کد خبر 1412046
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مکرون: توپ در زمین ایران است

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه طی اظهاراتی در خصوص مذاکرات هسته‌ای، از سرگیری این توافق را به تصمیم تهران وابسته دانست و مدعی شد: اکنون توپ در زمین ایران است.

به گزارش مشرق از "رادیو اروپای آزاد"، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی ادعا کرد: احیای توافق هسته ای به ایران بستگی دارد.

مکرون در جریان سفر به الجزایر در جمع خبرنگاران از هرگونه گمانه‌زنی درباره احتمال دستیابی به توافق با ایران خودداری کرد، اما در عین حال افزود که توافق بر اساس شرایط ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا بهتر از هیچ توافقی است. وی سپس ادامه داد: اکنون توپ در زمین ایران است.

پس از ارائه طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا به تهران و واشنگتن در اواخر ژوئیه (اوایل مرداد)، ایران هفته گذشته پاسخ خود را در قالب نظرات متعددی ارائه داد.

واشنگتن نیز دو روز پیش به طور رسمی به اظهارات تهران در مورد متن پیش‌نویس پاسخ داد و اعلام کرد که همچنان پاره ای مسائل به صورت حل نشده باقی مانده است.  

ایران در سال ۲۰۱۵ با آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین (گروه ۵+۱) به یک توافق با عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) دست یافت. براساس این توافق ایران با اعمال محدودیت بر غنی سازی اوارنیوم در ازای لغو برخی تحریم ها موافقت کرد.  

اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های گسترده ای را در قالب "کارزار فشار حداکثری" علیه ایران به راه انداخت. تهران نیز در واکنش به این اقدام واشنگتن به صورت تدریجی از برجام عقب نشینی کرد.

اکنون تیم ایران همراه با مذاکره کنندگان روسیه و اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا از تاریخ ۴ اوت (۱۳ مرداد) و پس از ماه ها توقف به طور غیرمستقیم تلاش برای احیای برجام را از سر گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 1
    امیدوارم مسئولان سکوت پیشه نکنند و پاسخ به جواب آمریکایها را بلند اعلام کنند .
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 1
    می خواهند با شکست مذاکرات را به دوش ایران بیندازند . به هوش باشید . با این اوضاع زیاده خواهی آمریکایی ها و موز مار بازی اروپایی ها ، توافق غیر ممکن است و هر توافقی در ایران شرایط یعنی پایمان کردن حقوق ایران79499
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    اصلا برای شما مگه توپی مانده
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      2 0
      تهدید کرده ! میگه یا با این توپی که ما ساختیم بازی میکنید یا هیچ توافقی در بین نیست . لهجه اشم خیلی شبیه هیتلره
  • میثم IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    دوباره این مردک.... دهنشو باز کرد
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 0
    جناب ماکرون : توپ قبلا تو زمین ایران بود ولی انرا فرستادیم تو زمین یانکیها که اون موقع تو خواب بودی! به دوستان امریکائی ات بگو پرونده پی.ام.دی را نبندند دوربینهای اژانس جاسوسی هسته ائی چیزی را نخواهند دید که ثبت بکنند!
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    بعدازبتن ریزی ونظارت پادمانی تحریمها بایدبرداشته شوداین شخص درخودفرانسه بدلیل دروغ وفسادانگشت نماست
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    وقتی فرانسه هنوزنقش پلیس بد را برای ایران بازی می کند
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    حواست کجاست؟ توپ اوت شده .
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس