رئیسی

مدیر مسئول روزنامه اعتماد اذعان کرد دولت در حوزه مسائل اقتصادی و باوجود تحریم‌ها توانست سر و سامانی به نیازهای اجرایی و عمومی بدهد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

الیاس حضرتی در یادداشتی نوشت: واقع آن است که هر چند همه قوا، ارکان، دستگاه‌ها و بخش‌های کشور تلاش می‌کنند، اما مانند سنوات گذشته، بار سنگین مشکلات به دوش قوه مجریه افتاده است. نباید فراموش کرد این دولت نیز زیر فشارهای شدید پیرامونی قرار داشته است. هم فشار سنگین تحریم‌ها و کارشکنی‌هایی که دشمنان به ‌خصوص آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و... داشته‌اند و هم فشارهایی که بر آمده از سوءمدیریت‌ها و مشکلات داخلی است و در قالب فقر، فساد، کاستی و نزول شاخص‌ها تجلی پیدا می‌کند.

وی می‌افزاید: دولت در طول یک‌سال گذشته تلاش‌هایی را در برخی حوزه‌ها صورت داد که می‌توان تحلیلی از آنها صورت داد. محور نخست در حوزه سیاست خارجی بود که دولت بحث ارتباط و فعالیت اقتصادی و تجاری را به حداکثر رساند. میزان مراودات و سفرها افزایش چشمگیری پیدا کرده و دستاوردهای فراوانی کسب شده است. مناسبات ارتباطی ایران با برخی از این کشورها به نقاط حساسی رسیده بود که دولت آقای رئیسی توانست این مناسبات را به وضعیت مطلوب بازگرداند. موفقیت بعدی دولت در بحث واکسیناسیون عمومی جامعه بود. هر چند بخش قابل توجهی از محموله‌های واکسن توسط دولت روحانی خریداری شده بود[؟!]، اما دولت سیزدهم به سرعت توانست از طریق شبکه‌سازی از مساجد و حسینیه‌ها گرفته تا بقعه‌ها، امامزاده‌ها، ارتش، سپاه و... مطالبات مردم در این بخش را پاسخ دهد. طی چند ماه نخست با همکاری مطلوب صدا و سیما، دولت توانست اکثر ایرانیان را واکسینه کند و نگرانی‌ها در این بخش را پایان دهد. در حوزه تولید واکسن نیز دولت گام‌های قابل توجهی برداشت و برندهایی چون پاستور، برکت و... توانستند در این زمینه محصولات قابل قبولی را تولید کنند.

نکته سوم مربوط به سفرهای استانی آقای رئیس‌جمهور است، برخلاف بسیاری از اصلاح‌طلبان که نسبت به سفرهای استانی انتقاد کرده و آن را نکته‌ای منفی در کارنامه دولت قلمداد می‌کنند، شخصا از این رویکرد استقبال می‌کنم و معتقدم حضور میدانی رئیس‌جمهوری و اساسا هر مدیر دیگری، دستاوردهای فراوانی به نفع مردم ایجاد می‌کند. زمانی که به عنوان نماینده فعالیت می‌کردم متوجه اهمیت حضور میدانی در درک مشکلات و دستیابی به یک تصویر شفاف از مطالبات مردم شدم. البته در کنار این حضور میدانی، نباید از ضرورت کارهای سیستماتیک، علمی و راهبردهای کلان غفلت کرد.

در کنار این بحث دولت در حوزه مسائل اقتصادی و باوجود تحریم‌ها توانست سر و سامانی به نیازهای اجرایی و عمومی بدهد. به عنوان نمونه دولت توانست حقوق کارکنان، پرداخت یارانه‌ها و تامین اقلام اساسی را به خوبی مدیریت کند. در حوزه مسکن به عنوان یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم، دولت وعده ساخت یک میلیون مسکن در هر سال را داده است. هر چند در سال نخست فعالیت‌ها، دولت نتوانست وعده‌هایش را عملیاتی کند، اما توانست زمینه لازم برای ساخت مسکن مورد نیاز کشور طی سال‌های بعدی را فراهم کند. امروز به قرارگاه خاتم رفته بودم و متوجه شدم سپاه نیز وارد میدان شده تا بتواند زمینه ساخت مسکن صنعتی را فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 1
    کیهان سخن انقلاب است
  • مجید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    کیهان تصمیم گیرنده !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس