کد خبر 1410797
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به صدور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه و بیش از ۲۰۰ هزار گذرنامه که در فرآیند صدور قرار دارند گفت: در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۲ برابری را شاهدیم.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نود و هفتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: با توجه به زمان اندک تا آغاز مراسم اربعین حسینی، باید با روحیه و کار جهادی بتوانیم زمینه را برای سفر سهل و راحت عاشقان حسینی فراهم سازیم.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوریمبنی بر عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر تکالیف و مسئولیت دستگاه‌ها در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین ادامه داد: رئیس جمهوری محترم تاکید دارند که به گزارش‌های کاغذی دستگاه‌ها اکتفا نشود و کار به صورت میدانی و عملیاتی دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعداد متقاضیان سفر اربعین هم گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر شده که در مدت مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذر نامه صادر شده بود که رشد تقریبا دو برابری را شاهد هستیم.

میراحمدی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار گذرنامه هم در فرایند صدور قرار دارد.

موضوع گرمای هوا از دیگر محورهای مورد اشاره میراحمدی در نشست امروز بود که گفت: متولی اصلی این حوزه وزارت بهداشت است و باید از هم‌اکنون نسبت به استقرار واحدهایش در مرزهای فعال کشور برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسئله آب آشامیدنی موضوع مهم دیگر مراسم اربعین حسینی است و در این خصوص کمیته اسکان و تغذیه نسبت به تامین آب آشامیدنی زائران تمهیدات لازم را داشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین به تامین سوخت برای حمل و نقل عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه متولی این امر وزارت نفت است و خوشبختانه اقدامات خوبی را از سوی این نهاد در تامین سوخت شاهد هستیم.

میراحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مراسم اربعین حسینی یک واقعه مهم فرهنگی و معنوی است و باید با تمام ظرفیت برای برگزاری این مراسم ورود داشته باشیم. امروز در برابر آماج حملات فرهنگی و جنگ نرم دشمن، باید به داشته‌های فرهنگی و دینی خود رجوع کنیم؛ مراسم اربعین صیقل دهنده روح و معنویت است و برای همین باید اهتمامی مضاعف برای برگزاری هر چه قوی‌تر به عنوان جلوه و نمایش بزرگ دینی و معرفتی داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: ستاد مرکزی اربعین حسینی با این محوریت حرکت و تلاش می‌کند که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که دل در گرو مکتب اهل بیت(ع) دارند؛ از حضور در این مراسم محروم نشوند و تحقق این مهم در گرو فعال شدن همه ظرفیت های اجرایی و مردمی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    خدا خیرتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس