کد خبر 141
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۲

اشرف مروان، که هنگام مرگ 63 سال داشت، يک بازرگان عمده محسوب مي شد. او از صاحبان سهام پيشين تيم چلسي انگليس بود.

دختر رئيس‌جمهور اسبق مصر اعلام کرد که موساد "اشرف مروان " همسرش را ترور کرده است. وي قصد داشت روايت خود را درباره رخدادهاي خاورميانه طي سال هاي 1949 تا 1978 به صورت يک کتاب منتشر کند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه سعودي "الوطن " نوشت: "مني عبدالناصر " دختر رئيس جمهور اسبق مصر و همسر "اشرف مروان " تاجر اسلحه و شخصيت سرشناس مصري اعلام کرد که از عملکرد پليس لندن در پرونده همسرش راضي نيست ضمن اينکه يقين دارد؛ موساد همسرش را ترور کرده است.
اشرف مروان، که هنگام مرگ 63 سال داشت، يک بازرگان عمده محسوب مي شد. او از صاحبان سهام پيشين تيم چلسي انگليس و نيز از دوستان "عدنان قاشقچي " ميلياردر سعودي بود.
جسد اشرف مروان هفته آخر ماه مه سال 2007 ميلادي، در حالي که از بالکن خانه‌اش به پايين پرت شده بود، يا خود را پرتاب کرده بود، توسط پليس لندن شناسايي شد.
همسر مروان يقين دارد که همسرش خودکشي نکرده است، بلکه جاسوسان اسرائيلي وي را ترور کرده‌اند و وي پيش از مرگ اعلام کرده بود که جانش در خطر است.
مني عبدالناصر در راستاي از سرگيري تحقيقات پليس انگليس درباره ماجراي قتل همسرش افزود که مروان، 9 روز پيش از مرگش به وي گفته بود که تيم ترور در تعقيب وي هستند و تمام حرکات و رفتار وي را تحت نظر دارند اما پليس لندن در اين پرونده بسيار اهمال کرده است.
همسر اشرف مروان با اشاره به ناپديد شدن اسناد دستخط اشرف مروان درباره خاطراتش که قرار بود به‌زودي به صورت يک کتاب منتشر شود اعلام کرد که اين امر به احتمال ترور همسرش توسط موساد، قوت مي‌بخشد.
مروان پيش از مرگ تاکيد کرده بود که روايت خود را درباره رخدادهاي خاورميانه در فاصله سال هاي 1949 تا 1978 به صورت يک کتاب منتشر خواهد کرد.
بر اساس اين گزارش، دست کم يک شاهد وجود دارد که اعلام مي‌کند لحظاتي پس از پرت شدن اشرف مروان، دو مرد را در بالکن منزل وي ديده‌ است.
مروان پس از جنگ اکتبر 1973 به عنوان يک قهرمان ملي شناخته شده بود. مراسم تشييع او با حضور "جمال مبارک " فرزند "حسني مبارک " به صورت رسمي برگزار شد.
اين درحالي است که اسرائيل نيز اشرف مروان را مهمترين جاسوس عرب خود مي‌داند، که خدمات بزرگي به اين رژيم ارائه کرده است.
بنابراين صهيونيست‌ها و مصري‌ها هرکدام به طور جداگانه او را قهرمان خود مي دانند و وي يک جاسوس دوجانبه بوده است.
اسرائيلي ها اصرار دارند که مروان بزرگترين و مهمترين جاسوس آنها بود و آنها را از اطلاعات مهمي درباره جنگ آگاه کرد و موجب شد تا اين رژيم نيروهاي ذخيره خود را فرا بخواند، و از ورود سوري‌ها به جولان در نخستين ساعات جنگ جلوگيري کند و همچنين پيشروي مصري‌ها در شبه جزيره سينا را متوقف کند.
با وجود خودداري مسئولان مصري از افشاي نقش مروان در جنگ اکتبر به دليل آن که هنوز اين اطلاعات را جزئي از اسرار نظامي خود مي‌دانند، دکتر "عبدالمنعم سعيد " رئيس مرکز تحقيقات راهبردي الاهرام در اين‌باره گفت: مروان بخشي از برنامه جنگ مصر بود و در همين راستا با دستگاه امنيت ملي مصر و "انور سادات " رئيس جمهوري اسبق مصر همکاري مي‌کرد.
سعيد تاکيد کرد: مروان جاسوسي دوجانبه و حلقه‌اي مهم در عمليات فريب اسرئيلي‌ها در آن جنگ بود و اطلاعاتي گمراه کننده به دستگاه جاسوسي اسرائيل داد و اين امر فرصتي اضافي به نيروهاي مصري براي ورود به جنگ پيش از فراخواني نيروهاي ذخيره رژيم اشغالگر، داد.
سادات پس از جنگ، در مراسمي محرمانه براي قدرداني از مروان، به او بالاترين نشان افتخار ملي را اعطا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس