کد خبر 1411208
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال سیلاب در ارتفاعات، گفت: مسافران و مردم از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات مازندران خودداری کنند.

به گزارش مشرق، حسینعلی محمدی شیرآقایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی، با عبور متناوب موج در تراز میانی جو در استان تا عصر روز چهارشنبه دوم شهریور ماه شاهد وقوع رگبار ، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه این سامانه بارشی بیشتر ارتفاعات مرکزی و غربی مازندران را دربرمی‌گیرد، افزود: احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای به‌ویژه در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: بخشداران و دهیاران علاوه بر حفظ آمادگی لازم، در صورت مشاهده سامانه بارشی و اطلاع‌رسانی محل وقوع بارش از طریق اداره کل هواشناسی، تمهیدات لازم را  برای مقابله با حوادث احتماعی در نظر بگیرند.

محمدی شیرکلایی با تاکید بر اینکه مسافران و مردم از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات مازندران خودداری کنند، خاطرنشان کرد: همچنین کوهنوردان نیر از صعود به ارتفاعات استان پرهیز کنند.

وی یادآور شد: دامداران نیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

به گزارش مشرق، مرداد ماه امسال که سیل خسارات جدی در شهرستان چالوس استان برجای گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    همش بخاطر اينه که کل پوشش گياهی منطقه از بين رفته،والا اونجا هميشه بارندگی بوده
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    قطع درختان باني اين فجايعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس