کد خبر 1410414
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد دوازده فروند هواپیمای چینی اطراف این جزیره شناسایی کرده که پنج فروند از آن‌ها از خط حائل تنگه تایوان نیز گذر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی ارتش چین به حضور بی‌امان خود اطراف جزیره تایوان ادامه می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، امروز نیز ۱۲ هواپیمای جنگی و ۵ کشتی نظامی چینی حوالی این جزیره رصد شده‌اند.

این وزارتخانه افزود، ۵ فروند از این هواپیماهای جنگی، از خط حائل فرضی در تنگه تایوان بین این جزیره و سرزمین اصلی چین عبور کرده‌اند.

تداوم تحرکات کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی چین اطراف تایوان در حالی انجام گرفته که تایوانی‌ها در حال برگزاری رزمایش در آب‌های اطراف این جزیره هستند.

وزارت دفاع  تایوان اعلام کرده که همچنان به اجرای رزمایش های نظامی خود طبق برنامه در دریا و حریم هوایی خود ادامه خواهد داد. عملیات های برنامه ریزی شده شامل تمرین‌های تیراندازی است.

وزارت دفاع جزیره تایوان روز شنبه نیز از ماموریت‌های هوایی و دریای ارتش چین نزدیک این جزیره خبر داد. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که تا ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، ۱۷ فروند جنگنده و پنج فروند کشتی جنگی ارتش چین را ردیابی کردند.

به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  و استقبال مقامات ارشد تایوان از او در این جزیره، مسئولان ارشد چین که بارها به آمریکا و جدایی طلبان تایوانی درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» هشدار داده‌اند، اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی را در پیش گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    بهتر نفت ارزان روسیه در اختیارشان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس