کد خبر 1411894
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
مصاف پرسپولیس با گربه‌سیاه در حساس‌ترین زمان

تیم فوتبال پرسپولیس باید به شهری برود که ارتفاعش از سطح دریا زیاد است و همین مساله باعث می‌شود جدال با آلومینیوم سخت باشد. سرخپوشان تهرانی هر ۲ مصاف قبلی با یرالکو را در استان مرکزی واگذار کرده‌اند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید امروز (جمعه) از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی (ره) به مصاف میزبان خود آلومینیوم برود.

سرخپوشان تهرانی در ۲ هفته نخست به ۲ تساوی بدون گل قناعت کردند و برای بیشتر نشدن فاصله با بالای جدول نیازمند این هستند تا ایرالکویی‌ها را شکست دهند و به اولین پیروزی این فصل خود دست پیدا کنند.

در طرف دیگر ماجرا تیم مهدی رحمتی قرار دارد. نماینده استان مرکزی در هفته نخست در خانه خود به تیم تهرانی هوادار باخت اما در ادامه جبران مافات کرد و صنعت نفت را در خانه‌اش از پیش رو برداشت تا سه امتیازی شود.

حالا ۲ تیم باید دیداری حساس را با یکدیگر داشته باشند. پرسپولیس خاطره خوبی از تقابل با آلومینیوم در اراک ندارد. سفید و سبزها از لیگ بیستم در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته‌اند و در این مدت ۲ بار از تیم پرطرفدار پایتخت میزبانی کرده است. این ۲ میزبانی برای آنها با ۲ پیروزی همراه بوده است.

آنها در لیگ بیستم و در هفته دوازدهم میزبان تیمی بودند که باختی را تجربه نکرده بود. پرسپولیسِ یحیی به اراک رفت و بعد از گل کمال کامیابی‌نیا ۲ بار دروازه‌اش باز شد و با اولین باخت فصل مواجه شد. آن باخت، تنها شکست پرسپولیس در لیگ بیستم بود که به ثبت رسید. بازی برگشت در آزادی با پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس تمام شد.

مصاف پرسپولیس با گربه‌سیاه در حساس‌ترین زمان

در لیگ بیست و یکم این ۲ تیم همانند فصل جاری در هفته سوم به دیدار یکدیگر رفتند و بازهم این تیم اراکی بود که موفق شد حریف قدرتمند خود را با نخستین باختِ فصل آشنا کند. تک گل آن مسابقه به وسیله علیرضا نقی‌زاده زده شد. در بازی برگشت نوبت به پرسپولیس رسید تا بازهم با ۲ گل حریف خود را مغلوب سازد. آنها در فصلی که گذشت یک مرتبه هم در جام حذفی رو در روی هم قرار گرفتند که ایرالکو دست به کار بزرگی زد و میزبان خود را در ورزشگاه آزادی با نتیجه سه بر ۲ برد تا غول‌کشی انجام دهد.

حالا باید شاهد دومین رویارویی یحیی و رحمتی در قالب ۲ تیم پرسپولیس و آلومینیوم باشیم. برنده بازی قبل، گلر اسبق استقلال بود. او می‌خواهد برای سومین فصل پیاپی در اراک پرسپولیس را با باخت آشنا کند و اولین شکست تیم تهرانی در لیگ را به ثبت برساند. در سوی دیگر ماجرا، سرخپوشان می‌خواهند ورق را برگردانند و طلسم گربه‌سیاه خود را باطل کنند.

یکی از دلایلی که آلومینیوم در خانه مقابل تیم‌های تهرانی نتایج خوبی می‌گیرد ارتفاع شهر اراک از سطح دریا به حساب می‌آید. این اختلاف سطح میان اراک و تهران حدود ۴۰۰ متر است و ارتفاع کمتر پایتخت نسبت به اراک برای بازیکنان سرخابی‌ها مشکل‌ساز می‌شود. نباید فراموش کنیم استقلال هم در ۲ تقابل با ایرالکو در ورزشگاه امام خمینی (ره) به برتری نرسیده و ۲ تساوی عایدش شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس