خواهند قانونی عمل کنند، باید در چارچوب قانون عمل کنند. برخی این ارزش ها را ولو اندک رعایت نمی‌کنند و طبیعی است که گروه‌های سیاسی که می‌خواهند در چارچوب قانون عمل کنند، باید در اینگونه حوادث مرزبندی مشخصی داشته باشند که غالبا هم همینطور است.

وزیر کشور در مورد تجمعات صنفی گفت: تجمعات صنفی باید با اخذ مجوز باشد و اینکه با خواسته‌های طبیعی صنوف مواجه هستیم مشکلی نیست اما مشکل عمده، موج سواری بر اعتراضات صنوف است که عده‌ای سعی دارند جهت و خواسته اعتراضات صنوف را تغییر دهند. این تجمعات گاهی موجب کندی عبور و مرور می‌شود و منطقی است این تجمعات پس از اخذ مجوز انجام شود تا مردم دیگر درگیر این مشکلات نباشند.

وی با بیان اینکه هنوز روی این مساله به طور جدی ورود نکرده‌ایم، گفت: باید ببینیم با چه شرایطی این امر شدنی است چون هم مکان باید پاسخگوی این نیاز باشد و در شهرهای بزرگ مانند تهران باید بیش از یک مکان در نظر گرفته شود.

وحیدی در مورد اقدامات تروریستی در محرم گفت: در این ایام اقداماتی صورت گرفت که با تسلط نیروهای امنیتی جلوی آن گرفته شد. البته برای بار اول نیست و این اقدامات هم به کمک ضدانقلاب انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    در هیچ جای دنیا دیده نشده که یک وزیر برای مردم تعیین تکلیف کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس