کد خبر 1410115
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
سقف پوشش بیمه زائران اربعین مشخص شد

رئیس ستاد اربعین سقف پوشش بیمه زائران اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین و معاون امنیتی و نظامی وزیر کشور در تشریح آخرین وضعیت حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی گفت: تا دقایقی پیش، ۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار نفر در سامانه سماح، ثبت نام قطعی کردند. تاکید ما این است که زائران اربعین حسینی ثبت‌نام در این سامانه را به تاخیر نیاندازند و آن را به ۲۴ ساعت قبل از سفرشان موکول نکنند زیرا تاخیر در این کار قدرت برنامه ریزی و پیش‌بینی ما را به هم می‌ریزد.

وی افزود: ما باید تشخیص دهیم که میزان ترابری برای هریک از مسیرها چه قدر است؛ همچنین ابعاد دیگری  است که باید از قبل آماده شود بنابراین تاکید ما این است که عزیزان هر چه زودتر ثبت نام در سامانه سماح را انجام دهند.

میراحمدی با بیان اینکه عزیزانی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند بلافاصله مشمول بیمه می‌شوند، اظهار کرد: زائران با ثبت نام در این سامانه، با مبلغ حداقلی هر نفر ۱۸ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و از خدمات قابل توجهی برخوردار می شوند.

رئیس ستاد اربعین ادامه داد: زائران اربعین حسینی با پرداخت ۱۸ هزار تومان، اگر خدای نکرده دچار بیماری شوند و نیاز به بستری و عمل جراحی باشد، در کشور عراق که هزینه های درمانی بسیار زیاد است، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. همچنین اگر نیاز به انتقال به کشور باشد، با آمبولانس یا وسایل دیگر این کار به صورت رایگان برای عزیزان انجام می شود. 

وی در تشریح شرایط بیمه زائران اربعین حسینی در سامانه سماح افزود: اگر خدای ناکرده زائران عزیز با حوادثی مواجه شوند و نقص عضوی اتفاق بیافتد، هزینه های قابل توجهی پرداخت خواهد شد؛ به عنوان مثال برای هزینه درمان، اگر بستری شوند تا ۵۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می گیرند و اگر خدای ناکرده فوت شوند، تا ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.

میراحمدی اظهار کرد: برگزاری مناسب این حماسه عظیم که باید نزدیک ۵ میلیون زائر را مدیریت کنیم و ابعاد و مولفه های مختلفی دارد، جز با همکاری و تشریک مساعی و توجه به تذکرات ستاد مرکزی اربعین، میسر نیست.

رئیس ستاد اربعین درباره صدور گذرنامه برای حضور زائران در این مراسم گفت: ما در سال ۱۳۹۸ یعنی قبل کرونا، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر داشتیم، در آن مقطع زمانی پلیس گذرنامه یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذرنامه صادر کرده بود، اما امسال تاکنون آماری که من از عزیزان گرفتم، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای گذرنامه ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این پیداست که ما با یک جمعیت قابل توجهی مواجه هستیم و همه توجه دستگاه ها این است که کارها را برای این مراسم تسهیل و ارزان سازی کنند و این موضوع دستور و تاکید ریاست محترم جمهور است.

میراحمدی اظهار کرد: در مورد گذرنامه‌هایی که بعضی از دوستان مصاحبه کردند که حتی با زیر ۶ ماه نیز معتبر خواهد بود، برخی عزیزان بلافاصله به مرز مراجعه کردند، خواهش من این است که این موضوع را به زمانی که ما اعلام می کنیم، موکول کنند. وقتی که این اتفاق بیافتد و ما با طرف عراقی به توافق نهایی برسیم، خواهیم گفت که از چه زمانی می توانند با این گذرنامه ها به مرز مراجعه کنند.

رئیس ستاد اربعین در پایان گفت: تاکید ما این است که زائران عزیز برای جلوگیری از ازدحام در مرزها، حتماً به دفاتر پلیس +۱۰ و محل‌هایی در شهرهای خودشان که پلیس گذرنامه اعلام می کند،  مراجعه کنند و امر تمدید را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس