پهپاد ایرانی

در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، مناطق مرزی، محدوده رزمایش و آب‌های بین‌المللی مورد شناسایی و پایش قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران، پهپادهای مراقبتی و شناسایی از نیروهای چهارگانه ارتش، عملیات پایش مرزهای کشور و شناسایی اهداف مدنظر در منطقه عمومی رزمایش را با موفقیت انجام دادند.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ارتش با اعلام خبر فوق گفت: در این بخش از رزمایش پهپادهای یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل ۳، یزدان و مهاجر ۶ با پرواز از پایگاه‌های پهپادی ارتش از نقاط مختلف کشور نسبت به شناسایی اهداف و همچنین مراقبت و پایش مناطق مورد نظر در مرزها و آب‌های بین‌المللی اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به گسترش توان پهپادی ارتش و انجام ماموریت‌های متنوع و متعدد پهپادی و لزوم هماهنگی این پروازها، شبکه فرماندهی و کنترل عملیات پهپادی ارتش ایجاد شده است.

سخنگوی این رزمایش با اشاره به اشراف اطلاعاتی ارتش بر مرزهای تحت کنترل با استفاده از فناوری‌های نوین از جمله پهپادها، گفت: در این رزمایش تنها بخش کوچکی از دستاوردهای پهپادی ارتش به کار گرفته خواهد شد.

امیر دریادار موسوی خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای آمادگی رزمی اصلی اجتناب‌ناپذیر برای ارتش است و این آمادگی‌ تمرینات مختلف در طول سال برای تمرین آموخته‌های علمی در محیط و میدان رزمایش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس