کد خبر 1412600
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
بودجه مورد نیاز برای اجاره آپارتمان ۸۰ متری در تهران

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در جنوب تهران ممکن کمتر از ۱۰۰ میلیون بابت پول پیش لازم داشته باشد درحالی که صاحبخانه‌ها در لوکس‌ترین محله‌های پایتخت گاهی ارقام میلیاردی بابت ودیعه این واحدها دریافت می‌کنند

به گزارش مشرق، اجاره آپارتمان ۸۰ متری در شمال تهران می‌تواند معادل خرید خانه در ارزان‌ترین محله‌های پایتخت هزینه داشته باشد. مالک آپارتمان ۸۰ متری در نیاوران بابت اجاره این واحد کرایه ماهانه نمی‌گیرد، اما ۱.۷ میلیارد به‌عنوان پول پیش می‌خواهد درحالی که همین رقم طبق آمارهای رسمی کفاف خرید خانه ۸۰ متری در منطقه ۱۸ تهران را می‌دهد. اگر برای اجاره آپارتمان ۸۰ متری از گران‌ترین نقاط تهران فاصله بگیریم و سراغ جنوب شهر برویم، ممکن است با صاحبخانه‌هایی روبرو شویم که کمتر از ۱۰۰ میلیون بابت ودیعه طلب می‌کنند و رقم اجاره ماهانه را زیر پنج میلیون درنظر گرفتند. البته اغلب این واحدها یا زمان زیادی از ساختشان گذشته یا بدون امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ و انباری آگهی می‌شوند.

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در شمال تهران

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در شمال تهران می‌تواند خرج میلیاردی برای مستاجر داشته باشد. مالک آپارتمان ۸۰ متری حوالی پارک جمشیدیه تهران رقم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را به‌عنوان پول پیش طلب کرده و درعوض اجاره ماهانه از مستاجر نمی‌گیرد. رقم ۱.۷ میلاردی مورد نیاز برای این واحد ۸۰ متری، دقیقا معادل میانگین ارزش خانه‌های ۸۰ متری در منطقه ۱۸ تهران است که به‌عنوان ارزان‌ترین بخش در بازار مسکن پایتخت به‌شمار می‌رود. این واحد که شش سال از زمان ساختش می‌گذرد، یک اتاق خواب دارد و با امکانات کامل اجاره داده می‌شود. کم نیستند مالکانی که در ازای پول پیش واحدهای ۸۰ متری در شمال تهران ارقام میلیاردی طلب می‌کنند، اما اغلب آن‌ها معمولا اجاره ماهانه را برای مستاجر رایگان اعلام می‌کنند.

در شمال تهران ارقام شگفت‌انگیز زیادی بابت اجاره واحدهای ۸۰ متری رد و بدل می‌شود. مثلا در بلوار اندرزگو مالک واحد ۸۰ متری رقم ودیعه و اجاره ماهانه را به‌ترتیب ۵۰۰ و ۱۲.۵ میلیون درنظر گرفته است. قابلیت تبدیل ودیعه و اجاره به مستاجر اجازه می‌دهد به‌جای پرداخت رقم ۱۲.۵ میلیونی ماهانه، هزینه ودیعه را از ۵۰۰ به ۹۰۰ میلیون افزایش بدهد. این واحد سال ۹۰ ساخته شده و در معرفی آن از آسانسور، پارکینگ و انباری به‌عنوان ویژگی‌های آپارتمان نوشتند. در شمال تهران می‌شود صاحبخانه‌هایی پیدا کرد که با پول پیش کمتری دنبال مستاجر می‌گردند. مثل مالک آپارتمان ۸۰ متری در نیاوران که رقم ودیعه را ۲۰۰ میلیون درنظر گرفته، اما ماهی ۳۰ میلیون اجاره می‌گیرد.

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در جنوب تهران

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در جنوب تهران ممکن کمتر از ۱۰۰ میلیون پول پیش لازم داشته باشد. در منطقه ۱۸ تهران که طبق آمارهای رسمی ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن پایتخت است، مالک آپارتمان ۸۰ متری رقم ودیعه را ۷۰ میلیون درنظر گرفته و ماهی ۶.۵ میلیون اجاره می‌گیرد. این واحد که در محله یافت آباد، طبقه دوم ساخته شده، بدون پارکینگ اجاره داده می‌شود. طبق بررسی‌های فرارو، در محله سلسبیل آپارتمان ۸۰ متری که حدود ۱۸ سال از عمر بنا آن می‌گذرد، اجاره می‌دهند. پول پیش این واحد ۶۰ میلیون تومان است و مستاجر باید هر ماه چهار میلیون کرایه پرداخت کند. البته این واحد بدون هیچ امکاناتی اجاره داده می‌شود.

در محله شادآباد تهران رقم ودیعه و اجاره ماهانه آپارتمان ۸۰ متری به‌ترتیب ۱۰۰ میلیون و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این یکی هم بدون پارکینگ اجاره داده می‌شود. در خانی‌آباد صاحبخانه آپارتمان ۸۰ متری رقم ودیعه را ۱۰۰ میلیون و اجاره ماهانه را هفت میلیون اعلام کرده است. این واحد که طبقه اول واقع شده، بدون آسانسور اجاره داده می‌شود و خبری از پارکینگ هم نیست.

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در مرکز تهران

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در مرکز شهر معولا حداقل ۱۰۰ میلیون پول پیش لازم دارد و در طرف مقابل برخی از صاحبخانه‌های این منطقه شهر رقمی بیش از نیم‌میلیارد بابت ودیعه طلب می‌کنند. مثل واحدی که حوالی میدان فردوسی آگهی شده که رقم ودیعه آن دقیقا ۱۰۰ میلیون است و مستاجر باید ماهی هفت میلیون و ۷۰۰ هم بابت اجاره کنار بگذارد. این واحد تقریبا ۲۰ سال پیزش ساخته شده، دوتا اتاق خواب دارد و با اینکه طبقه اول ساخته شده، بدون آسانسور اجاره داده می‌شود.

در خیابان ۱۲ فروردین می‌شود واحد ۸۰ متری را زیرنظر داشت که رقم ودیعه و اجاره آن به‌ترتیب ۲۰۰ و ماهی شش میلیون است. این یکی سال ۸۵ ساخته شده و در امکانات آن فقط به انباری اشاره شده است. حوالی خیابان جمهوری واحدی برای اجاره دادن به‌چشم می‌خورد که رقم ودیعه آن ۳۰۰ میلیون است و مالک ماهی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره می‌گیرد. این واحد دوخوابه که در طبقه چهارم ساخته شده، آسانسور ندارد و بدون پارکینگ اجاره داده می‌شود.

یکی از بیشترین ارقامی که صاحبخانه‌های مرکز شهر برای اجاره واحدهای ۸۰ متری درنظر گرفتند، ۵۵۰ میلیون است که درعوض مالک اجاره ماهانه نمی‌گیرد. این واحد شش سال پیش ساخته شده، دوتا اتاق خواب دارد و بدون پارکینگ اجاره داده می‌شود.

مشخصات آپارتمان‌های ۸۰ متری در تهران

موقعیت

تعداد اتاق

سن بنا

مشخصات

ودیعه

اجاره ماهانه

نیاوران

یک اتاق

شش سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون

-

بلوار اندرزگو

دو اتاق

۱۱ سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۵۰۰ میلیون تومان

۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

نیاوران

یک اتاق

سه سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۲۰۰ میلیون تومان

۳۰ میلیون تومان

یافت‌آباد

دو اتاق

هفت سال

آسانسور و انباری

۷۰ میلیون میلیون

شش میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

سلسبیل

دو اتاق

۱۵ سال

طبقه زیرهمکف بدون امکانات

۶۰ میلیون تومان

چهار میلیون تومان

شادآباد

دو اتاق

شش سال

آسانسور و انباری

۱۰۰ میلیون تومان

پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

خانی‌آباد

دو اتاق

۱۹ سال

انباری

۱۰۰ میلیون تومان

هفت میلیون تومان

میدان فردوسی

دو اتاق

۱۹ سال

پارکینگ و انباری

۱۰۰ میلیون تومان

هفت میلیون و ۷۰۰ هزارتومان

خیابان ۱۲ فروردین

دو اتاق

۱۶ سال

انباری

۲۰۰ میلیون تومان

شش میلیون تومان

خیابان جمهوری

دو اتاق

۱۳ سال

انباری

۳۰۰ میلیون تومان

سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 0
    یکی از خیانت ها اساسی به مردم ، افزایش قیمت خانه و اجاره نشینی است . صاحب خانه اگر اجاره خانه را افزایش دهد ، به مستجر فشار وارد می کند و چون حقوق مستجر به اندازه گرانی ها افزایش پیدا نکرده است ، مستجر مستاصل و هراسان می شود . اگر صاحب خانه اجاره را افزایش ندهد ، خطر وابسته شدن و چسبندگی و عدم تخلیه مستجر به خاطر قیمت ارزان خانه و ماندگاری در اینده وجود خواهد داشت . از طرف دیگر افزایش اجازه مانند افزایش قیمت غذا و درمان نیست که انسان بتواند مدیریت کند و مثلا به جای برنج ، فلافل بخورد یا دندان خود را درمان نکند . اجاره خانه چون با آبروی فرد و خانواده ارتباط دارد ، نمی توان مدیریت کرد . با هر افزایشی در اجاره خانه ، جامعه شاهد افزایش گدایی ها و دست فروشی ها و تن فروشی ها به خصوص تن فروشی زنان متاهل و اعتیاد و سکته ها و خودکشی ها و بیماری های روانی و دزدی ها و زورگیری ها و مهاجرت ها و ... می شود . لعنت بر ظالمان و مفسدان فی الارض

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس