کد خبر 1410464
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
سرنگونی 9 پهپاد متجاوز اوکراین توسط پدافند روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۹ فروند پهپاد متجاوز اوکراین را در جمهوری دونتسک سرنگون کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نُه فروند پهپاد متجاوز اوکراین را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۹ فروند پهپاد اوکراینی را منهدم و یک موشک را که از موشک‌انداز چندگانه "اولخا" شلیک شده بود، رهگیری کردند.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: «سیستم‌های پدافند هوایی روسیه ۹ فروند پهپاد اوکراینی را در منطقه "استاروملینوفکا" و "گورلوفکا" در جمهوری دونتسک سرنگون کردند. یک موشک شلیک شده از پرتابگر چند راکتی اولخا نیز در نزدیکی کامنکا در منطقه خارکف رهگیری شد.»

وزارت دفاع روسیه همچنین  از حمله موفق به انبار مهمات سامانه موشکی «هایمارس» ساخت آمریکا خبر داد و  اعلام کرد که موشک‌های «کالیبر» مستقر در دریا، یک انبار مهمات حاوی موشک‌های هایمارس اوکراین ساخت آمریکا و دیگر سامانه‌های ضدهوایی ساخت غرب را در منطقه «اودسا» در اوکراین منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در مجموع ۲۶۷ فروند هواپیما، ۱۴۸ فروند بالگرد، ۱۷۸۵ فروند پهپاد، ۳۶۷ سامانه موشکی زمین به هوا، ۴۳۵۹ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۸۱۰ خودروی جنگی موشک انداز ، ۳۳۲۳ قبضه توپ و خمپاره از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین منهدم شده است.

در تحولی دیگر، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه اظهار داشت که نیروهای روسیه در نبرد با اوکراین از جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» و موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» استفاده می‌کند.

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه در عملیات نظامی خود در اوکراین از هواپیماهای سوخو-۵۷ و موشک‌های کینژال استفاده می‌کند. شویگو گفت: «نیروهای روسیه از جدیدترین تسلیحات از جمله جنگنده‌های سوخو-۵۷ و موشک‌های ابرفراصوت صوت کینژال در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند».

وی افزود: «این جنگنده از حفاظت بالایی  برابر سامانه های مختلف پدافند هوایی برخوردار است و موشک‌های بسیار قدرتمندی را حمل می‌کند که ما آزمایش کردیم و عملکرد فوق العاده‌ای دارد».

شویگو گفت: «در طول عملیات ویژه، موشک کینژال سه بار مورد استفاده قرار گرفت ویژگی‌هایی را نشان داد که هیچ موشک مشابه دیگری در جهان ندارد».

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 2
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود البته با یک حمله ساختگی طالبان ازبکستان را به رویسیه نزدیکتر کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس