سخنان وزیر ارشاد درباره خاکسپاری ابتهاج و شورای عالی سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هفتگی هیات دولت گفت: آماده برگزاری مراسم تدفین پیکر مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج در گیلان هستیم.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت‌ درباره آخرین اخبار از انتقال پیکر مرحوم ابتهاج گفت: یک اختلاف داخلی و خانوادگی بود و آنچه در خبرها آمده است، دادگاه آلمان به نفع انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران حکم داده است. ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.

وزیر فرهنگ همچنین درباره زمان برگزاری  جلسه شورای عالی سینما اظهار کرد: شورای عالی سینما تا قبل از  ۲۱ شهریور برگزار می‌شود. اعضای حقوقی تعیین و وزیر امور خارجه و آموزش و پرورش عضو شدند. اعضای حقیقی هم تعیین شدند و اولین جلسه تا روز ۲۱ شهریور برگزار می شود.

وی همچنین اظهار کرد: آیین‌نامه بند (ز) قانون بودجه ۱۴۰۱ که نیاز به تغییر داشت انجام دادیم و دیروز در هیات دولت ابلاغ شد. این موضوع درباره هزینه‌کرد دو درصدی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در زمینه فرهنگ، هنر و رسانه است. کارگروه اجرایی آن تشکیل شده که تحول مهمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس