کد خبر 1411850
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۲
چرا مردان، بیشتر از زنان سرطان می گیرند؟

محققان در بررسی اخیر به مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان که منجر به مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شود پی برده‌اند.

به گزارش مشرق، نتایج یک بررسی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد تقریباً نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در جهان قابل پیشگیری هستند؛ آمارها نشان می‌دهد ۴.۵ میلیون مرگ و میر ناشی از عوامل خارجی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل یا چاقی بیش از حد وجود دارد. 

این مطالعه نقش ۳۴ عامل خطر را بر روی ۲۳ سرطان بر سلامت در سراسر جهان بررسی کرد که برخی از آنها شامل مصرف الکل، سیگار کشیدن، چاقی و قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا در محل کار بود.

کارشناسان آمریکایی دریافتند که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در میان مردان بیشتر از زنان است و نرخ مرگ ناشی از سرطان در انگلیس ۷۳.۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر است که بالاتر از میانگین جهانی است.

این تحقیق که در The Lancet منتشر شده است، نشان می‌دهد که سالانه میلیون‌ها زندگی در سراسر جهان به دلیل این بیماری قابل پیشگیری هستند. کارشناسان آمریکایی تخمین زدند که ۴.۴۵ میلیون (۴۴.۴ درصد) از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سال ۲۰۱۹ به دلیل عوامل خارجی بوده است.

تخمین زده می شود که این میزان در انگلیس حتی بیشتر باشد، با ۴۹.۷ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان به دلیل انتخاب سبک زندگی و قرار گرفتن در معرض محیط سرطان‌زا؛ در مجموع، سرطان‌های ناشی از این عادات منجر به از دست دادن مجموع ۸۷.۸ میلیون سال زندگی سالم به دلیل مرگ زودرس یا ناتوانی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس