کد خبر 1409978
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
مزدا

مزدا ۳ برای مدل ۲۰۲۳ با به‌روزرسانی‌هایی جزئی معرفی شده است که شامل افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت و ارائه تیپ پایه جدید می‌شود.

به گزارش مشرق، تیپ پایه قبلی مزدا ۳ با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر ارائه می‌شد که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور داشت و فقط با گیربکس اتوماتیک در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل خریداری بود. برای مدل ۲۰۲۳ اما این پیشرانه حذف شده و حالا موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که قبلاً در تیپ‌های بالاتر ارائه می‌شد به موتور پایه تبدیل شده است. همچنین این موتور برای مدل ۲۰۲۳ بهبودهایی را تجربه کرده و حالا ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش جزئی ۵ اسب بخاری را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

جدیدترین نسخه مزدا ۳ معرفی شد +عکس

بهبود مصرف سوخت

پیشرانه ۲.۵ لیتری مزدا نه‌تنها قوی‌تر شده بلکه به لطف به‌روزرسانی سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها، مصرف سوخت آن‌هم کاهش یافته است؛ بنابراین حالا این موتور در هر صد کیلومتر در شهر ۸.۴ لیتر، در بزرگراه ۶.۳ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۷.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. برای مزدا ۳ نسخه توربوشارژ این موتور هم ارائه می‌شود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد و در هر صد کیلومتر در شهر به ۱۰.۲ لیتر، در بزرگراه به ۷.۶ لیتر و به‌صورت ترکیبی به ۹ لیتر بنزین نیاز دارد.

جدیدترین نسخه مزدا ۳ معرفی شد +عکس

تجهیزات مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳

در تمام تیپ‌های مزد ۳ به‌صورت استاندارد پکیج ایمنی i-Activsense شامل کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده و نوربالای خودکار ارائه می‌شود. نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، سنسور باران، دو پورت USB، سیستم صوتی با هشت بلندگو و چراغ‌های LED اتوماتیک هم از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.

جدیدترین نسخه مزدا ۳ معرفی شد +عکس

قیمت مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳

با تغییر پیشرانه پایه مزدا ۳ از ۲ لیتری به ۲.۵ لیتری، قیمت آن ۴۵۰ دلار افزایش یافته و حالا در نسخه سدان محرک جلو از ۲۲,۵۵۰ دلار آغاز می‌شود و کسانی که خواهان نسخه هاچ‌بک هستند باید هزار دلار بیشتر از این رقم یعنی ۲۳,۵۵۰ دلار پرداخت کنند. تقریباً تمام تیپ‌های مزدا ۳ با گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شوند و تنها نمونه دستی در این خانواده، تیپ پریمیوم است که فقط به‌صورت هاچ‌بک ارائه می‌شود و حداقل ۲۹,۱۵۰ دلار قیمت دارد. کسانی که خواهان پیشرانه توربو هستند نیز باید حداقل ۳۲,۴۵۰ دلار پرداخت کنند. مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ هاچ‌بک پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد درحالی‌که خریداران برای نسخه سدان باید تا زمستان صبر کنند.

جدیدترین نسخه مزدا ۳ معرفی شد +عکس

منبع:چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    میشه ۶۳۰ تومن مدل ۹۸ خودمون که طراحی ۲۰۰۹ رو داره دارن میدن ۱/۳ میلیارد این فساد نیست پس چیه؟ مسلمونی اینه؟ یعنی مسولین خبر ندارن؟
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    خوش به حالشون البته قیمتش بالا 20 هزار تاس دولت مخصوص پولدار ها وارد میکنه تا اسایش داشته باشن ما بدبخت ها مجبوریم دنده دستی سوار شیم که هر ماه خراب میشه نمیشه ماشین 5000 دلاری خوب ژاپنی یا فرانسوی سوار شیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس