«پل دوستی» ارمنستان و گرجستان، با بودجه اتحادیه اروپا افتتاح شد +عکس

نخست‌وزیران ارمنستان و گرجستان با حضور در مراسمی مشترک، یک پل جدید مرزی بین دو کشور به نام «پل دوستی» را که بخشی از بودجه آن را اتحادیه اروپا داده، افتتاح کردند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که رایزنی‌ها در قفقاز به منظور پایان دادن به خصومت‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد، افتتاح یک پل مرزی جدید بین ایروان و تفلیس خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای از قبیل روزنامه ارمنستانی-آمریکایی «آسبارز» گزارش دادند، با هدف بهبود رفت و آمد و ترانزیت بین ارمنستان و گرجستان یک پل جدید در مرز دو کشور رسما افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این پل مرزی که «پل دوستی» نامگذاری شده است، نیکول پاشینیان و ایراکلی گاریباشویلی نخست‌وزیران ارمنستان و گرجستان حاضر شدند.

طبق گزارش‌ها، این پل که بخشی از بودجه آن را اتحادیه اروپا تامین کرده است، منطقه باگراتاشن ارمنستان را به ساداخلو گرجستان متصل می‌کند. این پروژه زیرساخت‌های قدیمی را که ترافیک و عبور و مرور را در مرز بین دو کشور مسدود کرده بود، به‌روزرسانی کرد.

«پل دوستی» ارمنستان و گرجستان، با بودجه اتحادیه اروپا افتتاح شد +عکس

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مراسم افتتاح این پل مرزی با ابراز خرسندی درباره روابط خوب و «تاریخی» با گرجستان، خواستار تقویت بیش از پیش روابط تجاری بین دو کشور شد.

او گفت: «روابط تجاری-اقتصادی ارمنستان و گرجستان پتانسیل بیشتری دارد. فرصت‌های جدی برای تعمیق همکاری در صنعت، کشاورزی، داروسازی، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و سایر بخش‌ها وجود دارد. روشن است که مسیرهای ارتباطی اهمیت کلیدی برای توسعه روابط تجاری دارند که ما را قادر می‌کند تا در اقتصاد جهانی ادغام شویم و ارتباط حیاتی را در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تضمین کنیم».

پاشینیان افزود: « اولویت بخش حمل و نقل در همکاری‌های دوجانبه و مشارکت در چندین سازمان حمل و نقل بین‌المللی ما را قادر می‌کند تا نه تنها در کریدور حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس-دریای سیاه بلکه سایر ابتکارات برای اطمینان از اتصال در بخش حمل و نقل گام‌های واقع بینانه برداریم».

طبق گزارش رسانه‌های ارمنستانی و گرجستانی، نخست‌وزیران دو کشور بعد از افتتاح رسمی پل مرزی، در یک نشست دوجانبه درباره همکاری اقتصادی بیشتر دو کشور و موضوعات منطقه‌ رایزنی کردند.

«پل دوستی» ارمنستان و گرجستان در شرایطی افتتاح شده که تفلیس پایتخت گرجستان چندی قبل میزبان نشست وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود و رایزنی‌ها و تحرکات به منظور پایان دادن به تنش‌های ایروان و باکو ادامه دارد.

«پل دوستی» ارمنستان و گرجستان، با بودجه اتحادیه اروپا افتتاح شد +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    21 1
    اتحادیه اروپا داره راه های تجاری و ارتباطی ارمنستان با کشور های اطرافش رو افزایش میده تا وابستگی این کشور به ایران کم بشه و به مرز با ایران نیازی نداشته باشن بعد با اعتماد سازی بین آذربایجان و ارمنستان مرز ایران با ارمنستان رو حذف کنن تا به نفت آذربایجان برسن و فشار های روسیه بر اروپا رو کاهش بدن. حذفش هم اینطوری خواهد بود که مناطق باقی مانده دست ارامنه در قره باغ دست ارمنستان باقی خواهد ماند و آذربایجان یک راه ارتباطی به ارمنستان اهدا خواهد کرد در عوض ارمنستان هم در ازای نیمی از قره باغ و راه اهدایی آذربایجان، سیونیک رو به آذربایجان میده.
    • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      3 12
      شایدم‌میخواد از اون طریق گاز ایران را بخرد.
    • UA ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      اگه زورش میرسید تابحال حذف کرده بود
  • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    در جنگ قره باغ بین آذری و ارامنه تفرقه ایجاد شد همه کشورها زبان دارند به امید جهان بدون افراطی گیری و نژاد پرستی یاشاسن آذربایجان تعظیم به ایران
  • ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 1
    استان گرجستان
  • UA ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 2
    چطور ارتش ترکیه اجازه داده کشور بیگانه ۸پایگاه نظامی در خاک ترکیه تاسیس بکنه؟ انقدر بدون غرور؟
  • UA ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    جنگ باکو ارمنستان هیچوقت تموم نمیشه اصلا هدف تجزیه کشورهای بزرگ، همین جنگ های دایمی است
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    اسکناس قاجار روش نوشته ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس