پرسپولیس و نحوه جدایی تمیروف تا جذب دیاباته؛ وقتی «شیخ» یک شبه تُند شد!

داستان جدایی تمیروف و حضور احتمالی دیاباته در پرسپولیس سوالات زیادی را در اذهان به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، از همان نیم فصل گذشته لیگ برتر که شرزود تمیروف به پرسپولیس پیوست مشخص بود که او اصلا بازیکنی در حد و اندازه‌های این تیم نیست. انتقادها از همان زمان نسبت به این بازیکن که دونده بود اما چارچوب را نمی‌شناخت آغاز شد تا مشخص شود که تمیروف برای ماندن در جمع سرخ‌پوشان کار سختی در پیش دارد. مربیان پرسپولیس اما در پاسخ به انتقادهایی که به این بازیکن می‌شد کمبود بودجه را مطرح می‌کردند. با این همه تمیروف لیگ را با پرسپولیس به پایان رساند بی آنکه بتواند تاثیر مناسبی در روند حرکتی این تیم در راه قهرمانی داشه باشد؛ قهرمانی که البته بعد از ۵ فصل متوالی از دست رفت.

با پایان یافتن لیگ برتر، عنوان شد که تمیروف دیگر جایی در برنامه‌های کادرفنی پرسپولیس ندارد و به همین دلیل او راهی ازبکستان شد تا منتظر فسخ قرارداد با پرسپولیس بماند. این در حالی است که جسته و گریخته صحبت از برخی پیشنهادها برای این بازیکن از تیم‌های لیگ برتری به گوش می‌رسید. در ادامه او اما به تهران فراخوانده شد تا دوباره به تمرینات پرسپولیس برگردد! بازگشت او مشروط به عدم جذب بازیکن خارجی بود؛ به این صورت که پرسپولیس اگر مهاجم مدنظر کادرفنی را بگیرد او را از لیست خارج خواهد کرد. تمیروف با همین وضعیت دوباره به پرسپولیس برگشت و در بازگشت باز هم روند ضعیف خود را ادامه داد به طوری که در ۲ بازی برگزار شده در لیگ برتر با وجود دقایقی که به زمین رفت آنقدر ضعیف عمل کرد که بود و نبودش به چشم نمی‌آمد. شوت بی‌نهایت بی‌دقت او در دقایق پایانی بازی با فولاد قطعا پازل حضور عجیب او در پرسپولیس را کامل کرد!

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس با دیاباته به توافق رسید

تمیروف دیشب در نهایت با پرسپولیس فسخ کرد اما بعد از جدلی چند ساعته! داستان تمیروف و پرسپولیس در آخرین ساعات روز پایانی نقل و انتقالات تمام شد اما سوالات زیادی در این بین وجود دارد که مشخص نیست پاسخی برای آنها هست یا نه. اینکه چرا تمیروف با وجود ضعف‌های فنی و مشهودی که داشت به پرسپولیس پیوست؟ چرا با وجود انتقادهایی که به نحوه بازی این بازیکن وارد بود دوباره به تمرینات سرخ‌پوشان برگشت؟ چرا وضعیت تمیروف در این مدت ۲ ماه تعیین تکلیف نشد تا هزینه زیادی روی دست باشگاه بگذارد؟ سوال مهم اینجاست که اگر کادرفنی او را نمی‌خواست (که نمی‌خواست) چرا اجازه پیوستنش به تیم‌هایی که او را می‌خواستند داده نشد تا هم بار مالی از روی شانه‌های پرسپولیس برداشته شود و هم اینکه باشگاه بتواند با فروش او پولی به دست بیاورد؟ کادرفنی پرسپولیس که اعتقادی به تمیروف نداشت شاید بهتر بود خیلی زودتر از این‌ها اجازه جدایی به این بازیکن بدهد تا بی‌جهت داستان او با پرسپولیس کش‌دار نشود.

موضوع دیگر بحث جذب شیخ دیاباته مهاجم بلندقامت اسبق استقلال است. او حالا بیشتر از هر زمان دیگری به پرسپولیس نزدیک شده و به احتمال فراوان به زودی پیراهن سرخ را به تن خواهد کرد. شاید بهتر باشد کادرفنی پرسپولیس به این موضوع پاسخ دهد که چرا بیشتر از یک ماه جذب دیاباته را به تاخیر انداختند؟ درباره این بازیکن گفته می‌شد که مربیان پرسپولیس اعتقاد دارند او بازیکنی کُند است و به درد بازی سریع و روی زمین نمی‌خورد! حالا چطور این مشکل برطرف شده هم از جمله پرسش‌هایی است که باید دید برای آن پاسخی وجود دارد یا نه. اگر کادرفنی پرسپولیس اعتقادی به شیخ دیاباته نداشت چرا حالا راضی به جذب آن شده و اگر به بازی این بازیکن اعتقاد داشتند چرا این قدر دیر موافق حضور او در این تیم شدند؟

به نظر می‌رسد این تعلل علاوه بر اینکه بار مالی روی پرسپولیس به وجود آورد باعث خواهد شد تا فشار روانی زیادی هم به ۲ بازیکن جدید و خارجی سرخ‌ها وارد شود. این موارد شاید در شرایط فعلی، خودی نشان ندهد اما بدون شک در دراز مدت اثرات خود را روی روند حرکتی پرسپولیس خواهد گذاشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 3
    ابتدای متن که تحلیل وضعیت تمیروف هست کاملا درسته...اما مربی زمانی میتونه به جدایی بازیکنی رضایت بده که یک جایگزین داشته باشه. مهدی عبدی بدون رقیب(ولو تمیروف) خیلی بدتر از مهدی عبدی با رقیبه. طبیعیه که مربی مجبوره به داشته هاش تن بده. در خصوص دیاباته هم از ابتدا حرف گل محمدی مشخص بود. اول خرید یه مهاجم نوک خوب بعد دیاباته. چون قرار نیست دیاباته به عنوان مهاجم نوک اصلی استفاده بشه. حداقل تحلیل هاتون رو با دقت بنویسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس