کد خبر 1410571
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس در آسیا/ فقط حضور یک تیم در لیگ قهرمانان قطعی شد!

یکی از مسئولان باشگاه استقلال از حضور این تیم در لیگ قهرمانان فصل آینده خبر داده است.

به گزارش مشرق، مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال با همراهی برخی از مسئولان این باشگاه هفته گذشته میزبان حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مصطفی زارع، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون و برخی دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال بود. در این جلسه که به‌منظور بررسی شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال برگزار شد، طرفین صحبت‌هایی را در این خصوص مطرح کرده و آخرین اقدامات این باشگاه در راه کسب مجوز حرفه‌ای آبی‌پوشان توسط مسئولان مربوطه عنوان شد.

استقلالی‌ها در این جلسه ضمن گلایه درخصوص عدم برخورداری از برخی بدیهیات در فوتبال روز دنیا مثل نداشتن زمین تمرین اختصاصی و پرداخت نشدن هزینه‌های حق پخش و تبلیغات محیطی این‌طور عنوان کردند که شرایط درآمدزایی باشگاه‌ها مطابق هزینه‌ها نیست و پیگیری این موضوع را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

در پایان این جلسه مقرر شد تا این جلسات ادامه یابد و با تعامل و تلاش، باشگاه استقلال و سایر باشگاه‌ها بتوانند مجوز حرفه‌ای لازم را کسب کنند. نکته قابل‌توجه اینکه بعد از برگزاری این جلسه، زارعی مدیر رکن صدور مجوز حرفه‌ای باشگاهی فدراسیون فوتبال صراحتا از حضور استقلال به‌عنوان قهرمان فصل بیست‌ویکم در دور بعد لیگ قهرمانان آسیا خبر داده است. این درحالی است که این چهره روز گذشته اعلام کرده بود با قطعیت درخصوص این مساله صحبتی را مطرح نکرده و گمانه‌زنی رسانه‌ای باعث سوءبرداشت از صحبت‌هایش شده است.

با این حال بعد از آن که دیروز حسن کامرانی‌فر در حاشیه دیدار با مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرد اسامی تیم‌هایی که قرار است به عنوان نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، مشخص شده است؛ یک مقام مسئول باشگاه استقلال در این خصوص اعلام کرد: «طبق سازوکار مشخص شده، تیم فوتبال استقلال به‌طور قطع یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود که قرار است تابستان سال آینده آغاز شود.»

طبق شنیده‌ها درحال حاضر دو مانع اساسی بر سر صدور مجوز حرفه‌ای استقلالی‌ها و احتمالا پرسپولیسی‌ها ایجاد شده که یکی از آنها به شرایط میزبانی این تیم در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد که به خاطر عدم زیرساخت‌های حرفه‌ای لازم در این ورزشگاه و تعدد مشکلاتی که وجود دارد، احتمال تایید شدن آن بسیار اندک است و از سوی دیگر بحث مالکیت استقلالی‌ها نیز باید تا زمان آغاز پروسه حرفه‌ای شدن این باشگاه به نحوی باشد که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد سهام این باشگاه به مردم و هوادارانش واگذار شود و اگر این مقدار با رقم تعیین شده، فاصله چشمگیری داشته باشد مطمئنا این موضوع نیز می‌تواند یک مشکل جدی برای باشگاه استقلال در سر راه صدور مجوز حرفه‌ای‌اش ایجاد کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس