آبله میمون

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک مرد ایتالیایی همزمان به سه بیماری کرونا، آبله میمون و ایدز مبتلا شده است.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی بیزنس اینسایدر در گزارشی اعلام کرده است که یک مرد ۳۶ ساله ایتالیایی ظرف یک روز مشخص شد به سه بیماری کرونا (کووید ۱۹)، آبله میمون و ایدز مبتلا شده است.

این پایگاه آمریکایی اعلام کرد بر اساس آنچه که در مجله علمی «فونت» (Journal of Infection) منتشر شده، این مرد ایتالیایی که جواب آزمایشش به کرونا مثبت از آب درآمده بود، در اواخر همان روز جوش‌هایی در بدنش مشاهده می‌کند که آزمایش‌ها نشان می‌دهند وی بیماری‌های آبله میمون و ایدز نیز دارد.

طبق اعلام محققان، این بیمار ۳۶ ساله ایتالیایی که نام وی به شکل عمومی اعلام نشده، نخستین فردی در جهان است که ظرف یک روز، آزمایش سه بیماری وی مثبت از آب درآمده است.

مردی ایتالیایی همزمان به کرونا، آبله میمون و ایدز مبتلا شد

تصویری که مجله عفونت از جوشهای این بیمار منتشر کرده است

این مرد ایتالیایی ۹ روز پس از بازگشت از سفر خود به اسپانیا، دچار تب، گلودرد و سردرد شد. وی در تاریخ ۲ ژوئیه، آزمایش کرونایش مثبت از آب در امد و ظرف چند ساعت بعد، علائم بیماری اش شروع به شدت گرفتن کرد.

ماجرا از این قرار بود که در ابتدا این مرد متوجه شد دانه‌های جوش بر روی بازوی چپ وی ظاهر شده است. سپس روز بعد تاول‌هایی کوچک، اما دردناک بر روی صورت، بدن، پاها و پشت وی آشکار شد. همانطور که تاول‌ها دربدن وی گسترش می‌یافتند، این مرد تصمیم گرفت تا به بخش مراقبت‌های اروژانسی یک بیمارستان در «کاتانیا» واقع در ناحیه «سیسیل» ایتالیا برود.

درست پس از گذشت چند روز از مشاهده نخستین علائم بیماری، پزشکان تشخیص دادند این مرد همزمان به کووید-۱۹، ابله میمون و «نقص ایمنی انسانی» (اچ آی وی) مبتلاست. پزشکان می‌گویند با نگاه به این بیمار ایتالیایی می‌توان فهمید چطور علائم اولیه آبله میمون و کرونا می‌توانند با همدیگر همپوشانی داشته باشند. گفته می‌شود احتمالا علت ابتلای وی به ایدز و آبله میمون به دلیل رابطه جنسی محافظت نشده‌ای است که وی در سفر به اسپانیا داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    عجب!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 1
    این هم عاقبت و مجازات دنیایی رابطه نامشروع / خداوند ما را از شر شیطان درونی و بیرونی حفظ کند و لحظه ای مارا بخودمان واگذار نکند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 0
    پند اخلاقی بنده را نادیده گرفتید؟ جل الخالق!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس