کد خبر 1411022
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
مراسم تحلیف

فرماندار شهرستان قرچک گفت: مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی این شهر که قرار بود روز دوشنبه - ۳۱ مرداد - برگزار شود، با رأی شعبه ۲۶ دیوان عدالت اداری لغو شد.

به گزارش مشرق، علیرضا فاتحی‌نژاد روز سه‌شنبه گفت: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قرچک به دلیل بروز تخلفات گسترده و با وجود بازشماری ۵۰ درصد از صندوق‌های اخذ رأی، از سوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات باطل شد و پس از آن، اعضای منتخب شکایتی را در دیوان عدالت اداری مطرح کردند که مهرماه گذشته، دیوان عدالت با صدور رأی، ابطال انتخابات را ملغی اعلام کرد.

وی افزود: پس از صدور رأی بدوی و قطعی دیوان، ابهاماتی در رأی وجود داشت که پس از مکاتبه فرمانداری با دیوان عدالت شعبه ۴۵ با صدور رأی اعلام کرد که مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی بر اساس بیشترین رأی مأخوذه برگزار شود که بر اساس این رأی، دعوتنامه‌ای به اعضا ارسال و مقرر شد تا این مراسم عصر روز دوشنبه ۳۱ مرداد در محل فرمانداری قرچک برگزار شود.

وی گفت: در ساعات پایانی اداری روز گذشته، شعبه ۲۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری به دلیل برخی از مستندات پرونده ، دستور توقف دادنامه شعبه ۴۵ دیوان عدالت را صادر کرد که این نامه روز ۳۱ مرداد صادر و در همان روز به فرمانداری قرچک ابلاغ شد.

فاتحی‌نژاد تأکید کرد: بر اساس رأی صادره، مراسم تحلیف تا تعیین تکلیف قطعی پرونده در شعبه ۲۶ تجدید نظر انجام نمی‌شود.

فرماندار قرچک تأکید کرد: فرمانداری قرچک خود را موظف به آراء مراجع قضایی می‌داند و با صدور رأی قطعی، نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.
شورای اسلامی شهر قرچک ۹ عضو دارد.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس