کد خبر 1410908
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
دستگیری

یکی از عاملان شهادت سرهنگ نیروی انتظامی در زاهدان پس از ۳ ماه ردیابی‌های تخصصی پلیس دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه جمعه ششم خرداد امسال، اشرار منطقه در اقدامی ناجوانمردانه با سلاح کلاش به سمت خودروی شخصی سرهنگ دوم «عباس راه انجام»، یکی از مأموران جان برکف پلیس پیشگیری شهرستان دلگان که به همراه خانواده، در حال طی مسیر در محور «ایرانشهر - دلگان» بود شلیک کردند و از صحنه متواری شدند.

بر اثر این تیراندازی سرهنگ دوم «راه انجام» به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از همان لحظات نخست پس از وقوع این حادثه دستگیری عاملان این جنایت به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی خود یکی از اشرار مسلح را که در شهادت مأمور پلیس نقش داشت شناسایی کرد و با اقدامات پلیسی ویژه و رصد اطلاعاتی مشخص شد وی یکی از اشرار بنام و معروف منطقه بوده که در اقدام‌های شرارت بار خود از قبیل راه ‌بندی، سرقت مسلحانه، تیراندازی و اخاذی در محورهای مواصلاتی جنوبی استان به همراه تعدادی از همدستانش به‌صورت مسلحانه فعالیت داشته است.

عامل اصلی شهادت افسر پلیس دستگیر شد +عکس

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از رصد و اقدامات شبانه‌روزی محل تردد متهم در محور مواصلاتی شهرستان بزمان به شهرستان ریگان استان کرمان شناسایی و ضمن هماهنگی و تشریفات قضایی، تیم عملیاتی پلیس استان به بخش بزمان اعزام شد و پس از اطمینان حضور متهم در مخفیگاهش در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کرده و خودروی پژو ۴۰۵ وی نیز توقیف و با هماهنگی مراجع قضایی به مرکز استان منتقل شد. در این رابطه پرونده تشکیل و در تحقیقات فنی و پلیسی متهم به جرم خود مبنی بر معاونت در شهادت سرهنگ عباس راه انجام اعتراف و در خصوص تعدادی سرقت مسلحانه نیز اعتراف کرده است.

سردار طاهری در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار در برابر اشرار و سوداگران مرگ می‌ایستد و هرگز اجازه نمی‌دهد خون پاک مدافعان امنیت کشور که برای تأمین نظم و امنیت مردم و مرزهای میهن اسلامی جان عزیز خود را فدا می‌کنند، پایمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    15 4
    هنوز اشرار در شهرهای جنوبی راه بندان و سرقت میکنند این یعنی امنیت ما متزلزل است
    • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 10
      جنابعالی؟
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      9 0
      خداوند رحمتش کندو به بازماندگانش صبر عنایت فرماید ، آمین یا رب العالمین ، قرائت فاتحه مع الصلوات . اما به خاطر برقراری امنیت یک سرهنگ بزرگ این مملکت شهید شده . شاید دست عمال تکفیری وهابیت نیز درکار باشد ؟، پس لطفا قشری و منطقه ای فکر نکنید ، اما برای فکر اساسی و جلوگیری از بروز راهزنی و قاچاق و دزدی باید فکری به حال اشتغال و رشد تحصیلی با شاخصه اسلامیت و فقه مترقی جعفری و نه صرفا قومی قبیله ای در سطح کشور کرد و نیازها و ضعف های هر منطقه را کارشناسی دقیق انجام داد و با آموزش صحیح و کمک گرفتن از مردم همان منطقه آن را بر طرف و به فرصت تبدیل کرد. با شیرین کردن و یا انتقال آب خلیج فارس و استفاده جهت کشت محصولات کم آب و یا پرورش انواع نخل و خرما و پالم و پرورش میگو و ماهیهای گرم آبی و گسترش کارخانه های بسته بندی و فرآوری محصولات جانبی از همه اجزاء آن را درست کرد و علاوه بر ارتقاء تغذیه مردم کشور ، یک بار برای همیشه مشکل فقر و بیکاری در بخشی از منطقه شرقی کشور را حل کرد . البته ساخت راه آهن تجاری و ترانزیت کالا در صدر کارهاست جهت انتقال ایمن و فوری مردم و محصولات تولیدی ، هزینه اجرای راه آهن ممکن است زیاد باشد و باید مناطق را بر اساس یک نقشه کارشناسی و بر اساس اولویتهای اقتصادی و اجتماعی به شبکه راه آهن سراسری متصل کرد. اینها همه برنامه ریزی دقیق میخواهد که کار افراد نخبه است نه یک نماینده یا مسئول که برای رای جمع کردن حاظر است تمام سرمایه و بودجه یک منطقه را مقطعی برای یک شهر در منطقه خرج کند و فایده ای هم نه برای کشور ونه مردم منطقه نخواهد داشت. با قاچاق مواد مخدر و راهزنی و اخلالگران امنیت کشور باید به شدیدترین وجه برخورد شود والا دیگر جوان سالمی باقی نمی ماند که کار کند و یا ازدواج کند. مسلمانان و مومنین به خداوند یکتا ، یک فکر اساسی بکنید ، کشور اسلامی است و از همه ما به خاطر ترک فعل و کمک نکردن به نظام اسلامی و یا سنگ اندازی در راه پیشرفت آن در آخرت سوال خواهد شد. مسئولین هم یادشان باشد همه کاستیها تقصیر مردم نیست بلکه ترک فعل برخی مسئول نماها و افراد کم اطلاع ، ایران اسلامی را رنج میدهد مخصوصا جاری نشدن حدود اسلامی بر مجرمین محارب و مفسد فی الارض .
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      5 0
      لباس ضد گلوله پیش گیر بسیاری ازاین شهادت هاست . حق پلیس لباس ضدگلوله است . مردم خوبند چندشرور شهریااستانی نیستند .
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      کاش به خوردوی پراید شهید هم اشاره میکردن!اینطوری پیش بره کل پلیس های کشور استعفا میدن...
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    21 1
    خدا رحمتش کنه این عزیز نیروی انتظامی. فکر اساسی برای امنیت سیستان و بلوچستان باید کرد.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 18
      به شهرم سیستان چکار داری مردک؟
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      5 1
      بشار عبدالواحد تو روانی هستی آره؟
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 3
      15.51 خودت روانی هستی
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    9 2
    باید چندتا پلیس شهید بشوند تا این نیروهای زبده ما شروع به شناسایی و دستگیری اشرار بکنند
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      3 1
      مطمعنا نه
  • شهروند IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    11 1
    خداروشکردستگیری،مخلان،امنیت،ازخدابیخبر،قسی القلب،بایددرهمان محل اعدام شونددرس عبرت.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 0
    چرا عکس این شرور بی شرف را منتشر نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    واقعا فقدان چنین نیرویی جای تأسف هست ولی متاسفانه در میان نیروهای وفادار به نظام تعداد بسیار قلیلی افرادی هم هستند که برای هموطنان بدون دلیل مشکل می‌سازند. اگر پلیس دوربین دار میشد خیلی از گله های مردم از پلیس حل میگشت. مانند توقیف خودرو بدون دلیل و یا عدم درک از اینکه فردی مریض هست و نبایستی با خشونت برخورد شود.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    مشرق قبلا هم گفته ام بررسی نمایید در یکی دو سال گذشته چند پلیس به شهادت رسیده و در مقابل چند تا از قاتلین همین پلیس ها قصاص شده اند
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      3 1
      آمار نشان میدهد هر سال حدود 50 پلیس شهید می شوند یعنی هفته ای 1 نفر. گمان نکنم در آمریکا با 350 میلیون جمعیت سالی 10 پلیس هم کشته شوند.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    خوب ایشان با ابنهمه جرایم که داشته و خود پلیس هم می دانسته چرا تا حالا بازداشت نشده و اگر شده چرا آزاد شده و اعدامش نکرده اند چقدر به این حرامیان رحم می کنند باید اعدامشان کرد در ملع عام تا عبرتی برای دیگران شود
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 1
      بیسواداین قاتل فراری بوده وقتی فراری بوده چطوربازداشتش میکردن؟؟ پلیس بایداقتدارش حفظ بشه کسی جرات نکنه سمت پلیس حمله وربشه قانون الان خیلی پیشگیرانه نیست. یتعدادمامورین هم کسی ک بازداشت میکنن اینقدرشکنجه میدن ک ادم توفکرتلافی میافته. تجربه شخصی خودمه چنان بیگناه شکنجه شدم. تواگاهی ک اگه مامورانروزامیدیدم توخیابون حتماساکت نمیموندم امیدوارم غربالگری بشه یه تعداداندک مامورین نظامی متهم رادرحدکشت نزنن ک بعدمشکلسازبشه براشون مگه شکنجه ممنوع نیست!!
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 1
      باسواد بارهای قبل که به اتهامات مختلف گرفتنش رو این بیسوادا دارن میگن
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    اگه فرت فرت اوباش رو ازاد نکنه قوه حماسه ساز قضاییه این بابا الان کنار خانوادش بود
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      اولا فرت و فرت آزاد نمیشن دوما وقتی با برخورد ها مخالف بودید باید فکر این روزا میبودید
  • FR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    به خاطر رای کنسرتی که دادید امنیت نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس