امیرعبداللهیان: سیاست تحریم‌های دیوانه وار غرب شکست خورده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در حال بررسی و آنالیز دقیق آخرین متن روی میز و پاسخ طرف آمریکایی هستیم، تصریح کرد: روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان امشب در جمع ایرانیان مقیم تانزانیا گفت: دولت دو مسیر را به طور همزمان دنبال می‌کند تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها و تلاش برای توسعه اقتصادی بدون نگاه به برجام. با فرض اینکه چند روز دیگر یا چند هفته دیگر توافق ما به نقطه قطعی برسد باز تحریم‌های ثانویه برداشته می‌شود اما تحریم‌های اولیه باقی می‌ماند.

وی افزود: دولت مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با نگاه به بی اثر کردن تحریم‌ها را ادامه دهد. مسیر مذاکرات را در ماه‌های گذشته طی کردیم. روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت کردیم. در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در تدوین متن داشتیم و آخرین دیدگاه های خود را به طرف آمریکایی منتقل کردیم در برخی موضوعات باید تاکید بیشتری انجام می‌شد. روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی را دری افت کردیم در حال بررسی و آنالیز پاسخ روز گذشته هستیم. روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که همه به برجام برمی‌گردند برخی اتهامات سیاسی و بی اساس آژانس علیه ایران باقی مانده باشد و آنها بخواهند مثل استخوان لای زخم هر زمان خواستند این ادعاهای برخاسته از محیط ناامن کننده رژیم صهیونیستی را تکرار کنند.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدواریم اگر طرف آمریکایی‌ در تهداتش جدی باشد و چنانچه در برسیسی ها به نقطه مطبول توافق برسیم امییدواریم در تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های اولیه براری بازگشت همه طرف ‌ها به توافق و لغو تحریم‌ها بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات برسیم.

وی ادامه داد: چنانچه بررسی‌های ما به نقطه‌ای برسید جمع بندی تیم کارشناسی ما رعایت ملاحظات و خطوط قرمز ایران باشد گام بعدی جمع شدن وزرا در وین برای جمع بندی گفت‌وگوها و توافقات است و براساس جدول زمانبندی که در مورد بررسی‌های کارشناسی ما در دست اقدام است امیدواریم به مراحل بعدی بتوانیم وارد شویم

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مادامی که در حوزه رعایت خطوط قرمز و وجود منافع ملت ایران مطمئن نشویم هیچ شتاب و عجله‌ای در این موضوع نخواهیم کرد.

وی گفت: امیدوارم در هر دو مسیر ایران با حمایت گسترده مردمی و تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شده بتوانیم کماکان در همه موضوعات از جمله علم، فناوری و دفاعی و ... در سایر موضوعات در نوک قله قرار بگیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • DE ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    "... تحریم‌های اولیه که باقی می‌ماند ..."
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 7
    بابا گند زدین با اون مذاکره کردنتون...
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      1 0
      راست میگی!!!!
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      سخن منطقی و قابل انتظار
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 0
    تحریم‌های اولیه که باقی می‌ماند و تحریمهای دومیه برداشته میشود و تحریمهای سومیه آماده برداشتن میشود و تحریمهای چهارمیه در حال تدارک هستند و تحریمهای پنجمیه در حال نقشه کشی....
  • سید فروزان CH ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    برگشت به امضای ظریف و روحانی میشود این حرف‌ها قرار اینطوری نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟ متخصصان و دانشمندان هسته‌ای بروند دنبال شغل در بازار کی بود میگفت رفع کامل تحریم‌ها ،؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 3
    طرز فکر و عمل این وزارت خارجه هم خیلی با زمان دولت قبلی فرق نکرده. جماعت داخل وزارت خارجه طرفدار غرب و ترسو هستند.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 0
    تحریم های اولیه که هست تحریم های ثانویه به بهانه هسته ای بود فردا با عناوین دیگر دوباره برميگرده آمریکا به مکانیسم ماشه دسترسی پیدا میکنه و این دور باطل ادامه خواهد داشت!
  • مهدی US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 0
    اقای عبدالهبان مگر شما نگفتید که گروسی نوکر اسرائیل و امریکا است؟؟؟چرا حالا می گویی موضوع پادمانی هنوز پا برجاست آنها هر روز می توانند با طرح این مسئله از ایران باج بخواهند مگر موضوع پادمنی زمان برجام حل و فصل نشد. ؟؟
  • عبدالله جانبازجنگ تحمیلی IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 0
    باسلام خدمت تیم مذاکره کننده ایران وتمام ملت ایران عرض کنم که ایران ازطریق مذاکره با امریکا به هیچ نتیجه مثبتی نخواهد رسید وامریکا هیچ قدمی به نفع ملت ایران برنخواهد داشت مکراینکه یا ما باید قاطعانه وعملی اعلام کنیم که هرچه دراین چهل سال دربرابرامریکا ایستادیم توبه کنیم وبه قبل از انقلاب برگردیم ودست امریکا را بالا بگیریم وشکست را بپذیریم ،،وراه دوم اینکه قاطعانه بزنیم زیرمیزمذاکره وراست قامت دربرابر امریکا بایستیم وحتی ورود امریکا به تنگه هرمز را تحریم کنیم که بخدا قسم امریکا دربرابرقدرت ملت ایران تسلیم خواهد شد خصوصا وقتی ما گروگانی چون اسراییل را در دست داریم انها از ما وحشت دارند ودراین چندسال هم بخاطر خیانتهای حسن روحانی و تیمش امریکا امیدوارشدندکه می توانند با تحریم ما بشکنند والا تا قبل پیام تسلیم روحانی اریکا کاملا از تحریم ناامید شده بودندحتی با اروپا برسر تحریم ایران به مشکل خورده بودند وتحریها داشتند اخرین تاثیر خودرا هم از دست میدادند که روحانی دوباره ان را تمدید وامریکا را امیدوارکردند اما اگرواقعا با غیرت وجدیت ایرانی درمقابل انان بایستیم واسراییل را جدی تهدید کنیم انها کاملا تسلیم خو اهند شد زیرا اسراییل خانه امید امریکا درمنطقه است ومیدانندکه بدون اسراییل دیگر ب ای لحظه ای جای توقف دراین منطقه راندارند ودیگرحتی خوارترین کشوهای منطقه هم کوچکترین اعتباری برای انان قایل نخواهندشد
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    باید شرقیها(ایران،کره شمالی،چین،روسیه ومتحدانمان)هم،مثل(غربیها باهم متحد شوند و(نفت گاز،معادن،ذخایر ومنایع...شرق را روی غربیها تحریم کنیم وتمام( اسنکبار غرب غارتگران نوکران وابستگان شیفتگان پایگاه هایشان صهیونیسم اشغالگران وهابیهای گاوهای شیرده شان...)راباتخریم وزوراز منطقه بیرون کنیم-والسلام
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    چنانچه ذخیره اورانیوم و سانتریفیوژها در ایران حفط و نگهداری نشوند این قرارداد یعنی کشک. هر روز باید بدنبال خواسته بیشتر غرب برای بازدید بیشتر سایت های مختلف، تهدید ب تحریم های بیشتر و در هم شکستن متحد هایمان از یک دیگر باشیم. قابل قبول نیست که تا بجال غرب را نشناخته باشید.
  • mojtaba SE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    امریکا اصلا دنبال توافق نیست,توافق برای چی؟؟ ..پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس