کد خبر 1412545
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
اوکراین

مقامات انگلیس از تصمیم این کشور برای اعزام مین‌روب‌های دریایی بدون سرنشین به اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، مین روب‌های دریایی بدون سرنشین انگلیسی با ماموریت پاکسازی خط ساحلی اوکراین از مین و باز کردن مسیر محموله‌های غذایی به این کشور اعزام می شوند.

طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی، قرار است پرسنل اوکراینی در انگلیس آموزش کار با شش دستگاه مین‌روب بدون سرنشین را ببینند.

در این گزارش ادعا شده است: «هدف از این برنامه کمک به از سرگیری نقل و انتقال غلات از اوکراین به دیگر نقاط جهان بعد از ایجاد اختلال در صادرات غلات این کشور و افزایش قیمت‌های جهانی غلات  است».

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، تلاش‌ها برای صادرات مواد غذایی از اوکراین همچنان به سبب «مین‌های دریایی رها شده توسط نیروهای روس» با اختلال مواجه است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز در موضع‌گیری علیه روسیه ادعا کرد: «تلاش‌های بدبینانه مسکو برای  باج‌گیری با تامین غذای جهان نباید موفق باشد».

او درباره برنامه کشورش برای اعزام مین‌روب به اوکراین گفت: «این تجهیزات و آموزش‌های حیاتی به اوکراین در امن نگه داشتن آب‌هایش، به بر قرار کردن جریان نقل و انتقال غلات به جهان و حمایت از نیروهای مسلح اوکراین در هدف آنها برای دفاع از بنادر و خط ساحلی خود کمک خواهند کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 0
      کارشناس ، چین اصلاً وارد این ماجراها نمیشه و نشده ، اون خودش تایوان و داره ، جنگ دوست داشته باشه و رفتن در باتلاق ، تایوان هست !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس