کد خبر 1412026
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
امیرعبداللهیان با رئیس جمهور تانزانیا دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور تانزانیا دیدار کرد و در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار با وزیر خارجه و رئیس جمهور تانزانیا ظهر امروز (جمعه) چهارم شهریور در رأس هیأتی وارد دودوما پایتخت این کشور شد، بعدازظهر امروز با «سامیه صلوحو حسن» رئیس جمهور تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

الوندی سفیر ایران در تانزانیا و محمدی نصرآبادی دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آفریقا از جمله همراهان امیرعبداالهیان در این دیدار بودند. همچنین «لیبراتا مولامولا» وزیر خارجه تانزانیا نیز در این دیدار حضور داشت.

وزیر خارجه کشورمان همچنین ظهر امروز در ضیافت ناهار همتای تانزانیایی شرکت کرد و با وی بر سر میز ناهار به گفت‌وگو پرداخت.

امیرعبداللهیان صبح امروز نیز با «حسین مووینی» رئیس جمهور زنگبار دیدار و دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی را برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در بدو ورود به تانزانیا گفت که قرار است درباره توسعه مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف با تانزانیا نقشه راهی ترسیم شود که بر مبنای آن به روابط شتاب ببخشیم. وی عنوان کرد: با رئیس جمهور تانزانیا گفت‌وگو خواهم داشت و ضمن ابلاغ دعوت جناب آقای دکتر رئیسی نقشه راهی را که با خانم وزیر درباره آن توافق خواهیم کرد ان‌شاءالله در حضور ایشان نهایی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان پیش از این نیز به مالی سفر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس